Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sandra1
#168070
De internist was gelukkig erg positief. het is in ieder geval iets dat te behandelen is. We gaan nu systematisch uitzoeken wat er aan de hand is. Eerst bloed nakijken op de functie van de pancreas en ontlasting onderzoeken op endoparasieten en giardia (hij is nooit goed behandeld tegen giardia volgens de internist) Komt hier niets uit en heeft het eliminatie dieet nog geen resultaat, dan gaan ze een scopie doen.

Als hij toch weer giardia heeft krijgt hij met een tussenpriode van twee weken panacur en moeten tevens de poezen meebehandeld worden en wij moeten het huis grondig schoonmaken met een speciaal schoonmaakmiddel.

Het is nog even afwachten dus, maar wel positief. Het belangrijkste voor Tommie is nu dat hij blijft drinken. En dat doethij gelukkig. Hij eet verder alles behalve zijn eigen eten >:(. Uiteindelijk zal hij genoeg hongre hebben en het wel weer gaan eten (hoop ik).

sandra
Door Lizzy
#168507
OK, klinkt goed. Iemand die het gewoon van A tot Z wil gaan onderzoeken en aanpakken. Ik ben blij dat je er een goed gevoel over hebt en nu maar afwachten wat er allemaal uit gaat komen. Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd. Succes he. Ik hoop ook dat hij weer gaat eten! Desnoods toch alleen zijn eigen eten aanbieden en verder niks?
Door sandra1
#169517
Hij eet nog steeds niet en wordt nu wel eerg mager. Hij krijgt alleen zijn eigen eten, maar weigert dat te eten. Ik ga morgen maar even bellen of hijniet toch wat anders mag. Ik weet dat hij dit heel lang vol kan houden. Hij eet nu al een week niets tot bijna niets en wil nog steeds zijn voer niet. Dit kan natuurlijk niet. Ik kan ook niet achterhalen waarom hij het niet meer wil, eerst vrat hij het gewoon.

Sandra
Door Lupa
#171766
zeno schreef: ben bezorgt, als hij al zo lang niets eet , moet hij dan niet aan een infuus voor alle zekerheid?
duim voor jullie :-\
tommie ligt aan het infuus kijk naar de andere topic ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door