Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#12234
nee, klopt niet wat ik schrijf over de schijnzwangere teef als het doorgeven idd via de placenta gaat.
dan zou het dus alleen van de moeder af kunnen komen.
nou ja, leuk feestje gehad gister.
Door Anna
#12235
Hoi Wendy,

Als het broertje ook Lyme heeft, dan weet je bijna zeker dat ze het hebben opgelopen via hun moeder.  Maar heeft zij ook ziekteverschijnselen??  Of die andere teef?  (In het geval besmetting ook via de moedermelk kan worden doorgegeven.)  Zou wel interessant zijn om te weten, want inderdaad wel vreemd dat je zelf nooit teken hebt gezien!

Groetjes en een knuffel voor Qyan!

Anna.
Door lobbes
#12236
hoi hoi
ik weet wat je nu door maakt
bij lobbes blijft het dus een sluimer ziekte
precies de symptomen wat je hebt geschreven kloppen allemaal   ik wens je heel veel sterkte toe
en het kan zelfs gewoon in je genen zitten (echt waar)
als je moeder ooit is gebeten kan jij het virus ook in je lichaam hebben zonder dat jij gebeten hoeft te zijn
en wat ik ook al eerder zei een teek hoeft echt niet vast te blijven zitten EEN BEET KAN AL ECHT VOLDOENDE ZIJN OM JE HOND TE BESMETTEN !
Haal COLOIDAAL ZILVERWATER dat is een natuurlijk antibioticum en dan 3 x daags 6 ml. geven en niet op een ijzeren lepel doen  nee in een platic maatbekertje (hoestdrank) want ijzer en zilver gaat niet samen
heel veel suc 6 ellen LLLL en een vette lebber van lobbes
Door qyan
#12237
hoi anna,
of de moeder verschijnselen heeft, zal wel niet want er wordt fanatiek africhting mee gedaan.
maar met lyme hoef je ook geen ziekteverschijnselen te hebben, het kan.
het broertje heeft wel precies dezelfde verschijnselen.
maar zaterdag is de nestdag en dan zullen we heel wat meer weten.
en ik ben ze inderdaad nooit tegen gekomen.
mijn moeder heeft ooit 3 maanden met een teek in haar bovenbeen gelopen, wat inmiddels 5 beten waren geworden, rode plekken/bulten zo groot als tennisballen.
dus met qyan heb ik altijd heel erg opgelet vanwege die teek bij mijn moeder.
zeker in de demodex fase was ik ookal iedere dag heel intensief met hem bezig, wassen en aanstippen en wassen en aanstippen en bla, bla, bla.
Door qyan
#12238
ellen, laten we voor de makkelijkheid weer even van het ergste uitgaan: de sluimerfase dus.

hebben ze hier dan altijd last van, of steekt het de kop op op momenten van stress, minder weerstand ed.
stel het zit in de sluimerfase: is het dan nog wel zinvol om door te gaan met de hondensport, of komen die terugvallen niet zo vaak?
of zou je de hond weer te veel belasten met speuren/appel, pakwerk ed, heb geen flauw idee wat ik me er bij voor moet stellen eigenlijk.
nou ja, bij qyan tot nu toe iedere maand, en de laatste 2 maanden iedere 2 weken geweest.
heeft jouw hond ook last van de gewrichten gehad? zo ja, nu nog steeds af en toe of dat niet meer.

ja, nu wil ik alles weten he ;D
Door Paul_Barte
#12239
Hoi Wendy,

Ik heb hier 'gelukkig' geen ervaring mee maar al dit soort ziekten die in je lichaam blijven hangen (demodex idem) komen 'naar buiten' indien de hond niet lekker in zijn of haar vel zit...minder weerstand dus.
Vergelijk het met een koortslip. Bijna ieder mens heeft dit virus bij zeg en er maar zelden last van. Op het moment dat er een griepje ligt aan te komen of iets anders krijg je 'spontaan' een koortlip die ook weer verdwijnt op het moment dat je je zelf weer wat lekkerder voelt.
Zolang de 'persoon' in goede conditie is no problemo.

Goed (en vers) voer is een essentieel iets bij al dit soort dingen.
Door qyan
#12240
koortslippen, bah, gelukkig lang niet meer gehad ;D

tja, moeilijk.
voorlopig eerst maar afwachten of hij inderdaad wel in de sluimerfase zit, misschien hebben we geluk dit keer en is het na de antibiotica verdwenen.
zal wel niet, maar goed.
inderdaad, in goede conditie moet het geen probleem zijn.
voorlopig staat het trainen toch op non-actief, maar dus eigenlijk pas weer beginnen met trainen als de conditie weer helemaal top is, want zo´n zondag is echt zwaar.
pff, voor mij al, laat staan voor hem. 5 minuten speueren, dan weer naar de auto. 3 uur wachten op appel, dan 30 minuten appel, dan vervolgens weer 2,5 uur wachten zodat hij 5 minuten geplaagd kan worden door de pakwerker: wat een lol, die hondensport ;D
als hij tussendoor in de auto nou nog eens zou slapen, maar nee, veel en hard blaffen en vooral zich zo druk maken dat hij eigenlijk al te moe is om wat te doen.

inderdaad, een te zware belasting de komende tijd.

paul nog een vraag:
ik voer qyan 2000 mg vitamine c, ester c
is dit nu genoeg, te veel, of te weinig?

en goed versvlees komt er weer aan.
hij heeft nu 6 weken goede ontlasting gehad, dus vindt het tijd worden om terug te gaan naar bibi.
Door Paul_Barte
#12241
Hoi Wendy,

