Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jeannette b
#1308408
Laura2004 schreef:
Fijn te horen dat het goed gaat met Jake, ik had ook niet anders verwacht  :) Hoe heeft hij zich verder ontwikkelt? Ik meen me te herinneren dat hij op jonge leeftijd al heel erg braaf was. En heb je niet een nieuwe foto van hem, ik ben wel benieuwd hoe die nu is, want hij zal nu wel uitgegroeid zijn.
Ik zal eens kijken of ik een mooie foto kan vinden...zal vast wel lukken. Volgens mij heb ik onderhand al wel duizend foto's van hem gemaakt.. :biggrin2:
Door Jeannette b
#1308426
*Natasja* schreef: Ja, ik wilde ook zeggen osteopatie. Beau van mij heeft er erg veel baat bij gehad, zie topic http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 6.375.html (de osteopatische behandelingen beginnen ongeveer op pagina 26, dan hoef je niet alles door te spitten  ;))
Ik ben even door je topic heen geraasd. Goed zeg.  :D :D
Vanavond neem ik even de tijd om het even goed door te lezen, nu staat er een hond naast me te hupsen: gáán we nou?  >:( (Jake)
Maar zo gauw ik de riemen pak, is Boomer ook klaar wakker.  :) 
Per keer bekijk ik wat ze aan kan.
Door Lucienne
#1308835
Jeannette b schreef: Ja, je had het al verteld tijdens de nestwandeling. Hoe is Storm daar nou onder?
Ik weet wel dat Jake er niks van snapt als Boomer om welke reden dan ook ergens niet bij aanwezig is. Hij is dan echt uit zijn hum.
Ik ben bang dat wanneer het zover is, dat Jake haar enorm gaat missen.  Ze zijn erg dikke maatjes.

groetjes!
Het gaat prima met Storm. Hij vindt spelen met andere honden nog steeds erg leuk. Dus in dat opzicht zal hij Boris ook wel missen. Maar het is niet zo dat hij nog opzoek is naar hem. Dat is maar heel kort geweest. Een paar dagen denk ik.
Door Xada
#1310795
Is er bij jullie niet iets van een hondenzwembad of een andere gelegenheid (meer, zee oid)? Met zwemmen bouw je het snelst de spieren weer op zonder dat je veel kans hebt op blessures. Houdt Boomer trouwens van zwemmen en water?
Heel veel sterkte, ik weet wat je voelt als je hond zo snel achteruit gaat.
Door Juul
#1310834
Hoi Jeanette,

Ik heb helaas geen tips, maar leuk om weer iets van je te horen. Ik hoop dat Boomer iets aan de tips van de anderen heeft, en dat het snel weer een beetje beter gaat.

gr. Juul
Door Femke
#1310924
Jeannette b schreef: Bedankt voor je reactie.  :)
Tja, Boomer is bijna panisch voor alles wat dokter is. Ze raakt zo in de stress, dat ik wel eens bang ben dat ze er in blijft.
Ik ga eerst maar eens spiersupport proberen. Ik hoop dat ze hier baat bij heeft. En het is voor haar stress-vrij..
Ik ben eens bij Martine Burgers geweest (http://www.osteopathiepaard.nl) en zij heeft Sunday behandeld op de grond in een voormalige paardenstal. Ook geen witte jassen of dat soort ongein.
Sterkte met je oudje  :-* :-* :-* :-* ik vrees dat ik weet wat het is  :'(
Door Jeannette b
#1311109
Xada schreef: Is er bij jullie niet iets van een hondenzwembad of een andere gelegenheid (meer, zee oid)? Met zwemmen bouw je het snelst de spieren weer op zonder dat je veel kans hebt op blessures. Houdt Boomer trouwens van zwemmen en water?
Heel veel sterkte, ik weet wat je voelt als je hond zo snel achteruit gaat.
Ze houdt erg van zwemmen, en is fanatieker met apporteren uit water dan Jake is. Hij krijgt zelfs geen kans, zo fel is ze dan op de dummy.. ;D
En twee dummy's helpt ook niet, want ze willen beiden dezelfde..
Ik heb afgelopen jaar veel op Bussloo gewandeld, veel water, en strand, en daar geniet ze echt van.

Er is hier in Rijssen weinig water waar ze echt zou kunnen zwemmen. Meestal zijn de wallen van een meer of rivier te diep om goed in en uit te kunnen komen. De plaatsen waar ze wel zou kunnen zwemmen, zijn de plassen in de buurt, maar daar mogen we nu niet met honden komen i.v.m. toerisme. Over een maandje of 2 mag het weer.
Door Jeannette b
#1311115
jalukrifa schreef: Hoi Jeanette,

Ik heb helaas geen tips, maar leuk om weer iets van je te horen. Ik hoop dat Boomer iets aan de tips van de anderen heeft, en dat het snel weer een beetje beter gaat.

gr. Juul
Hoi Juul,
ik vind het ook wel leuk om hier weer een beetje rond te kijken, heb het toch wel een beetje gemist..
Boomer heeft nu dus spiersupport, maar volgens mij vindt ze het niet te kanen dat spul...
Je zou haar snuit eens moeten zien  ;D
Maar ze eet het wel op. Ik denk dat ik het eerst door een klein beetje eten ga doen, en haar daarna de rest van het eten ga geven, zodat het niet door haar volledige maaltijd heen zit.
Door Jeannette b
#1311123
Femke schreef: Ik ben eens bij Martine Burgers geweest (http://www.osteopathiepaard.nl) en zij heeft Sunday behandeld op de grond in een voormalige paardenstal. Ook geen witte jassen of dat soort ongein.
Sterkte met je oudje  :-* :-* :-* :-* ik vrees dat ik weet wat het is  :'(
Hoi Femke,
dat is nog niet eens zo ver bij mij vandaan. Zeker iets om te onthouden!  :)
Lijkt inderdaad erg vriendelijk. Ik heb het een beetje gehad met de da. Waar ik nu met Jake en Boomer naar toe ga, heeft af en toe een beetje lak aan afspraken en persoonlijke wensen. Ik kan daar erg nijdig over worden. Maar dat is nu niet de issue.
De ouderdom slaat toe, en ik wil haar leventje nog zo comfortabel mogelijk maken. De wandelingetjes worden korter, en met Jake ga ik beginnen met fietsen, zodat hij zijn energie wel kwijt kan.
Door Xada
#1311339
Als Boomer zo'n hekel heeft aan de DA, kun je dan niet afspreken dat de DA bij jou thuis komt?
Dan heb je niet de reis, de geuren van de DA praktijk, het wachten, de witte jassen etc. Maar toch kun je dan wel horen wat er waarschijnlijk is en een adequate remedie toepassen. Sommige DA hebben zelfs een mobiel scanapparaat. Dit gebruiken ze voornamelijk bij koeien en paarden, maar kan volgens mij ook bij een hond gebruikt worden. Alleen heb je dan geen mogelijkheid van röntgenfoto's. Maar voor de rest lijkt mij dat een hele goede oplossing.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door