Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#11261
hoi truitje,
een hele fijne da, helaas alleen een tijdelijke vervanger van mijn eigen da omdat die op vakantie is.
maar zij is wel degene die nu hopelijk het balletje laat rollen.
beslist de andere da in de praktijk die haar verder begeleid dat het niet nodig is, krijg ik de doorverwijzing van de da van mijn trainer.
deze da vindt qyan dus echt een alarm geval, een geval voor de internist en misschien meer, omdat dit niet langer kan.
we zijn al 7 maanden bezig nu, het is echt genoeg geweest.
door alle makken kan hij zijn cnoditie niet opbouwen, vandaar dat zij dus ook zegt ga naar fysiotherapie.
de hele bespiering in zijn achterhand is ana het wegkwijnen, hij had zo´n bespiering daar, is niets meer van over. hij moet dus gana zwemmen, en als hij eenmala de spieren van het zwemmen heeft, dan gaan fietsen.
aangezien wij qyan met geen mogelijkheid het water in krijgen, dan dus fysio.
hij zal dan in het water worden gehangen, en heft geen andere keus dan zwemmen.
maar ja, ook dit zal weer stress veroorzaken en zijn weerstand naar beneden doen kelderen.
wordt er zo moe van.

gelukkig voelt hij zich buiten de pijn in zijn poten wel goed, heeft goede vreetlust, ontlasting is nog steeds goed en weinig, en nog belangrijker voor ene jonge hond: lekker vrolijk en ondeugend.
maar zal wel+ leuk zijn als hij een keer zijn puppytijd in kan halen.
Door qyan
#11263
ok lizzy, we stoppen met alle toevoegingen.
ze kan het inderdaad fout hebben, maar we gaan weer afwachten, kaarsje branden, duimen paars duimen.

maar ben wel benieuwd qyan zijn poot morgen, want hij gleed echt raar uit.
zelf dacht ik dat zijn rechterheup uit de kom lag, maar deze da kon niets voelen.
ook niet in de knien ed.
hij loopt natuurlijk al slecht met links, dus hij weet nu helemaal niet meer hoe hij moet lopen.
nu houdt de rimadyl de pijn nog tegen, maar dat is vannacht ook uitgewert.
leek haar beter om ff niets te geven, totdat ze hadden overlegd.
we gaan inderdaad weer duimen :-*
Door Truitje
#11265
Ik hoop voor jou en Gyan dat hij het zo lekker gaat vinden in het water! Geen belasting, dus geen rot gevoel! Misschien wil hij dan later wEl het water in. Is natuurlijk nu zeker beter dan fietsen en dan bedoel ik niet de warmte hoor.
Wendy, jouw Gyan heeft een fantastisch baasje aan jou getroffen!
Valt me overigens op - al lezende op deze barfplaats - dat alle vleesvoerende baasjes van die mega fijne baasjes zijn. Ik heb er nog niet eentje lullig over zijn/haar hond zien schrijven -een enkele gast daar gelaten - iedereen heeft hier echt het beste voor met zijn/haar kameraad(jes) en wil ook echt alleen maar het allerbeste. Dat was wel een erg lange zin.
Wendy, ik duim de blaren op mijn duimen! Jullie hebben nog een hoop tegoed!
Door Lizzy
#11267
ok lizzy, we stoppen met alle toevoegingen.
ze kan het inderdaad fout hebben, maar we gaan weer afwachten, kaarsje branden, duimen paars duimen.

maar ben wel benieuwd qyan zijn poot morgen, want hij gleed echt raar uit.
zelf dacht ik dat zijn rechterheup uit de kom lag, maar deze da kon niets voelen.
ook niet in de knien ed.
hij loopt natuurlijk al slecht met links, dus hij weet nu helemaal niet meer hoe hij moet lopen.
nu houdt de rimadyl de pijn nog tegen, maar dat is vannacht ook uitgewert.
leek haar beter om ff niets te geven, totdat ze hadden overlegd.
we gaan inderdaad weer duimen :-*
Hoi Wendy, ja, laten we inderdaad maar duimen paars draaien en kaarsjes branden en dergelijke... :'(.
Verdikkeme, ik ben ook benieuwd hoe het morgen met zijn pootje gaat. Arme hond... Het enige wat ik nog niet kan rijmen met Lupus is de problemen die Qyan heeft met zijn bewegingsapparaat... Ik hoop dus toch dat het wat anders is maar dat ze er deze keer ECHT achter komen wat het dan wel is... Een ding zit tegen: en dat is dat jij vorige week al tegen mij zei "hij zal toch geen auto-immuunziekte hebben he?!"....

