Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Alba
#1518875
Boez schreef: Heyhey,

ja ik heb ook jouw draad met belangstelling mee gelezen. Je liep met Alba net een week 'voor' op ons ofzo.

Ben blij dat het met Alba wat beter gaat nu en dat de middeltjes van de DA hebben aangeslagen :)
Cassie ging vrijdag middag al een stuk beter. Toen zijn we vrijdag avond naar vrienden gegaan en hebben hem meegenomen, kennelijk was dat toch te snel te veel :( Dat heb ik dus compleet verkeerd ingeschat want het tripje stelde echt niet veel voor :( Maar goed vrijdag nacht en zaterdag was het dus weer hommeles. Sinds afgelopen nacht gaat het weer beter dus ik hoop dat dat doorzet, anders morgen ochtend naar de DA.
He wat vervelend dat het toch weer even minder ging, ik had goede hoop dat het inmiddels weer lekker zou gaan (ook omdat je al even niets gepost had). Hopelijk is Cassie er nu echt overheen! Zijn jullie nog niet moe van alle gebroken nachten?
Ik merk aan Alba dat ze wel snel moe is, al voelt ze zich echt een stuk beter dan hiervoor, bijkbaar hebben de 2 weken van af-en-aan diarree meer van haar gevraagd dan gedacht. Ze is absoluut te porren voor een wandeling en is dan ook heel actief maar ik merk wel dat ze er nog moe-er van is dan normaal. Wij hebben dus expres maar even weinig echt spannends gedaan, behalve een extra clickersessie in huis (wordt ze ook erg moe van!).

Ik wens jullie een heel goede nachtrust toe alvast en geen nachtelijke uitlaatrondes met Cassie!
Door Boez
#1518927
Alba schreef: He wat vervelend dat het toch weer even minder ging, ik had goede hoop dat het inmiddels weer lekker zou gaan (ook omdat je al even niets gepost had). Hopelijk is Cassie er nu echt overheen! Zijn jullie nog niet moe van alle gebroken nachten?
Ik merk aan Alba dat ze wel snel moe is, al voelt ze zich echt een stuk beter dan hiervoor, bijkbaar hebben de 2 weken van af-en-aan diarree meer van haar gevraagd dan gedacht. Ze is absoluut te porren voor een wandeling en is dan ook heel actief maar ik merk wel dat ze er nog moe-er van is dan normaal. Wij hebben dus expres maar even weinig echt spannends gedaan, behalve een extra clickersessie in huis (wordt ze ook erg moe van!).

Ik wens jullie een heel goede nachtrust toe alvast en geen nachtelijke uitlaatrondes met Cassie!
Dank je :)
Hij heeft mij vanmiddag het mooiste valentijnscadeautje ooit gegeven: een stevige keutel!! ;)

Dat ik even niks had gepost kwam doordat het indernet er uit lag, bovendien zat ik aardig vol met informatie en toch ook stress voor m'n diertje. Inderdaad die gebroken nachten hakken er aardig in, ik weet precies hoe je je voelde dat je bij het minste of geringste kon barsten...! Gelukkig kon ik op de kalme zekerheid van mijn lieve vriend leunen dit weekend :)

Cas is ook sneller moe, maar is geen moment minder levenslustig geweest gelukkig. Nog steeds altijd in voor een spelletje of een knuffeltje :) Wat ook een verschil is tussen hem en Alba is dat Cassie inmiddels dik een jaar en 4 maanden is, toch wat minder kwetsbare leeftijd dan 11 maanden. Hij gaf ook niet echt aan zich niet lekker te voelen, was niet depri of lusteloos zoals de hondjes van Bianca_toller en Dian. Hij had geen pijn voor zover ik kon inschatten, en geen koorts dus.

Sinds gisteren geef ik pro bio forte (of zoiets) van de Groene Os, geen idee of dat het verschil heeft gemaakt. Van de okugest heb ik eerlijk gezegd weinig gemerkt, maar ja het punt is natuurlijk dat je niet weet hoe het was geweest als je het niet had gegeven...
Wellicht dat ik die Vitotaal en die onuitspreekbare probiotica van Lizzy in de toekomst nog ga proberen. Kijken of er een tussen zit die beter of slechter werkt bij Cas, want dat zal toch ook per hond verschillen.

