Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1503886
Is het geen verstopping in de darmen.??

Wij hebben 1x ooit zoiets gehad met onze vorige hond, als hij al wat wilde eten, kwam het er tussen een uur en 1.5uur weer uit.
Na een paar dagen stopte hij met eten, hij weigerde gewoon, geen interesse.

Er was absoluut niks te vinden, alles functioneerde normaal, maar hij werd wel langzaam wat sloom.
Nu was er bij ons 1e bezoek een rontgenfoto gemaakt om te zien of er een obstructie zat in de darmen (balletje, speeltje, stokje), maar dat was niet zo.
Langzaam werd het een groot probleem natuurlijk, de da geloofde ons amper omdat de hond heel gezond toonde, en wel kon drinken.
Wel vonden wij dat hij extreem weinig ontlasting had, maar wij dachten dat dat van het weinige (of niet) eten was.

Uiteindelijk werd hij opgenomen omdat hij sterk achteruit ging en werd er ca. een week na de 1e opnieuw zo'n maag/darm rontgen foto gemaakt, eigenlijk uit wanhoop, en slim genoeg legde de da ze naast elkaar, om tot zijn verbijstering te constateren dat de ontlasting nauwelijks was opgeschoven !!!

Had hij dus totale verstopping, ze zijn hem eerst met een klisma gaan ontlasten, toen een laxeermiddel en toen weer een klisma, bij elkaar woog hij de volgende dag bijna 1,5kg minder (en hij was ca. 23kg). Heel langzaam daarna kwam de boel weer op gang, waarom het ooit is gebeurd weten we niet. Hij kreeg diner gemengd met versvlees, en regelmaat van die echte botten, misschien toch iets te droog geweest? Tis ook nooit meer voorgekomen.

Misschien zoiets? tis maar een idee......... ;)
Door moniqueo
#1504101
Jacqueline1968 schreef: Is het geen verstopping in de darmen.??

Wij hebben 1x ooit zoiets gehad met onze vorige hond, als hij al wat wilde eten, kwam het er tussen een uur en 1.5uur weer uit.
Na een paar dagen stopte hij met eten, hij weigerde gewoon, geen interesse.

Er was absoluut niks te vinden, alles functioneerde normaal, maar hij werd wel langzaam wat sloom.
Nu was er bij ons 1e bezoek een rontgenfoto gemaakt om te zien of er een obstructie zat in de darmen (balletje, speeltje, stokje), maar dat was niet zo.
Langzaam werd het een groot probleem natuurlijk, de da geloofde ons amper omdat de hond heel gezond toonde, en wel kon drinken.
Wel vonden wij dat hij extreem weinig ontlasting had, maar wij dachten dat dat van het weinige (of niet) eten was.

Uiteindelijk werd hij opgenomen omdat hij sterk achteruit ging en werd er ca. een week na de 1e opnieuw zo'n maag/darm rontgen foto gemaakt, eigenlijk uit wanhoop, en slim genoeg legde de da ze naast elkaar, om tot zijn verbijstering te constateren dat de ontlasting nauwelijks was opgeschoven !!!

Had hij dus totale verstopping, ze zijn hem eerst met een klisma gaan ontlasten, toen een laxeermiddel en toen weer een klisma, bij elkaar woog hij de volgende dag bijna 1,5kg minder (en hij was ca. 23kg). Heel langzaam daarna kwam de boel weer op gang, waarom het ooit is gebeurd weten we niet. Hij kreeg diner gemengd met versvlees, en regelmaat van die echte botten, misschien toch iets te droog geweest? Tis ook nooit meer voorgekomen.

Misschien zoiets? tis maar een idee......... ;)
Soortgelijk verhaal hier,het is bijna de dood geworden van mijn hond,totdat er een echo werd gemaakt,en er een spoedoperatie nodig was.
#1504148
ik ook, wij hebben toen ook bijna te lang gewacht, juist omdat de hond verder niets toonde, maar honden zijn vaak spijkerhard voor zichzelf.

Een buikecho + rontgen zou toch wenselijk zijn, dan wachten op bloeduitslagen die ook lang niet alles vertellen.
#1504712
Oke, ik zal die naam even doorgeven, gisteravond heeft ze een prik met pijnstilling gekregen maar daar is ze ook niet overtuigend van gaan eten. Ze heeft wel normale ontlasting...ik ga even googlen met die naam
#1508275
conleeuw schreef: is ze niet toevallig loops geweest onlangs?
Heb ff niks geschreven, ik moest veel werken en had weinig tijd... :(
Ja, !!! :) Wij denken ook dat het door de loopsheid komt. Gelukkig is ze nu weer aan het eten gegaan. Dit heeft ze een maand of 7 geleden ook gehad en toen was ze ook net loops geweest.
Weet jij of het vaker voorkomt na loopsheid?
Door conleeuw
#1509003
Edelgrijsje schreef: Heb ff niks geschreven, ik moest veel werken en had weinig tijd... :(
Ja, !!! :) Wij denken ook dat het door de loopsheid komt. Gelukkig is ze nu weer aan het eten gegaan. Dit heeft ze een maand of 7 geleden ook gehad en toen was ze ook net loops geweest.
Weet jij of het vaker voorkomt na loopsheid?
een van mijn teven is honds beroerd geweest na haar loopsheid een paar jaar geleden, gelukkig gaat het nu niet meer zo erg, maar ze was echt ziek, wilden niet eten, lag voor dood ziek, echt ziek op de bank schijnzwanger te zijn, geen tiet in zicht hoor :-\ Ik heb toen van alles moeten doen om haar weer aan het praten te krijgen, daarna heb ik haar ik meen Puur Utero en frambozen blad gegeven tijdens loopsheid, dat om haar loopsheid beter door te komen (troep er uit) en dat heeft bij haar wel wat opgeleverd. Ook heb ik haar tijdens en na de loopsheid veel naar buiten genomen, ook als zij liever op de bank bleef hangen, dat heeft wel deegelijk geholpen. Sterkte ermee ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door