OK, ik ga duimen en een neut drinken op jou en Qyan!
Groetjes, Lizzy
Door qyan
#11268
ik hoop ook dat hij het water lekker gaat vinden, tenminste, dat hij van zijn angst afkomt.
hij is dol op water en wil er eigenlijk altijd in, maar denkt dan toch weer terug aan de dag dat hij er in viel en niet meer boven kwam.
we hebben hem toen van de bodem moeten plukken :o.
daarna alles geprobeerd, maar niet gelukt.
maar de dierfysio weet wel hoe ze hier mee om moeten gaan hoop ik ;)
zijn spieren zijn in ieder geval te slap om hem behoorlijk te kunnen dragen, dus dat moet echt veranderen!
dit is eigenlijk eindelijk een da die alles voorstelt wat ik wil en alles doet wat al die tijd al nodig is geweest.
jammer dat daar 7 da´s voor nodig zijn geweest, maar er komt blijkbaar verbetering in de nieuwe generatie :D :D :D :D

bedankt voor het compliment, maar ik vindt het niet meer als normaal, maar toch bedankt, heel lief :-* :-*
ik heb voor een hond gekozen, heel bewust, ben ook gestopt met mijn studie, heb 2 jaar contact gehad met de fokker, ouders waren nog niet eens bekend, ben naar shows geweest, heb wedstrijden bezocht, ben bij dobermannverenigingen geweest, heb mensen met een dober het hemd van het lijf gevraagd, over de moeilijke kanten van een dober etc,etc.
een hond is net als een kind afhankelijk van jouw en mij.
zal ook nooit kunnen begrijpen hoe mensen hun hond kunnen dumpen omdat deze te duur wordt.
zijn ook verschillende mensen die al tegen me hebben gezegd: eis een andere hond van de fokker >:(
die sporen echt niet.
ik hou onvoorwaardelijk van qyan en hij onvoorwaardelijk van mij, ziekte, gezondheid, geld ed kunnen daar echt niets aan veranderen, nu niet en nooit niet.
had uiteraard ook liever ene gezonde hond gewild, maar echt niet voor het geld, wel voor de hond.
als je niet alles voor je dier, of insommige gevallen bij mensen, voor je kind, overhebt, dan had je er niet ana moeten beginnen.
ik doe het met liefde, vindt het ook niet meer als normaal, maar de liefde voor mijn dier bepaalt alles hoor.

maar, het valt mij inderdaad op vergeleken met andere fora, dat er inderdaad nooit iemand lullig over zijn hond praat.
maar de mensen die vlees of barf voeren, zou ook niet kunnen, daarvoor hebben ze denk ik te veel moeite genomen zich te verdiepen in de hond, welzijn, gezondheid, voer ed.
die moeite neem je anders niet hoor, tenminste, is mijnmening.

maar we wachten en duimen maar weer af.

qyan heeft nu een opleving, zal de rimadyl wel zijn, want aan zijn poten merk je niets.
zal morgen wel weer anders zijn
Door qyan
#11269

Hoi Wendy, ja, laten we inderdaad maar duimen paars draaien en kaarsjes branden en dergelijke... :'(.
Verdikkeme, ik ben ook benieuwd hoe het morgen met zijn pootje gaat. Arme hond... Het enige wat ik nog niet kan rijmen met Lupus is de problemen die Qyan heeft met zijn bewegingsapparaat... Ik hoop dus toch dat het wat anders is maar dat ze er deze keer ECHT achter komen wat het dan wel is... Een ding zit tegen: en dat is dat jij vorige week al tegen mij zei "hij zal toch geen auto-immuunziekte hebben he?!"....

OK, ik ga duimen en een neut drinken op jou en Qyan!
Groetjes, Lizzy
bij lupus komen toch ook arthritis problemen voor?
dat zou dan toch de pijn in de gewrichten en trouwens ook de onderrug, ed kunnen betekenen?
of heb ik nu ergens verkeerd gelezen.
het antwoord wat de orthopeed toen gaf is dat de pijn ed in het bewegingsapparaat dus reumatische of artritis pijnen zijn die de hond voelt, maar vanwege een ziekte/bacterie/infectie etc, dit niet is aan te tonen op foto´s (nog niet), er is ook niets te zien, maar hij voelt het dus overduidelijk wel.
alleen het probleem met zijn poot nu is dus dat hij die val hefet gemaakt, maar ik noem dat met deze da maar even een geluk bij een ongeluk.

dat zit inderdaad tegen, heb het van de week gezegd.
stel in het ergste geval is het die sle, zou het stoppen met supplementen zoals echinacea, cats claw ed dan toch geen vebetering geven.
die supplementen zouden het dan eigenlijk verergeren, dus als je stopt ;D
zo simpel zal het wel niet werken.

maar goed, we zijn weer op het ergste voor bereid, laten we hopen dat het dus weer meevalt.
Door Paul_Barte
#11271
Hoi Wendy,

Wil alleen even zeggen dat ik je een kei vind!! Zo vol met liefde dat veel mensen daar nog niet het staartje van hebben meegekregen.

