Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door willy
#139949
Je kunt ook Ledum (D6) gebruiken, om de zwelling en andere nare bijverschijnselen van de prik tegen te gaan).
Ook dit moet je bestellen, maar wel handig om in huis te hebben.
Hoe is het er nu mee?
Gr Willy
Door jeanne
#139951
Ine schreef:
Dat kan, dat is om de brand er uit te halen. Helpt ook bij muggebeten bij de mens. Zit Menthol in!
heb al verschillende kindjes met tandpasta ingesmeerd op de camping ;D
Door Femke
#140049
najaaaaaa zeg!

De zwelling is al stukken minder dan vanmorgen? Dat had ik niet verwacht met die warmte!

Heb hem een paar keer ijs gegeven en vanmorgen wat gekoeld maar dat dat zo goed helpt wist ik niet ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#140419
Lizzy schreef: Volgens mij heeft het alleen zin om Apis te geven wanneer je een overdreven/allergische reactie (met oedeem) hebt.
Ja Apis geef je alleen als er sprake is van grote zwellingen (ik heb een stukje in de bieb gezet)
Door Breezer
#140482
Breezer is dus allergisch voor wespensteken, vorig jaar was meneer in z´n ballen gestoken. En binnen een paar minuten had hij dus 3 ballen ipv 2. Hij werd helemaal onrustig, ademhaling heel snel.
We zijn toen als een gek naar de da gereden, daar heeft ie een spuit gekregen en binnen een uurtje was hij weer wat rustiger.
Is dat Apis Melifica D3 of D6 niet iets voor mij om mee te nemen op vakantie?? Dan hoef ik tenminste niet daar naar zo´n buitenlandse da.
Gebruikersavatar
Door Binno
#140577
Ik vind het in elk geval handig om Apis D6 in huis te hebben.
Eén van onze honden reageert ook allergisch op wespensteken en hij krijgt dan in no time een opgezwollen kop. (Jammer genoeg blijkt wespenvangen wel een hobby te zijn van meneer... ::))
Het helpt altijd om de zwelling weg te krijgen.
Soms geven we het ook preventief als we hem een wesp hebben zien pakken en er bijna zeker van zijn dat hij in zijn mond of keel geprikt is. Omdat we liever niet willen wachten tot zijn keel dicht zit natuurlijk... :-\ ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door