Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1541361
Sella schreef: Komt er bij jou ras pancreas problemen voor?
Ik hoop het niet maar ik herken wel het een en ander nl.
pancreas problemen geef vaak een typische ontlating. Dit is bijna té wisselend, bovendien had haar pup het ook en na een kuur tegen giardia is die opgeknapt, pancreas problemen zijn niet echt besmettelijk en daar knap je niet van op na een giardia behandeling  :-\
#1541380
conleeuw schreef: pancreas problemen geef vaak een typische ontlating. Dit is bijna té wisselend, bovendien had haar pup het ook en na een kuur tegen giardia is die opgeknapt, pancreas problemen zijn niet echt besmettelijk en daar knap je niet van op na een giardia behandeling  :-\
Nee het is niet besmettelijk, maar gewoon het gezeur van niet goed krijgen en jeuken en slecht eten en een vreemde geur en en .
Ik heb ook wat kuren tegen giardia er tegenaan gegooid en dat hielp tijdelijk.
Ik zeg niet dat het dat is, maar ik heb 24 maanden lopen kwatten en ik gun dat geen enkel dier, en liever meegenomen in de gedachten en uitgesloten.
#1541426
tt-tjes schreef: Zou het misschien zo kunnen zijn dat hij niet tegen kip kan bijv waardoor hij dunne ontlasting heeft? In elke kvv (met natuurlijk calciumbron) zitten kippenbotten/vlees.
Als dat zo is dan is dat misschien ook de verklaring voor het misselijk zijn. Als je haaks zou pakken dan heb je alles van 1 dier er in zitten.
Toen elvis nog op vers stond kon ie geen rauwe kip en eieren (meer) verdragen.
Inmiddels ben ik nu al weer een poos bezig met gekookte kip/rijst en er vandaag bij 1 maaltijd de kip vervangen door een gekookt ei en dat was smullen.

De afgelopen weken rijst/kip zonder enige vorm van andere voeding of gedroogde vleessnacks of buffelhuid lijkt nu zijn vruchten af te gaan werpen. Er wordt nu sinds eergisteren steeds minder gepoept (freqentie maar ook hoeveelheid), geen scheten meer en geen pruttelbuiken meer. Sinds gisteren weer probiotica in lichte dosering erdoor gedaan en gastro druppels van natuur een half uur voor de maaltijd. De 1 of 2 kleine drolletjes per dag hebben weer vorm en zijn zowaar stevig. Neemt niet weg dat ik toch eea nog laat testen en gematigd positief ben want de minste verandering kan al weer ellende geven.

Sinds gisteren ook brocoli erdoor gedaan en met smaak gegeten en geen last, ga de kookmenus zoals elders beschreven voorzichtig opbouwen en duimen maar dat in ieder geval de weerstand/darmflora steeds sterker wordt dat herbesmetting geen gevaar meer vormt. Een gezonde (meestal volwassen) hond kan vaak drager zijn van giardia zonder zelf last te hebben. Er is dan zelfs geen besmettingsgevaar voor de omgeving omdat de cellen niet rijpen oid.

Met intensief reinigen ben ik al bezig maar valt niet mee al moet ik zeggen dat de pup geen terugval heeft dus zal het wel de goede kant op gaan. Ze gaan in ieder geval maandelijks in bad, wekelijks een schoon dek in de bench en kleden bank in de wasmachine, een paar keer per week worden ze geborsteld en er wordt uiteraard meer gestofzuigd en gedweild dan normaal. Meer kan ik echt niet bedenken....
#1541447
Ik zou proberen om één voeding te vinden waar hij 't goed op doet en dan enkele weken alleen dat geven (tekorten gaan denk ik ook niet aangevuld raken met zieke darmen en bij diarree). Dan voorzichtig iets anders mengen en weer enkele dagen aanzien (géén tussendoortjes of snacks) zo kan je zijn reactie zien op 't toegevoegde en kan je ingrijpen als 't fout blijk te gaan. Heel traagjes kom je er dan wel.  ;)
#1551135
Lizzy schreef: Ik heb laatst in een ander topic een hele lijst met recepten gezet van gekookte voeding. Ah! Ik zag dat je die al hebt gevonden. Dat is beter dan alleen rijst met kip.
Excuses voor het inbreken...
Maar ik ben nu al ,n hele tijd tevergeefs de zoekfunctie aan ,t afbeulen op zoek naar die topic  :-\
Kun je me die link geven asjeblieft???
#1551650
UPDATE=

Ik ben gistermiddag bij homeopaat Westerhuis in Dodewaard geweest.
Hij behandeld ook regulier begreep ik maar probeert eerst en/of waar mogelijk alternatief oplossingen te vinden.
Schrijver van het boek: hond en homeopathie.

