Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1463319
Borke schreef: Ik begrijp precies wat je bedoelt, want hier heb ik dat ook met 2 honden en 2 katten.
Toch ben ik de katten weer 2x per dag wat te eten gaan geven, ondanks de onrust bij de honden.
De honden geef ik dan een snoepje.
Nu Sofi ziek is krijgt zij ook 2x per dag eten, simpelweg omdat ik anders die enorme bak groentemix er niet in krijg bij haar.
Borke wil de hele dag wel eten, maar die zet ik dan even apart en krijgt een snoepje. Zoiets zou jij ook kunnen doen.

Ik denk dat vaker per dag kleinere porties eten altijd minder belastend is voor de ingewanden als daar wat mis is.
Ik zal er zeker over na gaan denken. Alleen gaat het hier om 3 honden en 7 katten  :D

Zal eerst straks proberen om het minder te koken in het nieuwe jaar en dan tegelijk naar 2x per dag te gaan. Dan gaan ze allemaal maar naar 2x daags eten. Ik ga even puzzelen en delen voor de hoeveelheden van voornamelijk alle katten. En dan even kijken voor plekken waar ik ieder even kan zetten terwijl ik het eten klaar maak.
Door miik
#1463940
He wat vervelend, lees het nu pas....
Wat mij te binnen schiet is dat de producten die het maagzuur tegen houden, remmen en de maag beschermen.... die producten zorgen ook voor een hogere Ph (met als gevolg dat het maazuur minder zuur wordt)). Door de hogere Ph (minder zuur maagzuur) worden vlees en botten minder goed verteerd.... dus dan kom je in een soort van vicieuze cirkel terecht.
Ik denk dat je er daarom inderdaad heel goed aan doet om het eten te koken, simpel weg omdat dat makkelijk verteerd en er niet zo'n hele lage zuurgraad voor nodig is.... Want hoe harder de botten hoe zuurder het maagzuur moet zijn om het te verteren (=lage Ph).
Ik denk zelfs dat je dat een hele tijd vol moet houden zodat de maag genoeg de tijd heeft om te genezen. Vaak wordt gezegd, zolang als het probleem er is... minstens zo lang heb je nodig om te genezen, dus niet te snel willen !
Ik hoop dat je het kunt volgen en anders Pb je maar, dan zal ik proberen het beter uit te leggen.
Door Lizzy
#1463999
miik schreef: He wat vervelend, lees het nu pas....
Wat mij te binnen schiet is dat de producten die het maagzuur tegen houden, remmen en de maag beschermen.... die producten zorgen ook voor een hogere Ph (met als gevolg dat het maazuur minder zuur wordt)). Door de hogere Ph (minder zuur maagzuur) worden vlees en botten minder goed verteerd.... dus dan kom je in een soort van vicieuze cirkel terecht.
Ik denk dat je er daarom inderdaad heel goed aan doet om het eten te koken, simpel weg omdat dat makkelijk verteerd en er niet zo'n hele lage zuurgraad voor nodig is.... Want hoe harder de botten hoe zuurder het maagzuur moet zijn om het te verteren (=lage Ph).
Ik denk zelfs dat je dat een hele tijd vol moet houden zodat de maag genoeg de tijd heeft om te genezen. Vaak wordt gezegd, zolang als het probleem er is... minstens zo lang heb je nodig om te genezen, dus niet te snel willen !
Ik hoop dat je het kunt volgen en anders Pb je maar, dan zal ik proberen het beter uit te leggen.
Kun je dat niet via het forum doen? Het is toch voor de rest van de leden ook interessant om dit te lezen/volgen?
Door mcSnurk
#1464023
hier hebben we heel lang ruzie gehad met opstoten na ooit een maagontsteking. Soms leek het een vivieuze cirkel van een hele sloot die naar boven leek te komen, de keel die geïrriteerd raakte, doordoor begon hoesten na het drinken en reversed sneezing. Omdat er al eens een hele slechte reaktie was geweest op maagzuurremmers ging dat niet. Allerhande middeltjes durfde ik ivm eventuele slechte reaktie niet zomaar aan te beginnen, maar een aantal dingen geprobeerd die ook niet werkten. Tot ik bij een klassiek homeopaathe landde met 20 jaar ervaring en verstand van barf. We kregen een constitutiemiddel en iets speciaal voor maag en darmen. En verhipt, wat ik totaal niet had geloofd, na alle geklooi......4 dagen later was het opstoten bijna weg :o.
Door Borke
#1464036
gemmaa schreef:Tot ik bij een klassiek homeopaathe landde met 20 jaar ervaring en verstand van barf. We kregen een constitutiemiddel en iets speciaal voor maag en darmen. En verhipt, wat ik totaal niet had geloofd, na alle geklooi......4 dagen later was het opstoten bijna weg :o.
Wat een waanzinnig resultaat zeg, fantastisch!
Kan je hier vermelden welke homeopaat dat is en of het iemand is die mogelijk ook met een telefonisch consult werkt?
Door mcSnurk
#1464048
Borke schreef: Wat een waanzinnig resultaat zeg, fantastisch!
Kan je hier vermelden welke homeopaat dat is en of het iemand is die mogelijk ook met een telefonisch consult werkt?
Moet er wel bijzeggen dat ze in Duitsland woont, in de buurt van Duisburg. Dat is misschien voor een aantal mensen een obstakel, ivm de afstand en het bestellen van middeltjes.  Werkt met telefonisch consult en behandelt extreem gevoelige honden. Als iemand interesse heeft zoek ik het even op en stuur een pbtje
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1464415
Het gaat nog steeds erg goed met Luna. Ik denk dat ik toch een paar maanden door blijf koken om Luna haar maag rust en de tijd te geven om te helen. Ik denk momenteel beter te lang koken en zeker er van zijn dat de irritatie in de maag over is. Nu heeft ze toch vlees wat ze kan eten en is de twijfel om over te gaan op brok bij mij momenteel over. Gaat ze over naar weer een deel rauw vlees ga ik meteen beginnen met 2x daags eten geven.

