Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2004871
Els77 schreef: Gisteren en vandaag heeft Joy alleen maar rauw gegeten.
Vanaf 30 april ben ik geitenribbetjes gaan geven en heb ik het 3minutenvlees afgebouwd. Maandag was het op.
Joy haar ontlasting is goed, ze heeft energie voor tien  :).
Het gaat lekker!
dat is mooi!! fijn ook dat je aan haar merkt dat ze zich lekker voelt, daar wordt iedereen blij van. ga lekker zo door!
#2006950
Het gaat lekker met Joy.
Gisteren heb ik bij het Islam Centrum in Rotterdam 10 kg echt jonge geitenribben gehaald.
Pff, wat een klus om het in Joy-porties te verdelen. Maar de keukenschaar ging er zelfs doorheen, dus ze zijn supermals.
Joy kan dus een poos vooruit (en ik ook).

In totaal zijn we nu ruim 10 weken bezig met geit. Ik houd in de agenda van Outlook precies bij welke klachten Joy heeft/had en of en welke medicijnen ze gehad heeft. En je ziet het heel erg goed de vooruitgang :D.
In de maand april heeft ze 2x een rommelbuik gehad, waarvan 1x verklaarbaar (veel stront gevreten langs de Waal, en dan net in de wei waar ik niet bij kon). Vanaf nu dus aan de lijn als we langs die wei lopen... Die laatste keer was 16 april, dus alweer 3 weken geleden.

We gaan lekker op deze voet verder en als het een paar weken op rauwe geit goed gaat, ga ik voorzichtig een andere vleessoort toevoegen.
Maar zover zijn we nog niet, we zitten nu 1 week op volledig rauw.
Goede berichten dus!

Ik ben al wel aan het nadenken over welke vleessoort dan. Ik heb konijnenvlees in de diepvries, kwarteltjes en een vriend heeft nog een haas die hij kwijt moet.
Keuze genoeg dus. Maar nogmaals, dat komt pas over een paar weken.
#2007030
nienk schreef: hoera hoera hoera!  :)
kan je ook ergens aan geiten orgaan komen? ik zou pens nog even laten liggen, maar de andere heeft Joy ook nodig.
Joy krijgt vanaf het begin geitenspiervlees, geitenhart en geitenpens, dus ook orgaan en pens al ruim 10 weken. In het begin heb ik het allemaal gekookt en alles steeds rauwer. Vanaf het begin heb ik ook geitenpens en geitenlever gedroogd en die krijgt ze nu al 10 weken als snackje.
En nu dus een week allemaal rauw en met geitenribjes als vleesbot erbij.
Ik wacht nog even een paar weken af, maar ik denk dat ik inmiddels wel kan zeggen dat ze geit goed verdraagt.
#2062045
Bijna 2 maanden verder en het gaat erg lekker met Joy.
Sinds mijn vorige berichtje krijgt ze volop konijn en geit en dat gaat erg goed.
Ze heeft geen buikpijn met rommelende darmen meer gehad!!!

Vorige week zijn we bij de dierenarts geweest voor de rabiësenting.
Zij zijn een brokkendierenarts, maar de da die ik had gaf aan dat ze zich nooit verdiept heeft in barf en ze vond dat Joy er heel goed uitzag.
Een hartstikke gezond hondje!!

Een mooie bijkomstigheid van het barfen is dat Joy haar tandsteen ook steeds minder wordt  :).
Verder moeten we nu wel een beetje gaan oppassen dat Joy niet te dik wordt. Ze weegt nu 4,8 kg.
We proberen haar op dit gewicht te houden. Mocht ze dan eens een keer niet lekker zijn, dan heeft ze ook wat bij te zetten.

Kortome, het gaat super en ik ben blij met barf  :D.
#2062383
Els77 schreef: Bijna 2 maanden verder en het gaat erg lekker met Joy.
Sinds mijn vorige berichtje krijgt ze volop konijn en geit en dat gaat erg goed.
Ze heeft geen buikpijn met rommelende darmen meer gehad!!!

Vorige week zijn we bij de dierenarts geweest voor de rabiësenting.
Zij zijn een brokkendierenarts, maar de da die ik had gaf aan dat ze zich nooit verdiept heeft in barf en ze vond dat Joy er heel goed uitzag.
Een hartstikke gezond hondje!!

Een mooie bijkomstigheid van het barfen is dat Joy haar tandsteen ook steeds minder wordt  :).
Verder moeten we nu wel een beetje gaan oppassen dat Joy niet te dik wordt. Ze weegt nu 4,8 kg.
We proberen haar op dit gewicht te houden. Mocht ze dan eens een keer niet lekker zijn, dan heeft ze ook wat bij te zetten.

Kortome, het gaat super en ik ben blij met barf  :D.
Geweldig, goed om te lezen!! Ik ben heel blij voor je!!
En nu ook hopen dat er geen reacties komen op de rabies enting..... (dat kan zomaar tot 3 a 4 maanden na de enting, dus dan ben je daarvan op de hoogte).
#2088911
Het gaat nog steeds goed, ja!
Ik ben zo blij dat ik op een gegeven moment besloten heb om te gaan barfen  :D.

(Nog) geen reactie op de enting, nee. Dus ik denk dat dat wel los zal lopen. Maar ik houd het nog even in mijn achterhoofd.
Ik zit erover te denken om binnenkort een nieuwe vleessoort toe te voegen, maar weet nog niet zo goed welke.
Konijn en geit gaat in elk geval super! En ik heb geen haast, tijd genoeg om uit te zoeken wat ik verder wil geven.
#2088916
nou wat een feest!

tjah die reactie op de enting... met zo'n gevoelig hondje zou ik maar het heel erg zekere voor een beetje onzekere nemen en nog even flink wat tijd wachten met de extra diersoort. in dit geval lijkt me het risico van een terug val en niet weten waar dat van komt zwaarder wegen dan het positieve van een extra diersoort. precies, je hebt geen haast!
#2089323
Els77 schreef: Het gaat nog steeds goed, ja!
Ik ben zo blij dat ik op een gegeven moment besloten heb om te gaan barfen  :D.

(Nog) geen reactie op de enting, nee. Dus ik denk dat dat wel los zal lopen. Maar ik houd het nog even in mijn achterhoofd.
Ik zit erover te denken om binnenkort een nieuwe vleessoort toe te voegen, maar weet nog niet zo goed welke.
Konijn en geit gaat in elk geval super! En ik heb geen haast, tijd genoeg om uit te zoeken wat ik verder wil geven.

Hee, goed om te lezen!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door