Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lindaw
#1309633
Vandaag met Fellow naar de DA geweest omdat hij rode plekken had, veel beet en krabte en omdat ook hij een klein kaal plekje op zijn achterpoot had.
En naast dat hij dus een huidinfectie heeft op buik, poten, en rug, heeft hij dus nu ook demodex :'(

Onze Piper heeft een hele erge uitbraak gehad van demodex toen hij al twee jaar was.
Uiteindelijk zijn we er bij hem achter gekomen dat Addison hier van de oorzaak was.
Daardoor heeft hij een hele zwakke weerstand gehad en kon die heerlijke mijt >:( lekker om zich heen slaan.
Piper gaat al een een hele tijd heel goed, maar moet nog wel gewassen worden.

Vanaf het moment dat we wisten dat Piper demodex had hebben we beide hondjes echinacea gegeven.
Fellow was echt net bij ons toen en heeft vanaf 9 weken dus echinacea gehad.
Nu is hij 8 maanden en heeft hij dus ook demodex.
Ik moet er wel bij zeggen dat hij met 5 maanden 10 dagen ab kuur heeft gehad omdat hij last had van zijn darmen.
En voor bijna twee week terug is hij gebeten door een andere hond en heeft hij een ab spuit gehad.
Beide keren ( nu zelfs nog) hebben we hem een probiotica kuur van vitotaal gegeven, tijdens en na de antibiotica.
Statistisch gezien moet Fellow het niet hebben kunnen krijgen van Piper volgens de DA.

Zijn er mensen die veel succes hebben gehad met bepaalde middelen tijdens de behandeling?
Piper wassen we met Ectodex maar die zat ook echt heel erg onder.
Nu twijfel ik een beetje voor Fellow, hij heeft maar een klein plekje en daarnaast dus ook een huidinfectie.
Ik wil liever geen gebruik maken van al die chemische troep.
En wat kan ik nu beter doen om de weerstand zo hoog mogelijk te houden?

Groetjes Linda
Laatst gewijzigd door lindaw op wo 15 jul 2009, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ziviaantje
#1309728
Je zou advocate kunnen proberen, en dan bij beide honden :
http://www.companion.bayer.nl/SCDIERBLX ... enDocument
Behandeling van demodicosis (veroorzaakt door Demodex canis)
Toediening van het product, twee- tot viermaal, telkens met een tussenperiode van 4 weken, is efficiënt tegen Demodex canis en leidt tot een zichtbare verbetering van de klinische symptomen. Aangezien demodicosis een multifactoriële aandoening is, wordt aangeraden, waar mogelijk, eventuele onderliggende aandoeningen eveneens op geschikte wijze te behandelen.
Is minder giftig dan het wassen met die demodextroep  :)
Door lindaw
#1310500
Advocate is besteld. Hoop hem morgen binnen te krijgen.

Maar nu nog wat ik het allerbeste kan geven om zijn weerstand zo goed mogelijk te houden.

Hij moet voor de bacteriele huidinfectie aan de antibiotica.
En hij krijgt al dagelijks echinachea en vitotaal probiotica.
Maar ondanks deze twee dingen heeft hij dus toch nog demodex gekregen.

Nog iemand tips??
Laatst gewijzigd door lindaw op do 16 jul 2009, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door