Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
#150370
Eidos schreef:

Jep, dat snap ik ... Ik vroeg het me alleen af ;) ;D... Heb je hem wel eens de kruidenmix gegeven ??? Dos heeft namelijk ook zwakke darmen ... Gaat ook vrij snel aan de diarree.. Maar sinds ik hem 2 keer per week die kruidenmix geef is er niks meer aan de hand ...
Als je fytomix bedoelt, ja die krijgt hij ook ::)
Ik zal volgende week eens met de DA overleggen om naar Utrecht te gaan ;)
Door Eidos
#150371
Lind@ schreef:
Als je fytomix bedoelt, ja die krijgt hij ook ::)
Ik zal volgende week eens met de DA overleggen om naar Utrecht te gaan ;)
Ja dat bedoel ik ;) ;D... Hmmz.. wel vreemd hoor dat hij nergens op lijkt te reageren... De meeste honden met die klachten knappen een stuk op als ze eenmaal vers krijgen en door de ontgiftingsfase zijn ...
Door Lizzy
#150373
Aangezien hij op niet 1 merk echt fantastisch reageert, denk ik dat je gewoon 1 goed merk moet kiezen en het daar even bij moet laten. Ik zou ook even niet afwisselen.

Misschien heeft hij hoe dan ook problemen met verteren. Ook met brokken was het dus drie keer niks he? Heeft hij als pup veel antibiotica gehad? Hoe zit het met vaccinaties? Vaccineer je hem ieder jaar? Hoe reageert hij op zijn entingen?
Door Lind@
#150375
Eidos schreef:

Ja dat bedoel ik ;) ;D... Hmmz.. wel vreemd hoor dat hij nergens op lijkt te reageren... De meeste honden met die klachten knappen een stuk op als ze eenmaal vers krijgen en door de ontgiftingsfase zijn ...
Dat vind ik dus ook zo gek, en die mevrouw die de fokster is van de vader van Lothar (ik had haar gebeld) vond dat ook al zo vreemd. ::)
Door Helen
#150377
Eidos schreef:

Jep, dat snap ik ... Ik vroeg het me alleen af ;) ;D... Heb je hem wel eens de kruidenmix gegeven ??? Dos heeft namelijk ook zwakke darmen ... Gaat ook vrij snel aan de diarree.. Maar sinds ik hem 2 keer per week die kruidenmix geef is er niks meer aan de hand ...
Ik geef zelf geen kruidenmix, vroeger wel af en toe gegeven, maar na enkele boeken gelezen te hebben dat wolven/honden zeer zelden de maaginhoud van herkauwers eten besloot ik het niet meer te geven. Als ik probiotica toe wil voegen doe ik dat door middel van een acidophilus capsule. Werkt ook uitstekend!!
Door Paul_Barte
#150382
Helen schreef:

Ik geef zelf geen kruidenmix, vroeger wel af en toe gegeven, maar na enkele boeken gelezen te hebben dat wolven/honden zeer zelden de maaginhoud van herkauwers eten besloot ik het niet meer te geven. Als ik probiotica toe wil voegen doe ik dat door middel van een acidophilus capsule. Werkt ook uitstekend!!
In kruidenmix zit lactobacillus acidophilus ;)
Er is een groot verschil tussen het eten van de pensinhoud en de boekmaag!! Pensinhoud wordt inderdaad NIET gegeten, de pens zelf wel evenals de inhoud van de boekmaag en de boekmaag zelf.
Door Lind@
#150384
Lizzy schreef: Aangezien hij op niet 1 merk echt fantastisch reageert, denk ik dat je gewoon 1 goed merk moet kiezen en het daar even bij moet laten. Ik zou ook even niet afwisselen.

