Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anna
#12461
Hey Pam!

Hoe gaat het nu met Tim?  Is de wonde al een beetje genezen?  Gebruik je daarvoor een homeopathisch middel en werkt het?  Ik hoop van wel.  Met deze hitte heeft Timber waarschijnlijk minder zin om te gaan rennen en kunnen zijn pootjes wat rusten...  Of niet?  Good luck!!!

Groetjes,

Anna.
Door Nelly
#12462
Gossie Pam, jullie gaan niet bepaald over rozen hè, de laatste tijd! Maar ik denk ook dat het weer helemaal goed gaat komen. En over die achterpoot zou ik me nu ook nog maar geen zorgen maken, denk ook dat 't met het hinken te maken heeft.
Het allerbeste ermee! :D
Door ine
#12463
vanochtend is pam weer naar de da geweest!! de wond ziet er volgens de da verwonderlijk goed uit!! (goede voeding!!!! ;))
tim moet nog 1 week een schoentje aan en pam mag nog 1 week in de woonkamer slapen!! ;)
Door tieneke
#12464
Ja Pam ook bij ons is het iedere keer wat!
Vandaag liep een van onze knollen met een dik oog.
Het leek wel of zij een bokswedstrijd achter haar paardenrug had :o
Met onze jaarling Jewel gaat het goed ,haar lip geneest heel erg mooi buiten wat etter en wondvocht de eerste dagen en zij loopt gelukkig niet meer kreupel.
De wond is heel mooi gehecht en heelt al aardig.
Zij heeft momenteel de bijnaam lipgirl;D ;D
En Kobus?
Ja dat blijft mijn zorgenkindje na alles wat hij heeft meegemaakt.
En voor je beesten heb je uiteindelijk toch alles over.
Maar geef mij mijn beesten maar ,dan mogen ze een groot deel van mijn familie op een onbewoond eiland zetten en er mee doen wat ze willen  ;D ;D ;D
Door Mister T
#12465
YESSSSSSSSSSSS!!!! We gaan de goeie kant uit!!!Gisterenavond Tim ff zonder kap gelaten,(hij krabt aan z'n kop maar daar zit de kap dus weinig resultaat van het krabben,maakt overigens wel een hoop herrie en het liefst doet ie dit s'nachts  >:()met die warmte zo'n plastic ding om,daar word je niet vrolijk van dus héél ffies....,er werd driftig links en rechts gekrabt,gelikt,gelebberd dat het een lieve lust was!!! ;D Hij GENOOT!!!!Verder geneest de wond erg mooi,alles is nu roze en er zit al een laagje nieuw eelt,ook de zweer aan de zijkant zit er aardig uit,nu nog wat haar erop en hij is weer het heertje....maandag de laatste controle en bij leven en welzijn mag kap en schoen in de kast(weggooien doe ik maar niet  ;))en mag ik weer in een heus bed slapen,zal wel vreemd zijn....
Wat mij wel opvalt is dat,Tim was nooit echt waaks maar sinds een week of 2 blaft ie regelmatig als ie wat hoort....waar zou dat alarmgedoe nu in ene vandaan komen???Ik schrok me vannacht lichtelijk de ******* om half 4... :-/ iemand enig idee???Lijkt me nou niet direct dat ie mij wil beschermen zo in ene....
Door Jolly
#12466
misschien blaft tie wel omdat hij bang is dat hem wat aangedaan wordt, dus verdediging van zijn eiegn hachie, maar misschien wil hij jou nu wel beschermen omdat je al zo lang bij hem ligt beneden, arme theo wat zal zijn bed dalijk weer klein zijn als jij erbij komt, maar wel een stuk warmer. ;D
Door Jolly
#12467
Chasey is ook nooit waaks, behalve als hij zelf niet lekker is of heel diep slaapt dan wil hij wel eens blaffen als hij dan wat hoort.
Door Nelly
#12469
En het IS al zo warm!!! :o
misschien blaft tie wel omdat hij bang is dat hem wat aangedaan wordt, dus verdediging van zijn eiegn hachie, maar misschien wil hij jou nu wel beschermen omdat je al zo lang bij hem ligt beneden, arme theo wat zal zijn bed dalijk weer klein zijn als jij erbij komt, maar wel een stuk warmer. ;D
Door Mister T
#12470
nou ja waaks.......mag ook eigenlijk geen naam hebben...van maandag op dinsdagnacht hebben ze Bart z'n motortje van de boot gestolen dus....maar hij blaft dus wel steeds....wie weet hoort ie wel extra goed nu met die kap,als ik dicht bij 'm zit en ff zit te kroelen zo samen in die kap,hoor ik ook mezelf dubbel,misschien vind Tim dát wel spannend... ;D
Door Anna
#12473
Heb je uiteindelijk een homeopathisch middel gebruikt en heb je (of beter: heeft Timber) er wat aan gehad, voor zover je daar zicht op hebt?  Misschien daarom dat de wonde zo snel geneest?  Oh ja, homeopathie (inwendig) kan ook soms het karakter van een hond (in min of meerdere mate) beinvloeden.  Zou dus kunnen dat Timber daardoor wat blafferig is geworden.  Ik doe maar een gok.  Want ja, het kan natuurlijk ook dat de special sound effects van die kap zijn geblaf zo cool doen klinken...  LOL!

Groetjes,

Anna.
Door Mister T
#12474
hoi Anna,nee,doordat de wond vanaf het begin al zo vlot geneesde(heb ik het natuurlijk niet over die scheurpartij met die hechtingen want dat staat hier buiten)heb ik geen homeop. dingen gebruikt..want ondanks die rukactie van Tim,ging de wond toch heel snel en mooi dicht.
Dit vlotte genezen komt louter en alleen doordat hij waarschijnlijk gewoon goed en snel geneest en gezond in elkaar steekt.Cor was wel verbaast,deze snee zou doordat Tim zelf de hechtingen eruit had getrokken toch echt wel een week of 6/8 duren maar afgelopen maandag was het "pas" 3 weken en het het ziet er echt heel gezond en mooi uit,waarschijnlijk door de o.a. de voeding dus vandaar maar wanneer het nodig had geweest,had ik zeker iets van homeopathie geprobeerd!!!!Het ene mens heelt tenslotte ook sneller dan de ander toch?Ik ga wel,op aanraden van Lizzy, ná de antibioticakuur een poosje echineaforce met cat's claw geven en probiotics vanwege de toch schadelijke invloeden op zijn gezondheid,wat daar het resultaat van zal zijn,laat ik je nog wel weten als ik ze tegenkom  ;D
Ben wel wat anders tegengekomen in m'n brievenbus....de rekeningen  :-/ slik.......
Door Jolly
#12475
rekeningen; ja die zijn balen. was tim ziektekosten verzekerd? nee he of wel. Met zulke dingen (toen chasey dat met zijn schouder en poot had weet je nog) ben iik blij dat chas dat dus wel is ookal betaal je elke maand een bedrag en heb je het soms helemaal niet nodig, toen ff wel en kreeg het mooi terug.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door