Maar vooralsnog is het diarree verhaal dus even ten einde, ben blij toe want het had lang genoeg geduurd! ;) Dus nu kan ik me weer gaan richten op de ins en outs van enten en ontwormen ;)
Door Alba
#1518973
Boez schreef: Dank je :)
Hij heeft mij vanmiddag het mooiste valentijnscadeautje ooit gegeven: een stevige keutel!! ;)

Dat ik even niks had gepost kwam doordat het indernet er uit lag, bovendien zat ik aardig vol met informatie en toch ook stress voor m'n diertje. Inderdaad die gebroken nachten hakken er aardig in, ik weet precies hoe je je voelde dat je bij het minste of geringste kon barsten...! Gelukkig kon ik op de kalme zekerheid van mijn lieve vriend leunen dit weekend :)

Cas is ook sneller moe, maar is geen moment minder levenslustig geweest gelukkig. Nog steeds altijd in voor een spelletje of een knuffeltje :) Wat ook een verschil is tussen hem en Alba is dat Cassie inmiddels dik een jaar en 4 maanden is, toch wat minder kwetsbare leeftijd dan 11 maanden. Hij gaf ook niet echt aan zich niet lekker te voelen, was niet depri of lusteloos zoals de hondjes van Bianca_toller en Dian. Hij had geen pijn voor zover ik kon inschatten, en geen koorts dus.

Sinds gisteren geef ik pro bio forte (of zoiets) van de Groene Os, geen idee of dat het verschil heeft gemaakt. Van de okugest heb ik eerlijk gezegd weinig gemerkt, maar ja het punt is natuurlijk dat je niet weet hoe het was geweest als je het niet had gegeven...
Wellicht dat ik die Vitotaal en die onuitspreekbare probiotica van Lizzy in de toekomst nog ga proberen. Kijken of er een tussen zit die beter of slechter werkt bij Cas, want dat zal toch ook per hond verschillen.

Maar vooralsnog is het diarree verhaal dus even ten einde, ben blij toe want het had lang genoeg geduurd! ;) Dus nu kan ik me weer gaan richten op de ins en outs van enten en ontwormen ;)

Fijn een goed bericht! Heerlijk he, als er eindelijk iets 'moois' uitrolt :D.
Wel typisch dat het bij onze honden zo op elkaar lijkt, Alba is ook echt niet ziek of sloom geweest en heeft ook geen koorts gehad, alleen die stomme slappe ontlasting en uiteindelijk diaree (die dus wel de nodige energie heeft gekost merken we nu). Alba reageerde overigens ook niet tot nauwelijks op de Okugest dit keer.
Bij de honden van bianca_toller en Dian zou je dan dus denken aan een virusje maar wat die van ons dan hadden?! Weerstand dipje denk ik? Bij Alba is het echt begonnen toen ze erg nat geregend is, wat me dus ook niet snel nog een keer gaat gebeuren! Ik waardeer mijn warme bed en 8 uur slaap weer heel erg :).

Geef Cassie maar een extra knuffel!
Door Boez
#1518999
Alba schreef: Fijn een goed bericht! Heerlijk he, als er eindelijk iets 'moois' uitrolt :D.
Wel typisch dat het bij onze honden zo op elkaar lijkt, Alba is ook echt niet ziek of sloom geweest en heeft ook geen koorts gehad, alleen die stomme slappe ontlasting en uiteindelijk diaree (die dus wel de nodige energie heeft gekost merken we nu). Alba reageerde overigens ook niet tot nauwelijks op de Okugest dit keer.
Bij de honden van bianca_toller en Dian zou je dan dus denken aan een virusje maar wat die van ons dan hadden?! Weerstand dipje denk ik? Bij Alba is het echt begonnen toen ze erg nat geregend is, wat me dus ook niet snel nog een keer gaat gebeuren! Ik waardeer mijn warme bed en 8 uur slaap weer heel erg :).