Van teveel vitamine C kan een hond eveneens aan de dunne raken.
Denk dat 2000 mg voldoende is al is dat voor iedere hond verschillend.
Om een maximale dosis vast te stellen moet je een hond steeds meer geven totdat hij of zij aan de dunne raakt en dan iets terugbouwen.
Zou dit bij Quan niet uitproberen........je hebt al zoveel problemen gehad!!!
Door lobbes
#12243
hoi hoi
ik zou een gewoon leven aan je hond geven dus ook gewoon trainen
gaat het een keer niet goed dan gaat het trainen ook niet door
ik heb lobbes heel lang zilverwater gegeven en nog steeds vitamin. c ik geef het in poeder vorm en wel van holisan de bittere vorm calsium-ascorbaat deze is zachter voor de organen dus misschien iets voor jou en heel makkelijk door het voer te mengen en je proeft niet dat het bitter is ik neem het zelf nl. ook  en mank lopen en door poten zakken heeft lobbes ook allemaal gehad   laat je hond veel zwemmen liefst in de zee  en anders thuis een planten spuit vullen met een dode zeezout oplossing  dan krijgt je hond vele goede mineralen binnen  en zout water zijn die rotbeestjes  :'( niet zo gek van  ik haat ze  >:(  en zeker vers voeding geven  het is allemaal heel frustrerend en hou de darmflora goed geef maar lekkere  :P vuile pens  ik geef dit 1 x per week  dus 1 pensdag  ik wens je veel sterkte en suc 6  
ps lobbes is dus allergies voor die beesten nu bij elke beet heeft hij last van jeuk  pas goed op voor die monsters >:(
doei doei ellen
Door qyan
#12244
ellen, wil jij qyan leren zwemmen dan ;D
ik krijg hem met geen mogelijkheid in het water hoor.
hij is 1 keer koppie onder gegaan en komt er niet meer in de buurt.
zelfs niet als ik het water in zou gaan.
maar een flesje met zeewater kan wel, woon nog vlakbij het strand ook.
en dat moet ik gewoon over hem heen spuiten dan?

ik zou wel doorgaan met trainen, alleen denk ik niet dat de vereniging blij met me is als hij de ene keer 2 weken kan trainen en met een terugval weer een maand niet.
is allemaal nogal fanatiek in de africhting en ze staan er nu eenmaal niet om 2 weken aan een oefening te werken die de hond vervolgens weer opnieuw moet leren.
dus denk dat als het bij qyan echt in de sluimerfase zou zitten, ik vaarwel zeg tegen de africhting en gewoon naar een gewone hondenschool ga.
was toch al aan het twijfelen of het africhtingsgebeuren echt iets voor mij is, ik ben geloof ik te soft en te eigenwijs ;D
want helemaal niet trainen met qyan, dat kan niet, hij heeft er veel te veel plezier in.
de lol begint er ook af te gaan op deze manier.
daarbij wil ik hem ook niet meer in laten enten, dus dan mag ik zowiezo al weg blijven denk ik, entingen verplicht he, zo ook de kennelhoest enting.
kan ik wel nosodes geven, maar las ergens van ordell weer dat het vroeger bij diensthonden gebruikt werd en daardoor het reukvermogen en dus de speurdrift werd aangetast, kan ik ook niet echt gebruiken dan.
misschien dat ik wel in de africhting blijf als de vereniging er geen problemen mee zou hebben dat hij soms niet en soms wel kan en ze het dus verder echt voor mij en de hond zouden doen.
en misschien dat de da de stikkertjes van de entingen wel gewoon in zijn boekje wil plakken.
maar eerst laat ik hem lekker op krachten komen na de antibiotica en dan zien we wel verder.
voorlopig kan hij nog niet eens langer dan 10 minuten a een kwartier wandelen want dan is hij al gesloopt, dus ook dat wil ik eerst weer helemaal opbouwen.
ah joh, we zien het wel hoe het loopt,
ga zo eens bellen of de uitslag van het biopt van de lymfeklieren al binnen is.
Door lobbes
#12245
ohh :o wat jammer dat hij niet het water in gaat waar woon je eigenlijk? wel fijn zo dicht bij het strand
ik geef lobbes nosoden voor hondenziekte parvovirus en hepatitis  dat is een kuur van hilga k. zij weet hier heel veel over te vertellen  je moet je hond ook niet meer enten  zeker nu niet  met lyme je wil niet weten wat je dan meemaakt  :'( :'(  :'(  :'(  :'(  :'(
ik hoop echt dat het zodadelijk beter gaat en goede voeding is nu echt heel belangrijk zo ook de vitm c.
laat je ons het af en toe weten hoe het nu verder gaat en wat je er aan gaat doen of doet
vette lebber van lobbes en groetjes van mij LLLLL ellen
Door qyan
#12247
ik woon in voorburg.
als het verkeer meezit dan ben ik in 10 a 15 minuten op scheveningen ;D
ik laat ook niet meer enten, ben het nu wel ene keer zat zeg ::).

oh, vandaag de uitslag gehad van het tweede biopt van de lymfeklieren :D :D :D ;D ;D ;D
inderdaad zoals johan de vos al zei, een reactie lymfoon die waarschijnlijk reageert nu op het lyme gebeuren.
ze hebben dit keer ook geen verdachte kwaadaardige cellen aangetroffen zoals de vorige keer.
dus weer een opluchting erbij.
Door lobbes
#12248
nou dat is een geluk bij een ongeluk
ik heb nog even gekeken wat ik lobbes destijds gaf toen het heel erg was
en weet je het was een lympe reinigings kuur maar wel homp.
LYMPHOMYOSOT TAB  van de firma HEEL
een heel goed spulletje   overleg eens met je da
groetjes ellen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door