Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kaar
#166587
Hij heeft er aan de achterkant wat ingespoten en toen even gewacht.
Jeee, wat een stank komt daar vandaan zeg, volgens hem komt dat omdat het rottingsproces van wat hij verder gegeten heeft gewoon door is gegaan.
Maar er is een giga last van mijn schouders en ui Abbaio zijn darmen gekomen hoor, echt wel.
Truus schreef: Wat fijn dat het nu is opgelost zeg, poeh... een hele opluchting! Hoe heeft de dierenarts het eruit gekregen?

En ja....die opmerkingen is inderdaad erg vervelend maar die krijg je meestal als men niets weet over rauw vlees en botten. ;)

Beterschap verder met Abbaio.
Door Kaar
#166589
Daar heb je helemaal gelijk in en ik had vanmiddag de eerste al te pakken met de bekende opmerking over barfen. Haar honden zitten gewoon op brokken en daarnaast dus ook de buffelhuidbotten. Kon het gewoon niet laten.
De kippennekken en andere dingen zijn lang zo gevaarlijk niet als die verschrikkelijke buffelhuiddingen. Die zijn juist gevaarlijk. En dan zie je ze dus echt even nadenken en hebben ze mooi geen antwoord meer. Heerlijk gevoel is dat en idd, wij hebben er erg veel van geleerd en ik hoop dat er in ieder geval mensen zijn die van onze les ook wat leren voordat het te laat is.

Mensen snapen dan echt niet dat het eten van Abbaio geen probleem is maar die buffelhuid.
Ik weet inmiddels wel beter en geniet ervan dat hij weer lekker zo nu en dan een voorzichtige stuiterbalbui heeft.


Lizzy schreef: Allereerst ben ik heeeeel blij om te lezen dat het weer goed gaat met jouw hond! Pff, wat een opluchting!!

En ja, het is heel vervelend dat mensen direct beginnen over dat het komt door barfen.... Ik vrees dat je daar niets aan doet....

Maar, nu heb jij ook het bewijs gekregen dat het niet waar is, want uitgerekend raakt jouw hond verstopt door een buffelhuid!

Met deze ervaring in jouw "rugtasje" (hoe vervelend dt ook is) ben je weer wat weerbaarder geworden en kun je andere mensen weer beter overtuigen en kun je andere mensen weer heel veel leren. Helaas dat dit jou en jouw hond moest overkomen, maar dit (wat ik hier schrijf) is dan de "positieve kant" van het verhaal.... (Is dit niet mooi in lijn met de uitspraak van Cruijf? ;D).
Door Eidos
#166739
Ohw wat fijn zeg dat het probleem verholpen is en dat abbaio zich weer beter voelt !!! En wat heerlijk dat het niets met barf en vers te maken had zeg !! Nu kun jij mooi zeggen aan al die mensen die het zo goed wisten dat het door een simpel ( oh zo gezond en goed :-\ :-X ) buffelhuidje kwam ;)

Knuffels voor abbaio ;)
Door tieneke
#166801
Gelukkig is hij weer aan de betere hand ;)
Buffelhuiden en bullepezen zijn niet echt veilig om te geven.
In de laatste Leonvaria stond een verhaal van een volwassen hond die uiteindelijk bezweek aan de gevolgen van 3 centimeter bullepees in zijn maag :o
Door Kaar
#167189
<grin> van alleen al beginnen met BARf wordt je assertief.
Vandaag heb ik iemand even wat duidelijk gegeven door alleen maar te vragen waarom Abbaio nu dan van de dierendok gekookte kip en gekookte vis mag en geen gekookte brokken.
Werkt wel moet ik zeggen, hij ligt nu wel te winden van heb ik jou daar, maar hij eet goed, poept helemaal niet meer (ja, dat is weer het andere uiterste van diarree) en houd alles binnen.
dus als het goed blijft gaan probeer ik morgen een plakje duck.
Vanavond gaat denk ik net iets te snel voor hem.
Door Peet
#167196
Haha, zo kan je het ook bekijken: honden worden niet bloeddorstig van vers vlees.....de baasjes echter wel!!! ;D 8)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door