Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nienke
#157678
Hoi mensen,

Ben ik weer. Met een updeetje en een vraag.

gaat over de Duitse dog, copperfield, die Rachitis heeft/had. Hij gaat geweldig goed! Spieren hebben zich goed ontwikkelt, diaree is niet meer terug gekomen. Keutels zijn en blijven echte rauw voer keutels. Hoewel het ontgiftigings process nog niet afgelopen is, ziet de vacht er van een afstandje prachtig glanzend uit. Van dichtbij kun je de kleine spotjes nog wel zien, maar vaag.

Ben eergisteren met de hond de stad in geweest naar een restaurant /bar. Kreeg van allerlei mensen complimenten dat de hond er zo goed uitzag. En ik me maar voor z'n poten verontschuldigen (leer het ook nooit :-\), want hoewel giga verbetert, is hij nog steeds koe-hakkig, beetje roach back (zeg ik dat goed?), ellebogen staan nog naar binnen gedraaid en vorvoeten vanuit de polsen naar buiten. Verder is het een echte puber slungel die ik met moeite op gewicht kan houden. Hij eet nog steeds 4 maaltijden per dag en wel 500 gram per maaltijd!! Snap niet waar het blijft ;D

Hij begint ook steeds meer te spelen en te rennen. ook dat is een teken dat hij zich beter en sterker voelt. best een success story dus. De eigenaresse is nu een van m'n beste reclame blaadjes ;D

Maar goed, hij krijgt nog steeds 2000 mg Vit c. per dag en hom.med's. Tenminste, nu zijn de hom. med's (rhus tox en calc. phos.) bijna op. Zal ik een tweede portie kopen. En zo ja, hetzelfde of kan ik nu beter Calc.carb gaan geven (dit naar aanleiding van Atjo westerhuis website artikel)?

en is het en idee dat de eigenarese Glucosamin/chondroitin preparaten uit de States meeneemt en dat als supplement aan Copperfield gaat geven voor de rest van z'n leven? Of is dat een beetje overdreven?

Gaarne jullie reacties,

MVG< Nienke
#158511
Hoi,

nog een keer proberen:

kan iemand me adviseren of ik nog met de hom. med. (rhus tox en calc. phos.) voor de DD door moet gaan? Hij heeft die nu ongeveer een maand gekregen. En moet het hetzelfde zijn of kan ik nu beter Calc.carb gaan geven (dit naar aanleiding van Atjo westerhuis website artikel)?

Verder krijgt hij nog steeds 2000 mg Vit c. per dag.

En is het en idee dat de eigenaresse Glucosamin/chondroitin preparaten uit de States meeneemt en dat als supplement aan Copperfield gaat geven voor de rest van z'n leven? Of is dat een beetje overdreven?

Gaarne jullie reacties,
MVG, Nienke
Gebruikersavatar
Door Nitus
#158526
Hoi Nienke,
Je vraagt soms wel moeilijke dingen hoor ;), ik denk dat je daarom soms weinig tot geen reacties krijgt :-\. Maar ik doe dan toch maar een poging. Van Calc. phos. naar Calc.carb gaan lijkt mij niet nodig omdat dat volgens mij andersom gaat, van Calc. carb. naar Calc.phos., tenminste zo lees ik dat in het boek van Atjo. Ik weet zo ook niet welk artikel je bedoeld, misschien makkelijker als je hier dan de link naar dat artikel zet, kunnen we het nog even overlezen.

Rhus toxicodendron D6 schrijft hij voor gedurende 6 weken voor, D30 gedurende 6-8 weken, maar ook een keer 3 weken. Dus ik weet het niet, als het mijn hond was zou ik het minimaal 6 weken geven om het dan zonder te proberen.
ooo, ik heb iets gevonden:
Calcium phos. laat zich goed combineren met Rhus toxicodren D30, ..., gedurende 6 weken. Daarna, indien nodig.
Dus ik zou daar nog mee doorgaan en misschien langer, maar dat moet je dan uitproberen denk ik.

Vit. C zou ik nu mee stoppen, hij krijgt nu goede voeding en daarmee ook genoeg vitamines.

Glucosamin/chondroitin, weet ik niet :-\, kan het kwaad om dat preventief aan een jonge hond te geven?

Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen? :-\ Wel fijn dat het zo goed met Copperfield gaat :).
Door Lizzy
#158553
Ik sluit me aan bij Anne Marie. En we hebben het laatst gehad over preventief Glucosamine/Chondroitin geven enne: kwaad kan het zeker niet. En op zich vind ik het voor een jonge dog die een slechte start heeft gehad geen slecht idee!

Vitamine C: ik zou daar ook mee stoppen. Mogens Eliasen beschrijft dat door het continue toedienen van vitamine C de hond stopt met het zelf aanmaken van vitamine C. Hij adviseert dan ook om het altijd tijdelijk/in de vorm van een kuurtje te geven. Ik heb nog weinig wetenschappelijk bewijs gezien voor deze stelling. Maar aangezien hij inderdaad gezond eten krijgt, zou ik dit risico niet willen lopen.

Groetjes, Lizzy
#161915
Hoi Anne-marie en Lizzy,

Beetje laat door werkzaam heden en had daaardoor (weer) geen gelgenheid om een internet shoppie in te duiken. Nu zit ik achter m'n vader's computer :) en heb zeeen van tijd, twee weekjes lang ;D ;D en de zon schijnt hier ook nog eens, da's boffen zeg :) 8)

Beide bedankt voor jullie reacties. Ik zal jullie raad zeker opvolgen. Tot nu toe heeft al die raadzaamheden tot fantastisch resultaat geleid :D

Bedankt!!!

MVG, Nienke
#161940
jeanne schreef: wat fijn om te horen :D

heb je misschien een foto van deze hond? Of heb ik die ergens gemist :-[
Hoi Jeanne,

op de valreep voordat ik ga uitloggen ;)

Ik heb wel al foto's gemaakt van hem, maar die zijn van nadat hij alweer een kleine maand bij mij zat, plus dat ze nog op de camera zitten. Een ´gewone´niet een digitale. Zo rijk ben ik niet ;)

Dus nog ff wachten

MVG, Nienke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door