Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#150356
Overigens, aangezien er struviet + blaasontsteking geconstateerd is, zou ik ook wat extra vitamine C geven. Dat is niet alleen goed voor de weerstand, maar ook goed om de urine ietsje aan te zuren. Bacterieen vinden zure urine niet lekker (slecht millieu om zich te vermenigvuldigen) en struviet lost ook op in een zure urine. En kwaad kan het niet. Ik denk dat ik zou beginnen met 200 mg per dag aan zure vitamine C (dus geen Ester C). Dus beginnen met een lage dosering ivm dunne ontlasting. Je zou dit op kunnen bouwen totdat Phoebe er dunne ontlasting van krijgt. Bij de ene hond is dat bij 200 mg en bij de andere hond is dat pas bij 1000 mg.
Door Elise
#150547
Phoebe is al weer behoorlijk opgeknapt. Vannacht de hele nacht doorgeslapen en vanochtend maar 2x geplast, dus ze loopt niet meer de hele tijd te proberen.
Ik heb ook nog cranberry in huis gehaald.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#150575
Ah, gelukkig, dat gaat de goede kant op :D! kun jij met een gerust hart op vakantie :).
Door Margreet2
#150601
Fijn dat ze opknapt.
Metacam voor een pup vind ik nogals een drastisch middel. Het in ieder geval wel geholpen. Gerlukkig maar. Wat Lizzy verteld over Vit. C daar ben ik helemaal mee eens. Regelmatig krijgen mijn meisjes C erbij al was het maar om een blaasontsteking te voorkomen, zeker net voor een loopsheid.
Fijne vakantie.
Margreet
Door diana
#150975
Lady van mij reageerde ook altyd behoorlijk op pijnstillers
ze werd er ook sloom van
, maar met de injectie werkt dat vaak wel al heel snel
dat is wel prettig
nou ik hoop dat je toch lekker op vakantie kan gaan
als de kuur aanslaat hebben ze geen last meer
hooguit wat meer drinken
en met een pup
tja wat vaker ff dr uit dan .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door