Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door choopy
#1340051
Hoi allemaal,

graag zou ik wat tips willen krijgen.
As maandag wordt mijn puber geholpen. Zit met haar echt niet op een nestje te wachten omdat ze wat afwijkingen heeft wat niet helemaal hoort. En met 4 intacte reuen om haar heen waar ze regelmatig is, vind ik dit niet zo geslaagd.

Kan ze na de operatie gewoon weer barfen of moet ik haar eerst wat KVV geven, zodat ze weer rustig kan verteren?
Kan ik voor of na de operatie nog wat geven, zodat ze er lekker snel bovenop is?
Ze is echt supergezond, glanst als een spiegeltje, haar algemene conditie is nu dus hartstike goed, dus dat zal een snelle genezing ook niet in de weg zitten.

Eventuele ander tips zijn ook welkom.

Groetjes Chantal
Door pallas
#1340089
Voor en na een operatie voer ik alleen spiervlees en iig geen bot. Kvv voer ik niet maar moet kunnen denk ik.
Voor evt ondersteuning zou je traumeel kunnen geven  (druppels of tabletjes), ik weet niet of je daar al meer moet starten vóór de operatie.
Meestal zijn ze weer heel snel op de been :)
Door Lizzy
#1340136
choopy schreef: Hoi allemaal,

graag zou ik wat tips willen krijgen.
As maandag wordt mijn puber geholpen. Zit met haar echt niet op een nestje te wachten omdat ze wat afwijkingen heeft wat niet helemaal hoort. En met 4 intacte reuen om haar heen waar ze regelmatig is, vind ik dit niet zo geslaagd.

Kan ze na de operatie gewoon weer barfen of moet ik haar eerst wat KVV geven, zodat ze weer rustig kan verteren?
Kan ik voor of na de operatie nog wat geven, zodat ze er lekker snel bovenop is?
Ze is echt supergezond, glanst als een spiegeltje, haar algemene conditie is nu dus hartstike goed, dus dat zal een snelle genezing ook niet in de weg zitten.

Eventuele ander tips zijn ook welkom.

Groetjes Chantal
Ik heb de dag na de operatie alleen spiervlees en groente gegeven. En een dag erna geplette kipkarkasjes (hele zachte). En een dag daarna gewoon haar normale eten maar wel minder bot zodat de ontlasting zeer soepel was.

Verder voor de operatie geen visolie capsules geven (verdund het bloed). En na de operatie Recovetsem geven (van VSM).

Succes! Komt goed hoor Chantal!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door