Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1277206
spreeuwtje schreef: moeilijk hoor..
maar als die vorige verwijderd is omdat de kans er was dat er uitzaaiingen zouden kunnen komen die kwaadaardig zouden kunnen zijn..
zou ik toch eens gaan denken om deze ook te laten verwijderen..
mits yuki's hartje goed is..
hij is dan wel al bijna 11.. maar het zou toch fijn zijn als hij lekker nog wat jaartjes mee zou kunnen lopen..
en als er een kans in zit dat de duvel een omweg neemt dmv die laatste bal.. hm.. ik zou denk ik dat risico niet willen lopen..
narcoses zijn tegenwoordig toch een stuk veiliger.. oudere honden gaan bij een grotere kliniek toch aan de hartbewaking en worden geintubeerd..
en een castratie is geen hele zware operatie.. dat is binnen een kwartier gepiept..

om trauma's te voorkomen zou ik kiezen voor preventief behandelen met bach remedies.. en ook daarna nog even doorzetten met dat spul..

maar goed.. dat ben ik.. :)
:-*
Vertel mij er alles over...over Bach enzo.... :D
Heb test laten doen door bioresonantiemevrouw en ze test verstoorde cellen  :(
Bahbah...
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1277232
yuki13 schreef: Vertel mij er alles over...over Bach enzo.... :D
Heb test laten doen door bioresonantiemevrouw en ze test verstoorde cellen  :(
Bahbah...
ik zal je vanaaf een pbtje sturen ok?? :)    :-*
moet nu schootbabjes doen..
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1277707
Eef+doggies schreef: Reco-vetsem is ook een aanrader, helemaal in dit geval, mocht je er voor kiezen om te laten castreren.
Waar is dat voor???  :D
Door Eef+Stippels
#1277918
yuki13 schreef: Waar is dat voor???  :D
Ter bevordering van de genezing na operaties. Wat meer info:
VSM Recovetsem

Samenstelling
Arnica montana D6, Calendula officinalis D2, Echinacea angustifolia D2 , Hypericum perforatum D6, Staphisagria D4, alcoholgehalte 59% (v/v).

Indicatie(s)
Bij verwondingen en operatieve ingrepen; ter bevordering van de reconvalescentie.

Toelichting
Homeopathisch diergeneesmiddel ter nabehandeling van operaties
Door Anthraciet
#1278062
Onze Chakka had zo'n anderhalf jaar geleden ook 1 vergrote testikel (op 12,5 jarige leeftijd). Bij hem hebben we ze toen beiden laten verwijderen omdat de dierenarts niet kon zeggen of de andere niet ook zou gaan groeien.

En qua hormonen deed het volgens mij toch al niet zo veel meer bij hem, dus hebben we het zekere voor het onzekere genomen ;)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1278142
Anthraciet schreef: Onze Chakka had zo'n anderhalf jaar geleden ook 1 vergrote testikel (op 12,5 jarige leeftijd). Bij hem hebben we ze toen beiden laten verwijderen omdat de dierenarts niet kon zeggen of de andere niet ook zou gaan groeien.

En qua hormonen deed het volgens mij toch al niet zo veel meer bij hem, dus hebben we het zekere voor het onzekere genomen ;)
Ow, en hebben ze hem toen ook onder gasnarcose gebracht??? Ivm de leeftijd?? Of hoe is dat gegaan???
Door Anthraciet
#1278147
yuki13 schreef: Ow, en hebben ze hem toen ook onder gasnarcose gebracht??? Ivm de leeftijd?? Of hoe is dat gegaan???
Ik heb overlegd over die gasnarcose, maar heb bij deze dierenarts wel het volste vertrouwen aangezien hij zelf al 25 jaar Malamutes heeft, fokt en natuurlijk ook wel daarop operaties heeft moeten verrichten, buiten de 'gewone' rassen om.

Malamutes zijn vrij moeilijk wat narcose betreft omdat hun bloedhuishouding wat anders werkt als bij andere hondenrassen.
Wat ik toen begreep, wilde hij een wat lichter als gewone 'basis' narcose geven en daarbij met gasnarcose de rest regelen.
Maar Chakka wilde niet onder zeil gaan :-X
Ik ben dus bij hem gebleven tot hij sliep, maar de da heeft nog wel wat meer injectie-narcose moeten geven dan hij oorspronkelijk van plan was om hem uberhaupt onder te krijgen.
Wel houden ze tijdens de operatie alle vitale tekens goed in de gaten en grijpen indien nodig nog in.

Dat is prima gegaan en toen we hem weer gingen halen was hij al weer bij, al was het nog wel erg onvast op de pootjes...
Maar hij heeft verder achteraf nergens last van gehad en ik ben nu heel blij dat ik het destijds direct heb laten doen 8)
Door Dhjali
#1278162
Onze reu is op 8-jarige leeftijd gecastreerd vanwege hetzelfde probleem. Hij had altijd al ongelijke ballen, maar nu was het verschil groter geworden. Wij hebben er na lang wikken en wegen voor gekozen om ze beide te verwijderen. Dit omdat we wouden voorkomen dat hij op latere, en dus oudere, leeftijd nogmaals geopereerd zou moeten worden.... Qua bespiering en dergelijke merken wij weinig verschil, hij is alleen wat meer voedselgericht geworden  ;)
Het is een gok die je neemt en geen makkelijke beslissing! Succes ermee
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1278943
Dhjali schreef: Onze reu is op 8-jarige leeftijd gecastreerd vanwege hetzelfde probleem. Hij had altijd al ongelijke ballen, maar nu was het verschil groter geworden. Wij hebben er na lang wikken en wegen voor gekozen om ze beide te verwijderen. Dit omdat we wouden voorkomen dat hij op latere, en dus oudere, leeftijd nogmaals geopereerd zou moeten worden.... Qua bespiering en dergelijke merken wij weinig verschil, hij is alleen wat meer voedselgericht geworden  ;)
Het is een gok die je neemt en geen makkelijke beslissing! Succes ermee
Heb dus bijna 2 jaar geleden erop gegokt om slechts 1 bal te laten verwijderen. Het lijkt er nu op dat die dat verkeerd gegokt was  :'(
Door Eef+Stippels
#1278957
yuki13 schreef: Heb dus bijna 2 jaar geleden erop gegokt om slechts 1 bal te laten verwijderen. Het lijkt er nu op dat die dat verkeerd gegokt was  :'(
Je kunt niet alles van te voren weten  :-*
Door Nynke
#1279291
yuki13 schreef: Mijn besluit is genomen...hij gaat eraf.  :(
Nu nog een goeie dierenarts vinden  ::)
Misschien een oproepje in de bar plaatsen ??  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door