Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#164070
Bounty schreef: Hoi Lizzy,

Als je meer wil weten over glucosamine kan je Kris van http://www.glucosamine.com een mailtje sturen.

Hij heeft een universitaire opleiding afgerond en doet veel research over glucosamine en chrond.

Ik weet dat hij het ook aanraad voor honden.

Groetjes Bounty
Hee geinig! Dank je Bounty. Ik zal hem een mailtje sturen!
Groetjes, Lizzy
Door jeanne
#164099
Lizzy schreef:

Hee geinig! Dank je Bounty. Ik zal hem een mailtje sturen!
Groetjes, Lizzy
wie is Kris?
Horen wij hier wat je antwoord is op je mailtje Lizzy, want daar ben ik ook nieuwsgierig naar ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#165214
Lizzy schreef:

Ik geef normaliter een ander Glucosamine preparaat. Dus dat krijgt hij standaard en dan die met pijnstillers na echt hoge belasting.

Maar goed, vind jij het een goed idee om Glucosamine standaard/pro-actief te geven of niet?
Ja, het wordt bij sporthonden vaak al preventief gegeven. Zeker bij grote honden is dat aan te bevelen.
Door Femke
#166163
Vraagje:

Glucosamine en chondroïtine zijn stoffen die van nature in het lichaam voorkomen. Ernstige neveneffecten zijn dan ook nooit geconstateerd. De lichte neveneffecten die bij sommige mensen optreden, betreffen meestal overgevoeligheid van het maag-darmstelsel. Meestal worden misselijkheid en overtollig maagzuur gerapporteerd. Minder vaak treden constipatie of juist diarree op.

Over het algemeen kunnen misselijkheid en overtollig maagzuur voorkomen worden door de supplementen in te nemen met een of twee glazen water of door er iets bij te eten.




Sunday heeft nogal last van galspugen, en hij is er ook echt misselijk bij want hij wil dan ook niet eten.
Dit is zo sinds hij glucosamine krijgt maar ik het dit verband tot nu toe nog nooit gelegd.
Hij krijgt de Glucosamine (Canoflex) door zijn eten......dus dat is geen oplossing.

Iemand een ander idee?
Door Lizzy
#166169
Goh jeetje... Misschien kun je proberen het wat op te lossen in wat karnemelk of yoghurt? En anders toch ook eens een ander merk proberen?
Door Paul_Barte
#166195
Krijg dit toevallig net 1 minuut geleden binnen:

Belangrijke voedingsstoffen voor uw gewrichten nu in prijs verlaagd.

Glucosamine 500mg 120 C van EUR23,90 voor EUR20,90
Gluco/Chondro Complex 90T van EUR32,90 voor EUR29,90 (400mg
glucosamine, 300mg chondroïtine en 250mg vitamine C)

De zuiverste Glucosamine, uit schaaldieren, en Chondroïtine, uit
haaienkraakbeen

Was afkomstig van vita-send en nee heb geen aandelen ;)
Door Lizzy
#166961
Maar hoe weet je wat er in zit? Op dat potje van De Tuinen staat de Chondroitine niet gespecificeerd.... (want ik moet ook geen haaienkraakbeen!)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door