Het is altijd zo verschrikkelijk jammer dat veel van deze mensen de leuke tijd van een hond in moeten ruilen voor zorg, nachten wakker liggen, grote kosten enz. enz.
.........of zou het soms voorbestemd zijn????
Door Admin
#11272

bij lupus komen toch ook arthritis problemen voor?
dat zou dan toch de pijn in de gewrichten en trouwens ook de onderrug, ed kunnen betekenen?
of heb ik nu ergens verkeerd gelezen.
het antwoord wat de orthopeed toen gaf is dat de pijn ed in het bewegingsapparaat dus reumatische of artritis pijnen zijn die de hond voelt, maar vanwege een ziekte/bacterie/infectie etc, dit niet is aan te tonen op foto´s (nog niet), er is ook niets te zien, maar hij voelt het dus overduidelijk wel.
alleen het probleem met zijn poot nu is dus dat hij die val hefet gemaakt, maar ik noem dat met deze da maar even een geluk bij een ongeluk.

dat zit inderdaad tegen, heb het van de week gezegd.
stel in het ergste geval is het die sle, zou het stoppen met supplementen zoals echinacea, cats claw ed dan toch geen vebetering geven.
die supplementen zouden het dan eigenlijk verergeren, dus als je stopt ;D
zo simpel zal het wel niet werken.

maar goed, we zijn weer op het ergste voor bereid, laten we hopen dat het dus weer meevalt.
JA! Chips! Je hebt gelijk! Verdorie, stom van mij....

Ja, je zou denken dat als je stopt..., maar ik vrees dat het zo eenvoudig niet is....

Laten we er inderdaad maar het beste van hopen Wendy...

Groetjes, Lizzy
Door Admin
#11273
Hoi Wendy,

Wil alleen even zeggen dat ik je een kei vind!! Zo vol met liefde dat veel mensen daar nog niet het staartje van hebben meegekregen.

Het is altijd zo verschrikkelijk jammer dat veel van deze mensen de leuke tijd van een hond in moeten ruilen voor zorg, nachten wakker liggen, grote kosten enz. enz.
.........of zou het soms voorbestemd zijn????
Hoi Paul, prachtig gezegd. Mag ik me daar helemaaaaal bij aansluiten?!

Of het voorbestemd is...? Ik weet niet... was Qyan bij een ander baasje terecht gekomen... Laten we daar niet aan denken... Maar je zou haast in voorbestemming gaan geloven he? Zonder jou Wendy.... Zonder jou.... Qyan boft maar!

Groetjes, Lizzy
Door qyan
#11274
Hoi Wendy,

Wil alleen even zeggen dat ik je een kei vind!! Zo vol met liefde dat veel mensen daar nog niet het staartje van hebben meegekregen.

Het is altijd zo verschrikkelijk jammer dat veel van deze mensen de leuke tijd van een hond in moeten ruilen voor zorg, nachten wakker liggen, grote kosten enz. enz.
.........of zou het soms voorbestemd zijn????

:-* :-* :-*straks ga ik nog blozen ;)
het is inderdaad jammer de leuke tijd te moeten missen, maar de band die je met zo´n hond hebt kan ook echt niet meer stuk hoor.
en een band met je hond is ook zeer belangrijk, met qyan zijn makken eigenlik nog belangrijker.
hoe ene pijn hij ook heeft, hij laat alles toe, dat zegt toch wel wat, dus niet bijten ed.
we proberen er maar het beste van te maken en op goede dagen ben ik ook altijd lekker naar het bos gegaan, op slechte dagen ook, maar dan aan een 20 meter lijn. toch enige vrijheid, maar niet te veel.
qyan krijgt namelijk de drift om achter de teven an te gaan.
ben hem vorige week ookal 30 minuten kwijt geweest ;D en op een slechtere dag lijkt me dat niet de beste remedie ;)
en ondanks de problemen moet ik zeggen dat ie toch een hele prettig leven lijdt en ik ook met hem hoor.
gewoon lekker gek doen, zonder al te wild te doen, ahum. qyan en niet wild doen, maar je moet toch wat.
het moet alleen allemaal wat korter en minder intensief, maar dat lukt tot nu toe gelukkig prima.
heb hem niet overdreven veel onthouden, het is en blijft toch ene pup en ene kasplantje wil ik er zeker niet van maken zodat ie wat langer leeft voor mijn plezier.

ik denk ook dat het voorbestemd is, zoals lizzy zegt, als qyan bij een ander terecht had gekomen.
heb al ene kere een verhaal van de fokker te horen gekregen over een pup uit een eerder nest van dezelfde moeder, pup had een tumor.
mensen hebben hem terug gebracht, koste geld.
ik zou dat gewoon niet kunnen en niet willen.
mijn moeder heeft mij toch ook niet te vondeling gelegd toen ik als klein kind iedere week naar het ziekenhuis moest ???
Door qyan
#11275

Hoi Paul, prachtig gezegd. Mag ik me daar helemaaaaal bij aansluiten?!

Of het voorbestemd is...? Ik weet niet... was Qyan bij een ander baasje terecht gekomen... Laten we daar niet aan denken... Maar je zou haast in voorbestemming gaan geloven he? Zonder jou Wendy.... Zonder jou.... Qyan boft maar!

Groetjes, Lizzy

ik weet verder niet meer wat ik moet zeggen hoor, dus :-* :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door