Algehele indruk was ok, schatting voor nu is dat er geen onderliggende ziektes oid aanwezig zijn maar dat het puur een verzwakt imuumsysteem / zwakke darmflora is (zeker bij pups en oude honden komt dit niet meer uitzichzelf goed. Voor nu geen bloed/ontlasting/urine onderzoeken nodig. Mocht er over 4 weken niet voldoende verbetering zijn dan kan dat wel overwogen worden.

Nu de diarree onder controle is met de kip en rijst moet ik met ruwe vezel korrels geleidelijk overschakelen naar hun oude voer (kvv). De korrels lijken op konijnenvoer of bix. Dit alles om verdere tekorten en neerwaardse spiraal te voorkomen. Ook krijg ik nog een grote pot met hele hoge dosering probiotica opgestuurd om erbij te geven. (Was helaas nog niet binnen gekomen bij de post bij de praktijk.)
De darmflora wordt hierdoor weer opgebouwd en als het goed is gaat het over een week of 2 echt beter.

Heb ook zowel voor Anouk als voor Elvis homeopatische pilletjes gekregen om eea verder te ondersteunen.
Gericht op het type hond met de bijbehorende zwakke plekken.

Over 4 weken nog een keer terug en dan zijn we als het goed is waar we wezen moeten en hopelijk klaar met behandelen of nog de puntjes op de i zetten.

De zwakke darmen zorgen voor de overige klachten zoals jeuk, ogen, oren, bek stinken ect. dus dat is de graadmeter of er totale verbetering is van de darmflora en de weerstand weer omhoog gaat.

Wordt vervolgd.

Groetjes Claudia.
#1551724
Sorry, met ok bedoel ik dat hij over de algemene check up niet ontevreden was.
Daarmee kon hij al met redelijke zekerheid zeggen dat er geen gekke dingen zijn.

Dacht wel dat die korrels zo heten, net paardenbix, hihi!

Waarschijnlijk toch parasieten geweest, dus besmettelijk en bij pups veel schadelijker / meer verzwakkend dan sterke volwassen honden.

Was erg blij dat hij ook zsm terug wil schakelen naar kvv en niet met allerlei speciale brokken kwam aanzetten.
Maar moet wel geleidelijk over mengen want te snel is te heftig voor de darmen en dan heb je achterstand als er weer diarree bij komt.

Spannend, en ben erg blij dat we de visieuze cirkel proberen te doorbreken.

De korrels zijn album arcenicum voor Elvis en Nuvox .... voor Anouk (doe het uit mn hoofd hoor ;-).
Als je de Nuvox leest is het eigenlijk te hefig qua type maar hij zei dat bij teven de gematigde versie past.
#1551766
ALs dit geen verbetering geeft zou ik toch denken aan giardia met mogelijk leverontsteking. Bij giardia moet je altijd een mengmonster hebben dus meerdere drollen bij elkaar om een betrouwbare uitslag van een test te krijgen. Zomaar een kuur panacur daar kweek je resistenten giadia mee!!! ALs 1 kuur niet voldoende was om alle giardia te doden heb je kans dat de giardia die overleeft resistent word voor panacur. Bij giardia daarom altijd na de kuur testen op de giardia over is anders doorgaan. Een leveronsteking kan het slecht eten verklaren, de verharing en de ijzergeur. Omdat dat lever ijzer 'bewerkt'.
#1551779
We zijn ook nog niet uitgedokterd en zoals ik al schreef bij het bezoek over 4 weken wordt in gedachten gehouden ontlasting/urine/bloedonderzoek indien er teweinig of geen verbetering is.
Het is een heel uitgebreid consult geweest met veel info over en weer inzake de afgelopen 6 maanden.
Ook zal blijken als het alleen de darmen zijn dat de overige klachten de komende weken gaan verminderen en uiteindelijk verdwijnen; stinken uit bek, jeuk, vieze oren en ogen ect.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door