Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2902776
http://www.chironzeist.nl/

2 mnd geleden 1e consult by Lyda gehad en sindsdien krygen myn 2 poedels (22 en 24 kg) iedere dag L-Glutamine 500 mg van NOW (by reformwinkels te koop). 2x daags open ik een capsule en verdeel deze over hun gemalen pens maaltyd.

Het afgelopen jaar waren ze al goed vooruit gegaan en stabiel maar ontlasting bleef toch wat slapper en ze konden nog steeds snel van slag raken als ik van streng / strikt voedingschema af ging.

Nu gaan ze ineens weer met sprongen vooruit; willen meer kluiven (voorheen by meer dan 1x pw was gelyk diarree), stevigere ontlasting en meer eetlust.

Afgelopen  week voor 2e consult geweest en voorlopig deze dosering aanhouden.
Vanaf maandag mag ik heel voorzichtig in laagste dosering 14 dagen gaan ontgiften met Phytonics Detox comp (2× daags 5 druppels door gemalen pens naast de L-Glutamine).
Als het ontgiften zonder problemen is gegaan dan mag ik daarna de dosering van de L-Glutamine verlagen met 1x daags 1 capsule verdelen over gemalen pens.
Eind mei heb ik weer een afspraak staan en dan wellicht verder met chinese kruiden oid.

Tydens consult bleek by beiden (ieder op een andere manier) hun bekken scheef te staan en by Elvis is zn staartdracht minder verstyft en soepeler in onderrug. Ook doet ze tydens consult laser accupunctuur over hele lyf by beide en vooral Anouk was echt high van de boost endorfine hierdoor. Die stond te genieten terwyl ze normaal alleen maar stuitert met vreemde dingen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2903233
DebbieV schreef: Er staat in het bericht 0,7 gram  ;)
Klopt, 0,7 gram per kilo lichaamsgewicht per dag. ( die dosering werd ook voor mij zelf geadviseerd)
Bij een hond van 30 kilo is dat dus 21 gram, dan schiet het niet op met capsules van 0,5 gram (= 500 mg)
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2903237
Die van my (22 en 24 kg) krygen 2x daags een halve capsule en ik merk echt verbetering.
Dan zou je voor een hond van 30 kg toch wel 2x daags 1 capsule kunnen doen?
Voor mensen is het advies 1 tot 3 capsules per dag (staat op het potje).
Gebruikersavatar
Door MerelsMommy
#3092039
Onze Ridgeback (50 kilo) heeft dit ook voorgeschreven gekregen door Tannetje Koning vanwege sterk afvallen door ontsteking van de maag- en darmwand.

Wij geven hem twee maal daags een klein lepeltje dat erbij geleverd werd (doorzichtig half bolletje aan een steeltje). De pot van 200 gram is nu, na 2 maanden leeg.

Wij kregen het advies hem ook dagelijks kefir te geven, dus wij lossen het 's ochtends in de kefir op en 's avonds, als hij eten krijgt, gaat het in z'n bak erbij.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3092233
Ik ben ook erg benieuwd naar ervaring hierover....vorige consult bij Leida werd al besproken, maar we zouden er nog even mee wachten om effect andere dingen een kans te geven...dinsdag weer naar haar toe, en wil ook graag de glutamine proberen, zo ongeveer enige wat ik me nog kan bedenken wat kan helpen aan die rommelbuiken, verschuivende allergieen en misselijkheid..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door