Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1373727
Wat een rotbericht. :'(
Heel veel sterkte de komende tijd, maar vooral ook nog heel veel mooie momenten gewenst met jullie meisje. :-*
Door stuni
#1374606
Bedankt voor jullie lieve berichtjes, dat geeft zo'n steun !
Zoals jullie weten zijn we gisteren naar de kliniek geweest en hadden ze ons slecht nieuws gegeven, maar ze hadden toen ook bloedstalen afgenomen van Dunia en vandaag kreeg ik de resultaten.
Nu blijkt dat haar calcium enorm gedaald was en dat haar bloedwaarden heel goed waren, tegen alle verwachtingen in !
Ze blijkt nu in een soort remissie te zijn ! Ze reageert dus heel goed op die cortisone en nu raden ze ons toch aan om chemo te geven !!!!
Cortisone werkt enkel palliatief en na een bepaald moment zal haar lichaam daar niet meer op reageren met alle gevolgen maar chemo kan haar leven verlengen met 1 tot 1.5 jaar en heel misschien langer !
Ik weet niet goed meer wat te doen, ik wil haar nog niet kwijt maar kan ik haar die chemo aandoen ?
De chemo zou 19 weken duren, 4 weken telkens op donderdag, dan 1 week rust, terug 4 weken, terug rust, enz.
Ik weet dat er veel honden al baat gehad hebben met chemo, maar er zijn ook wel negatieve ervaringen.
De meeste honden verdragen de chemo ook heel goed, maar ik ben bang om verkeerd te doen !
Zijn er nog mensen die in deze situatie zijn, of zijn er mensen die mij raad kunnen geven ?
Ik zit voortdurend in tweestrijd !  Alle raad aub welkom.
Door DJARA
#1374646
Oempf tja ik zou zeggen, geef het een kans!!
De chemo zelf wordt volgens de arts waar ik mee te maken had goed verdragen.
Ik heb van GAIA enkel gemerkt dat hij de dag zelf moe was en veel wilde slapen.

Voor de rest was zijn kwaliteit van leven naar mijn bescheiden mening, ver boven gemiddled en dus gingen we ervoor.
Hij verdroeg alle medicatie goed, en knapte vooral in het begin zienderogen op.
Nu had ik wel het voordeel dat GAIA niet bang en zenuwachtig was als we naar
Wageningen gingen.
Ook liet hij dhr Rutteman ook altijd rustig doen wat hij moest doen.
Maar begreep dat Dunia nog al wat moeite had met het gegeven DA an sich.
Dus dit is wel een extra debacel denk ik.
En ook moet je kijken, naar de kosten die het allemaal met zich mee brengt, want die liegen er niet om!!

Ik wens je hel veel sterkte met deze overpeinzingen, en hoop dat je tot d e voor jou beste keuze komt.

Wel zou ik iig beginnen met echt overstappen naar vers, en flink wat natuurlijke calcium in de vorm van karkas en bot(mix) toe te dienen.
Door stuni
#1375248
Hallo,
Ik heb de knoop doorgehakt, morgen, om 14.30 uur krijgt Dunia haar eerste chemo !
Ben nu zelf al doodzenuwachtig !
Ik heb vandaag nog eens met de dierenarts in Merelbeke gesproken en ze staat volledig achter de chemo, ik zou het mezelf ook nooit vergeven moest ik niet alle kansen aangrijpen.
Nu volgt een lange periode, 19 weken,  van stress en hoop.
Hopelijk beginnen we 2010 positief  :)
Door DJARA
#1375252
Ooohhh wat goed!!!!! Ben bij dit te lezen, goed at je de kans grijpt!!
Dunia zet em op!!!!
Ik hoop dat je ons hier op de hoogte houd, want ik ben tamelijk nieuwsgierig!! ::)
Een hele grote :bigarmhug: voor jullie!!!
Door hamada
#1375282
Fantastisch dat je deze kans nog krijgt en grijpt. Hoewel ik goed begrijp dat het een hoe dan ook een zware beslissing is voor zo'n lange periode.
Heel veel sterkte de komende tijd.
Door stuni
#1376095
De eerste chemo is achter de rug, Dunia heeft het fantastisch gedaan, vandaag was het maar 1 inspuiting via een catheter. Alles bijeen heeft het misschien een half uurtje geduurd. Ik moest haar lievelingssnoepjes meenemen, na afloop heeft de dierenarts haar die gegeven en haar geknuffeld, alle leed was op slag vergeten.
Ze heeft goed gegeten en slaapt nu.  :)
De DA heeft me gezegd dat zo goed als alle honden de chemo goed verdragen, dus afwachten maar...
Groetjes
Stuni
Door DJARA
#1376552
Nou kijk eens aan, wat goed!!
ook fijn dat ze het allemaal vrij makkelijk oppakt.
Succes hoor!!!

Zet em op Dunia!!!!!!!
Door claudiaB
#1376569
Wat een enorm slecht bericht. :'(
Ik hoop dat ze nog een poosje bij jullie mag zijn.
fijn dat ze de chemo goed oppakt.
Heel veel sterkte verder.
Door stuni
#1379126
Heb eventjes geen goed nieuws  :'(
Gisterenavond zijn om 23.00 uur met Dunia naar het UD in Merelbeke gereden want ze was echt niet goed.
Donderdag, na de chemo, en vrijdag was er niets aan te zien, ze at en goed was enthousiast, maar zaterdagmorgend gaf ze plots over en gedurende de dag nog 4 keer.  Ik dacht dat het aan de chemo lag, maar tegen de avond was ze zo lusteloos dat ik ongerust werd.
Ik heb gebeld naar de dierenarts en we mochten direct komen.  Wij doodongerust naar Merelbeke (100 km), daar zijn we weer zo goed opgevangen, ze hebben bloed genomen en direct ontleedt, haar witte en rode bloedcellen waren goed, want ze hadden gedacht dat dit het probleem zou zijn.  Het probleem was echter haar lever en we moesten haar daar achterlaten, want ze wilden haar in het oog houden en vandaag nogmaals haar bloed testen.  Ze werd ook aan infuus gelegd omdat ze heel de dag niets had gegeten en heel weinig had gedronken.
We waren er het hart van in, het is de eerste keer dat ze van ons gescheiden is !
Vandaag hebben ze ons gebeld om te zeggen dat het veel beter ging met Dunia, maar ze moet nog 1 dag blijven om de leverwaarden te controleren, want ze wilden zeker zijn dat er niets ernstiger aan de hand is, ze dachten dat het een leverinfectie was maar willen zoveel mogelijk uitsluiten.
Morgen mag ze terug naar huis  ;D
Ongelooflijk wat een leegte het nu thuis is, hopelijk gaat alles nu goed gaan !
Door DJARA
#1379132
Oh bah wat naar, arme Dunia. :-\
Wat zullen jullie geschrokken zijn zeg.
Maar gelukkig gaat het nu weet wat beter met haar.
Is nu bekend wat ze mankeerde????

Nu vroeg naar bed, des te eerder is het morgen haha.
Wat zullen jullie blij zijn morgen bij de hereniging!!
Sterkte met wachten.....
Geef haar nmaar een dikke knuffel van ons!!! :-*  ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door