Geef Cassie maar een extra knuffel!
Hmm....
ik realiseer me nu dat Cas een tijd zeik- en zeiknat is geweest vorige week zaterdag na het schapendrijven... Hij zat op poten en buik helemaal onder de modder, waardoor het vachtje samenkoekte en de huid eronder bloot kwam te liggen... De slappe ontlasting begon dinsdag en woensdag was het spuit.
Zou dat het dan geweest zijn...? ??? Dat is wel weer een overeenkomst tussen onze hondjes!

En ja, het is heerlijk als er weer wat goeds uit rolt!  ;D God wat kunnen we inzitten over onze kanjers he?!
Door Alba
#1519023
Boez schreef: Hmm....
ik realiseer me nu dat Cas een tijd zeik- en zeiknat is geweest vorige week zaterdag na het schapendrijven... Hij zat op poten en buik helemaal onder de modder, waardoor het vachtje samenkoekte en de huid eronder bloot kwam te liggen... De slappe ontlasting begon dinsdag en woensdag was het spuit.
Zou dat het dan geweest zijn...? ??? Dat is wel weer een overeenkomst tussen onze hondjes!

En ja, het is heerlijk als er weer wat goeds uit rolt!  ;D God wat kunnen we inzitten over onze kanjers he?!
Had hij het ook echt koud, of was hij lekker warm gerend en daarna lekker opgedroogd?
Alba was eerst op de woensdagavond in een half uur volledig nat geregend, basistraining dus je beweegt wel maar om het nou actief te noemen gaat wat ver. Alba was steenkoud. Dom genoeg is de vrijdag erop me hetzelfde gebeurd maar dan 1,5 uur lang bij de jachttraining :-[. Toen heeft ze ook heel de dag helemaal opgekruld gelegen, ze was gewoon door en door nat en koud. Inmiddels weet ik dat ik met regen en kou gewoon een jas aan moet doen bij Alba (hopelijk alleen tot haar vacht helemaal volwassen is).
Al met al heeft het bij Alba 2 weken lang niet lekker gezeten, met vorige week dinsdag op woensdag dus volledige spuitpoep. Ik voel me nog steeds een beetje schuldig. Die arme hond zit nu aan een AB kuur omdat ik niet snugger genoeg was haar een regenjas aan te doen :-[.
We deden wel elke keer de badjas aan maar dat is momenteel echt niet voldoende voor haar. Misschien zou dat voor Cassie wel iets zijn, om hem na het werk een fleece jasje aan te doen tegen te snel afkoelen?
Door Boez
#1519036
Alba schreef: Had hij het ook echt koud, of was hij lekker warm gerend en daarna lekker opgedroogd?
Alba was eerst op de woensdagavond in een half uur volledig nat geregend, basistraining dus je beweegt wel maar om het nou actief te noemen gaat wat ver. Alba was steenkoud. Dom genoeg is de vrijdag erop me hetzelfde gebeurd maar dan 1,5 uur lang bij de jachttraining :-[. Toen heeft ze ook heel de dag helemaal opgekruld gelegen, ze was gewoon door en door nat en koud. Inmiddels weet ik dat ik met regen en kou gewoon een jas aan moet doen bij Alba (hopelijk alleen tot haar vacht helemaal volwassen is).
Al met al heeft het bij Alba 2 weken lang niet lekker gezeten, met vorige week dinsdag op woensdag dus volledige spuitpoep. Ik voel me nog steeds een beetje schuldig. Die arme hond zit nu aan een AB kuur omdat ik niet snugger genoeg was haar een regenjas aan te doen :-[.
We deden wel elke keer de badjas aan maar dat is momenteel echt niet voldoende voor haar. Misschien zou dat voor Cassie wel iets zijn, om hem na het werk een fleece jasje aan te doen tegen te snel afkoelen?
Ik weet eerlijk gezegd niet of Cassie het koud had, hij zat in ieder geval niet te rillen maar comfortabel moet het niet zijn geweest. Tijdens het werken heeft hij het niet koud, maar voor we thuis waren daarna...
Een jasje is zeker een idee! Of in ieder geval een handdoek om hem een beetje droog te wrijven. Hoewel we normaal met de auto gaan, da's toch anders dan op de bus wachten etc.

