Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1522558
gentle had het vanmiddag wat misselijk, beetje kwijlen slikken je kent het wel, dus hij de tuin in, loopt een paar rondjes en gaat staan kokken.........er komt wat gal uit kokt nog wat en hij flikkerde zo om :o :o :o
zo tijdens de laatste kokbewegingen(dat er niks meer uitkomt) en hij valt zo op zijn zij!
Ik snelde naar buiten(stond voor het raam) m'n hart zat in m'n keel, maar terwijl ik bij hem komt staat ie op, schud en loopt zo langs me naar binnen......
hoe kan dat nou, zou ie vergeten zijn adem te halen tijdens het spugen of wat...geen idee!
verders is ie gewoon weer zichzelf..
Door charmed
#1522602
Ik denk dat het kockhalzen hem te veel kracht heeft gekost. Ik heb een heel oudje, die heeft dat ook wel eens gehad toen ze nog wat jonger was. Ze had er gewoon de kracht niet voor.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1522613
oh oke, maar niet de kracht ervoor, hij is 14 maanden, in de bloei van zijn leven ..
nu maakte die er ook wel een heel schouwspel van hoor wat een toeloop tot het werkelijke spugen, de andere kwakken het gewoon neer, geen punt ;D
Door charmed
#1522656
Die van mij was toen ik denk een jaar of 3 toen ze voor de eerste keer omviel. Ze zat toen niet goed in d'r velletje. Aan de andere kant, een hond valt niet zomaar om toch?
vanaalst schreef: oh oke, maar niet de kracht ervoor, hij is 14 maanden, in de bloei van zijn leven ..
nu maakte die er ook wel een heel schouwspel van hoor wat een toeloop tot het werkelijke spugen, de andere kwakken het gewoon neer, geen punt ;D
Door *Natasja*
#1522734
Ik denk dat hij inderdaad door het heftige kokhalzen even geen zuurstof kreeg ofzo, maar dat is wel schrikken zeg!
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1522737
klinkt idd als een soort van flauwte door het spugen..
als ik me erin verplaats en nadenk over hoe ik me voel als ik moet spugen..
dan snak je soms ook naar adem..  :-X
Door Elf
#1523133
Geen idee hoe dat bij honden werkt, maar ik val ook flauw als ik moet overgeven..... ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1523346
vanaalst schreef: oh, zeg het maar...
Ik weet weinig bijzonders :-\ vind het alleen erg merkwaardig dat een jonge hond zomaar even omvalt :-\ kan er in ieder geval niks logisch voor bedenken. Hopen maar dat het een kleppentestertje van Gentle was :)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1523416
Dit zie ik wel vaker, heeft inderdaad te maken met de krampen in de maag. Ik denk dat ze daardoor even helemaal verkrampen. Doorgaans zijn ze niet blauw, dus het is geen zuurstofgebrek.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door