Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bolleke
#1281508
Beste allemaal,

Mijn eerste bericht en reeds veel op deze site opgezocht.

Mijnjack russel Bolleke heeft afgelopen zondag een hele lichte en afgelopen dinsdag een epilepsie aanval gehad. Zwaar geschrokken en per direct naar dierenarts geweest. Er werd meteen medicatie aangeboden, maar ik wil het eerst met voeding proberen te ondervangen.
Bolleke is een super blij en energiek mannetje en ja ik ben helemaal maf op mijn hond zoals iedereen hier zal zijn.

Mijn eerste menu was:
kipfilet (veel en in eerste instantie gekookt)
wortel en specibonen als groente en rijst (niet teveel)

Vandaag als tussendoortje een gekookt eitje

Ik plaats mijn bericht om ervaringen te kunnen te delen en tips te mogen ontvangen. Ik was niet zo blij met de reactie van de dierenarts en internet is in eerste instantie een doolhof. Ik wil het graag goed doen en Bolleke moet gewoon heel oud worden.

Alvast dank en liefs,

Esther
Door charmed
#1281514
Beste Esther,

Verstandig dat je niet gelijk na 1 aanval medicijnen gaat geven. Meestal geven ze pas medicijnen als er meerdere aanvallen komen in de maand.

Verstandig is om eerst een algeheel bloedonderzoek te doen als er meerdere aanvallen komen. 

Op deze site en forum kan je veel informatie vinden over Epilepsie bij Honden.
http://www.epilepsiebijhonden.nl/forum/

Ik heb een sheltie met Idiopatische Epilepsie, bij haar zijn de aanvallen begonnen na een operatie, zij was toen inmiddels al zeven jaar. Ik heb haar nu bijna 22 maanden aanvalsvrij nadat ik haar overgezet heb op vers vlees, wij voeren het rauw, hier wordt niets gekookt. (www.carnibest.nl) dit is wat ik voer. Barfen kan natuurlijk ook en is nog beter ;) . Ook krijgt zij homeopathie, onder goede begeleiding van een homeopatisch arts.

Het is niet altijd zo dat je met vers vlees, aanvallen kunt voorkomen, er is ook maar een klein aantal % honden die goed reageerd op behandeling met Homeopathie.
Door ulla
#1281569
ik zou mij zeker aanmelden bij het forum, waar Charmed je de link van geeft.
Je kan daar advies vragen en veel leren.

Sterkte.
Door kojak
#1281976
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bosliefje
#1282990
Mijn hondje (kleine kees) kreeg aanvallen na haar 5e jaar. Na bestudering  van mijn meteen aangelegde dagboekje (eigenlijk alleen begonnen omdat ik dan wat van mijn ongerustheid en zenuwen kon afreageren) leek zij altijd aanvallen te krijgen na een kipmaaltijd. Later bleek dat inderdaad een boosdoener, maar ook alles wat met brokken te maken had, ook die zg zonder kip waren, lokten een meer of minder zware aanval uit. Uiteindelijk is zij met eigen gemaakt voer en zonder medicatie 16 jaar oud geworden.  :groupwave2: Dus ook bepaalde eiwitten kunnen een aanval veroorzaken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1283034
bolleke schreef: Beste allemaal,

Mijn eerste bericht en reeds veel op deze site opgezocht.

Mijnjack russel Bolleke heeft afgelopen zondag een hele lichte en afgelopen dinsdag een epilepsie aanval gehad. Zwaar geschrokken en per direct naar dierenarts geweest. Er werd meteen medicatie aangeboden, maar ik wil het eerst met voeding proberen te ondervangen.
Bolleke is een super blij en energiek mannetje en ja ik ben helemaal maf op mijn hond zoals iedereen hier zal zijn.

Mijn eerste menu was:
kipfilet (veel en in eerste instantie gekookt)
wortel en specibonen als groente en rijst (niet teveel)

Vandaag als tussendoortje een gekookt eitje

Ik plaats mijn bericht om ervaringen te kunnen te delen en tips te mogen ontvangen. Ik was niet zo blij met de reactie van de dierenarts en internet is in eerste instantie een doolhof. Ik wil het graag goed doen en Bolleke moet gewoon heel oud worden.

Alvast dank en liefs,

Esther

Naast de tip om je aan te melden op het epilepsiebijhondenforum, wil ik je toch ook aanraden je eerst wat in te lezen wat het zelf samenstellen van voer betreft, want met wat je 'm nu te eten geeft ga je de "oorlog" niet winnen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door