En ja, soms mis je 'the obvious' en voel je je lomp en schuldig. Heb ik ook :(
Maar ja soms maakt een mens nou eenmaal (domme) fouten...
Door mrloes
#1661489
hi

Een oud bericht maar ik haak er toch even op in.
Boef heeft sinds 3 dagen diarree: t begon van dinsdag op woensdag (nacht) en t wisselt tot nu toe heel erg
dwz soms is t heel dun, soms is t wat dikker en vanmorgen om 6 u was het gewoon normaal maar, om 8.15
en 12 u weer niet - toen was t weer dun en slijmerig, laatste keer met een paar drupjes bloed.

Hij is verder niet ziek; hij is dol op z'n eten en t eventuele lekkers tussendoor, hij drinkt wel meer dan normaal
en hij plast ook meer dan normaal. Het is eigenlijk iedere keer zo dat ie 1st plast als ie buiten komt en dan
gaat poepen. Hij rent en speelt, is waaks en alert. Wil geaaid en geborsteld worden, blaft en geniet van de zon.

Ik maak me niet direct zorgen omdat ie niet ziek is maar ik heb natuurlijk wel meteen t forum geraadpleegd om
wat te lezen over diarree omdat t nu toch wel langere tijd aanhoudt en dus wisselt.
Alleen woensdag wilde hij niet echt eten, uiteindelijk 1 parelhoenkarkas op en spiervlees.
sAvonds weer normale honger en da's dus zo gebleven tot nu toe.

Heb een paar vragen aan de experts hier:
- las ergens op i-net dat je de voeding t beste over de dag kunt verdelen zodat de darmen niet alles in 1x voor
hun kiezen krijgen. Waar of niet waar?
- kan ik Boef beter bouillon of rijstwater geven ipv gewoon kraanwater?
- heeft t zin om 'n snee wit gedroogd brood bij t eten voeren?
- is t oke om eend, lamsvlees en kip te geven, in de vorm van Barf of KVV?
- vis (zalm) voorlopig weg laten?
- rondom de tip van blauwe bosbessen: mogen cranberries ook?

Ik ga vanmiddag sowieso Okugest halen, dat zullen ze bij de ETOS wel hebben.
Alvast bedankt iedereen!

mrloes
Door inni
#1661698
Schrijf 's enkele dagen nauwkeurig op wat hij eet, ook de tussendoortjes. Misschien kan je zo wel zien waarop hij reageert.

Hier is er eentje die veel problemen had maar 't goed doet op KKV (op 't moment Naturis), eend en lam.

Probiotica kan de darmen ook wel een beetje helpen, met de bessen heb ik geen ervaring maar zieke darmen en fruit????

Zalm geeft hier diarree.

Hopelijk is de diarree gauw over.
Door mrloes
#1661765
hi

Ik heb straks Okugest gehaald en hij heeft twee tabletjes gehad met een tussenpoze van 2 uur.

Wat betreft het eten: Boef is al een jaar op Barf (2/3) en KVV (1/3) en heeft nooit eerder met diarree
ergens op gereageerd. Er is in zoverre ook niets veranderd sinds ma/dinsdag toen t zegmaar begon.
De diersoorten die hij krijgt, en ook de tussendoortjes, krijgt ie al lange tijd dus ik denk niet dat t iets
te maken heeft met voeding.
T enige wat kan zijn gebeurd is dat ie ergens wat gevonden heeft in de tuin, bv een dode vogel.
Over t algemeen is hij nooit alleen buiten en is er dus bijna altijd zicht op wat hij doet en evt vindt/eet
maar heel soms is de "bewaking" uit t zicht of net te laat.
Dit kan ma/didag t geval geweest zijn maar t lijkt me stug.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door