Misschien heeft hij hoe dan ook problemen met verteren. Ook met brokken was het dus drie keer niks he? Heeft hij als pup veel antibiotica gehad? Hoe zit het met vaccinaties? Vaccineer je hem ieder jaar? Hoe reageert hij op zijn entingen?
Met brokken was het ook een ramp, ook de dieetbrokken van de DA gingen anderhalve week goed, en toen begon de ellende weer.
Toen hij 8 maanden was heeft hij flink wat medicijnen gekregen van de DA tegen de diarree (de DA dacht dat hij dood zou gaan; hij was ook aan het uitdrogen) antibiotica, spuiten om zijn darmen te laten ontspannen en weet ik veel wat allemaal.
Toen ik bij een andere DA kwam voor een second opinion, heeft hij de meegenomen (hele zware antibiotica) medicijnen die ik van DA nr. 1 had gekregen gelijk in de prullenbak gegooid, deze had hij dus nooit mogen hebben, hij was er veel te jong voor en het was een te hoge dosis. Ook hij wist niet wat hij mankeerde dussss een dure zak dieetbrokken :-X
Ik laat hem elk jaar inenten en voor zover ik weet merk ik daar niks van aan hem.
Wat ik wel weet, en dat herinnerde ik me pas later, is dat Lothar als pup bij de fokster pedigree blikvoervlees kreeg. Ook heb ik van de fokster van de vader van Lothar gehoord dat in de lijnen van Lothars moeder veel darm en maag problemen voorkomen....
't is jammer dat ik dit allemaal toen nog niet zo wist :-\
Laatst gewijzigd door Lind@ op vr 20 aug 2004, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#150390
Darmen die verkloot zijn door o.a. veel AB op jonge leeftijd zijn blijvend beschadigd aldus de woorden van Bertus.
Het enigste wat je kunt doen is en voeding zoeken waar de hond het beste op reageert.
In bijna alle gevallen is dat een vleesvoeding en het is even puzzelen welke de beste is.
Door Helen
#150393
Paul_Barte schreef:

In kruidenmix zit lactobacillus acidophilus ;)
Er is een groot verschil tussen het eten van de pensinhoud en de boekmaag!! Pensinhoud wordt inderdaad NIET gegeten, de pens zelf wel evenals de inhoud van de boekmaag en de boekmaag zelf.
;D ik kom nooit veel verder dan de term acidophilus.... :-[ (ben bij deze aan het oefenen). Maar in die capsules die ik nu heb zitten vijf verschillende culturen.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#151055
even een domme opmerking misschien; maar kan het niet zijn dat hij gewoon poept om het poepen? Dat ie bij iedere wandeling "vind" dat ie moet poepen?
Door Lind@
#151296
Ivonne schreef: even een domme opmerking misschien; maar kan het niet zijn dat hij gewoon poept om het poepen? Dat ie bij iedere wandeling "vind" dat ie moet poepen?
Nou, dat is wel toevallig zeg!
Die dierenarts waar ik geweest ben voor een second opinion vorig jaar zei dat namelijk ook; hij dacht dat het een gewoonte van hem is. Ik vond dat echt een belachelijk idee, maar ik moet wel zeggen dat ik er laatst nog wel even aan dacht. Het zou kunnen....
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#151445
ik ken nog een hond die dat doet; die staat gewoon zijn darmen leeg te drukken en dan komt er alleen maar dunnige ontlasting uit. Is volgens mij niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken maar is gewoon een "gewoonte" beetje raar, maar niet meer dan dat.

Misschien het proberen waard om er zo naar te "kijken".
Door Lind@
#151448
Ivonne schreef: ik ken nog een hond die dat doet; die staat gewoon zijn darmen leeg te drukken en dan komt er alleen maar dunnige ontlasting uit. Is volgens mij niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken maar is gewoon een "gewoonte" beetje raar, maar niet meer dan dat.

Misschien het proberen waard om er zo naar te "kijken".
Maar die hond mankeert verder echt niks, behalve die rare poepfratsen dan???
Door Diegel
#151718
Er is een groot verschil tussen het eten van de pensinhoud en de boekmaag!! Pensinhoud wordt inderdaad NIET gegeten, de pens zelf wel evenals de inhoud van de boekmaag en de boekmaag zelf.
[quote][/quote]

Paul, wat is het verschil tussen boekmaag en pens ???
Ik geef Diegel geregeld 'pens' van lam en ze eet echt alles op, en is helemaal gek van de inhoud die in haar emmer achterblijft. Waar zit het verschil?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#152276
Lind@ schreef:
Maar die hond mankeert verder echt niks, behalve die rare poepfratsen dan???
idd; heeft alleen die rare poepfratsen ;D dus... wie weet heb jij ook zo'n halve zool ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door