Reversed sneesing had ik nog nooit van gehoord maar ik ben me even hierover gaan inlezen. Ik ben er achter gekomen dat Buffy dit dus sporadisch heeft na opwinding bij in huis spelen. Sorry ik dacht altijd dat ze zich verslikte en te druk maakte met spelen. Heerlijk is BP toch heb ik weer wat bij geleerd  :) :)
Door miik
#1464448
Wat ik nog zat te denken als meerder keren per da voeren lastig is...
Je kunt als je gaat voeren voor 3 honden bv 5 bakken klaarmaken (2 extra voor haar). Die zet je dan weg op het aanrecht, met deksel voor de katten  ;)
En als je haar wilt voeren hoef je het alleen maar te pakken en in de bench/keuken oid te laten opeten, dan heb je niet de hele heisa rondom het klaarmaken, zakjes openmaken, roeren met lepels enzo, al die dingen die de onrust geven.

Reversed sneezen, is net een soort van hyperventileren.
Je kunt het hondje helpen door de neus even dicht te houden tot ie rustig is, daardoor gaan ze door de bek ademen en ademen ze rustiger. Wat ook helpt... het middenrif is dan erg geprikkeld, het helpt om dan de voorpootjes op te tillen zodat ze op de achterpoten komt te staan, de buikinhoud zakt dan naar beneden richting staart waardoor het middenrif tot rust kan komen.
Helaas bekend probleem, Mickey heeft het ook  ::)
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1464455
miik schreef: Wat ik nog zat te denken als meerder keren per da voeren lastig is...
Je kunt als je gaat voeren voor 3 honden bv 5 bakken klaarmaken (2 extra voor haar). Die zet je dan weg op het aanrecht, met deksel voor de katten  ;)
En als je haar wilt voeren hoef je het alleen maar te pakken en in de bench/keuken oid te laten opeten, dan heb je niet de hele heisa rondom het klaarmaken, zakjes openmaken, roeren met lepels enzo, al die dingen die de onrust geven.

Reversed sneezen, is net een soort van hyperventileren.
Je kunt het hondje helpen door de neus even dicht te houden tot ie rustig is, daardoor gaan ze door de bek ademen en ademen ze rustiger. Wat ook helpt... het middenrif is dan erg geprikkeld, het helpt om dan de voorpootjes op te tillen zodat ze op de achterpoten komt te staan, de buikinhoud zakt dan naar beneden richting staart waardoor het middenrif tot rust kan komen.
Helaas bekend probleem, Mickey heeft het ook  ::)
Bedankt dat is zeker een goede oplossing. Plus zo ie zo minder werk dan meerdere keren in de keuken staan. En voor de katten afdekken moet hier zeker. De kittens gaan net zo makkelijk met een penslap er vandoor.

Ik zal het met Buffy eens proberen. Ik had er echt nog nooit van gehoord
Door miik
#1464462
Ach zo leren we van alles hier he  ;D
Mickey heeft het als ze gek doet, te snel eet of als er visite komt of als ze zich gewoon te druk maakt...
Schrok me in het begin helemaal te pletter en heb lang naar antwoorden gezocht... daarom is zo'n forum ook zo handig, gaat veel sneller :)
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1464514
Borke schreef: Overigens zet ik eten altijd klaar in de oven, komt geen kat bij  :biggrin2:
Ja dat is een hele goede, tevens dan minder geuren die rondhangen voor ze. Eigenlijk is het zo simpel  :biggrin2: :biggrin2:
Door Borke
#1464525
*Nikki* schreef:Eigenlijk is het zo simpel  :biggrin2: :biggrin2:
Ach ja... door schade en schande wijs geworden - kan je later een ander onhandig laten lijken <doordenkertje>  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door