Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door elian
#1313485
Hoi hoi, Wil graag advies over het volgende; Ik heb een Leonberger teefje van 2jr, Diezel. Ze heeft een hele slechte start gehad. Ik wil er even bij vermelden dat ik pas een pc heb....als ik dit 2jr geleden had gehad dan was er voor diezel veel leed bespaard en voor mij veel euros bespaard gebleven, ben door pc veel wijzer geworden. Maar dit terzijde. Toen ze 17 weken oud was kreeg ze diarree, naar da en het ging beter. Maar telkens kwam dit terug, toen ging ze er bij braken  zelfs als ze wat gedronken had,en wat bloed bij ontlasting, ondertussen 1 jr oud. Resultaat ...Giardia...die te laat gecostateerd was met alle gevolgen vandien. Dmv endocopie zag ik dat heel dr maagwand geinfecteerd was, geen maagwandslijm aanwezig. Was echt zielig. Na een hele lange herstelperiode is ze sinds maart jl hier van hersteld. Geen medicatie heb een hele vrolijke, staat te springen om dr eten, hond teug gekregen. Sinds april staat ze op Farm Food Fresh 50% en FF brok 50% en dit gaat geweldig!! Diezel is gesterilisseerd en ook geopereerd ivm HD door Dijkshoorn in Zeist....Dus dit is heel wat geweest voor een jonge hond.Maar zoals ik al zei, het gaat nu super. Toen ik begon met FFF woog Diezel met 65 schoft hoogte 43 kg .nu 47 kg!! Terwijl ze eigenlijk niet zwaarder mag wegen denk ik ivm achterhand. Ze krijg op vers dagen 700 gr en brokdagen 380gr. En ze krijg daar nu wat minder van. Maar ze heeft echt honger, en dan word ze best vervelend..haha. Is ze nu deze kgs aangekomen door FFF?  Heb de overstap onder begeleiding van FF 8 weken opgebouwd , ook aankomen sterrilisatie speelt wat mee, Maar is dit normaal? Ik vind dit erg veel. En gezien haar verleden wil ik met dit voer en combinatie graag door gaan. Is er iemand die dit herkent of die mij wijze raad kan geven?? Bedankt voor het lezen van mijn verhaal, tis wat langer geworden......
Door Eef+Stippels
#1313507
Jeetje wat een toestand.

Waarom geef je eigenlijk 50% brokken?
Ik denk dat het inderdaad goed is haar schraal te houden om de achterhand te ontlasten.
Ik zou volledig kvv gaan geven (dus geen brokken meer, die zetten ook meer aan) en dan goed op het oog voeren, dus wanneer ze te  zwaar wordt (of blijft), de hoeveelheid aanpassen. Ditzelfde wanneer ze te schraal mocht worden, dan de hoeveelheid iets opvoeren.

Succes!
Door Lizzy
#1313530
Het is inderdaad veel, wat ze aangekomen is. Maar ik denk dat het eerder van de castratie (ook teefjes worden gecastreerd. Men neemt immers alle hormoon-aanmakende organen weg) komt dan van het voer. Wanneer je een hond laat castreren, raden ze aan om gelijk al een kwart minder te gaan voeren, vanaf de dag van castratie. En vaak is dat hard nodig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door