Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ine
#10976
Had ik ook al gezien, maar op teletekst van Ned, pag 725, staat een tel.nr. wat je kunt bellen 0475-394444, als ik het goed heb.
Kom je hier met de honden zwemmen. als het water nog wel goed is?
Op de Roer wordt niet gevaren, maar er komen nog wel veel rioleringen op uit!
Tot 2000 was dat ook bij ons nog zo! :-[
Laatst gewijzigd door ine op vr 08 aug 2003, 01:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#10977
Had ik ook al gezien, maar op teletekst van Ned, pag 725, staat een tel.nr. wat je kunt bellen 0475-394444, als ik het goed heb.
Kom je hier met de honden zwemmen. als het water nog wel goed is?
Op de Roer wordt niet gevaren, maar er komen nog wel veel rioleringen op uit!
Tot 2000 was dat ook bij ons nog zo! :-[
Als je ziet hoeveel vis, en vooral de soorten vis (o.a. forel en andere supergevoelige soorten) er in de Roer leven, zou ik mijn honden liever in de Roer laten zwemmen dan in de Maas! Volgens mij is de Roer best veilig :D
Door Femke
#10978
Hoi Janet,

Ik begrijp hem, idd creep en weirdo volgens anderen omdat ik nu heel anders naar hondengezondheid kijk (en als je iets doet dat anders is dan hoe de anderen het doen ben je al gauw gek).

Enne......het zwarte water stroomt vrij hard, toch laat ik ze zo min mogelijk zwemmen en na het zwemmen meteen afspoelen onder de douche.

Senks allemaal  ;)

Femke
Door yalla
#10979
Ik heb gewoon lekker eigenwijs. Bij ons geldt ook een waarschuwing, maar ik vind het gewoonweg niet te doen mijn honden te zwemmen te ontzeggen. Dit betekent, dat ik ze in de buurt (waar ook veel water is) altijd aangelijnd moeten worden uitgelaten.
Ik ga er vanuit dat een gezonde hond met een flinke weerstand geen last heeft van de zgn. Blauwwier. En ze leven nog steeds....
Door RottSenner
#10980
Op zich ben ik het daar wel mee eens. Maar het ligt er denk ik wel aan of je hond erg veel van het water drinkt, aangezien dat de besmetting geeft, of alleen maar zwemt en af en toe een beetje binnen krijgt.
Ik laat Sam de laatste dagen alleen in de buurt van het huis uit, aangezien er hier verder alléén maar water is. En Sam zwemt niet, maar poedelt en hapt water (veel als het warm is), dus wil ik het niet riskeren. Zeker niet met de vakantie voor de deur. ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door