Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bloemetje
#1267333
Sterkte vrijdag Suzanne en Guinney! (schrijf ik dat nu goed  :-[).
Ik geloof zeker dat het wel goed komt hoor! Ik heb mijn oudere meisje met destijds hartproblemen ook op die wijze laten steriliseren (ook vaak onstekingen). Dat ging echt meer dan super en die was ook enorm snel weer bij kennis met die gasnarcose. Die liep de dag erna alweer om me heen te dansen.
Door Ulrike
#1267349
Gelukkig dat de oude dame verder nog zo goed gaat, maar die baarmoeder is inderdaad een tegenvaller zeg! Ik kan me je desillusie over het asiel voorstellen, mijn ervaring is ook dat je in feite niet weet wat je in huis haalt tot je het dier zelf hebt laten onderzoeken. Ontzettend jammer, want zo maken de (oudere) dieren in het asiel nog minder kans om geadopteerd te worden. Ik neem aan dat dit een kwestie van geldtekort is.. Ik hoop dat het asiel 'het juiste' doet en je na je bericht hierin tegemoet komt. Mijn medische kennis is niet zeer goed, maar volgens mij is dit is toch wel een kwaal die ze met niet al teveel moeite hadden kunnen vinden. Wat goed van je dat je de moeite hebt genomen om haar eens grondig te laten onderzoeken!

Hier wordt zeer zeker voor je geduimd!! Dat ze maar lekker met een gezond lichaam haar nieuwe leven tegemoet mag gaan na vrijdag. We denken aan haar overmorgen!
Door Ine
#1267362
Natuurlijk duim ik voor jullie!
En even uit ervaring: Kaatje heeft laatst een keizersnee gehad, heeft een klein uurtje bij liggen komen en mocht toen mee naar huis.
Misschien niet helemaal hetzelfde, maar wel een indicatie over de tijd van uitslapen/bijkomen.
Helemaal helder was ze pas een uur of 6 na de operatie.
Door Suzanne
#1267438
Hitam schreef: Kan ze het wel al aan? Soms is het handiger om haar nog even aan te laten sterken.
Legitieme vraag!
Heb dat ook gevraagd, maar als we langer uitstellen is de kans dat er met die baarmoeder iets fout gaat nogal groot vond Amanda... dus.... tsja....  Zal dat voor de zekerheid nog wel overleggen / navragen......

Suzanne
Door Suzanne
#1267440
spreeuwtje schreef: och wat balen!!
12 en dan nog zon zware operatie!!

wat tannetje zich afvraagt denk ik ook aan..
maar misschien is wachten geen optie.. en misschien zal ze niet veel sterker worden dan dit voordat ze geopereerd is..
het eten en drinken verhaal is je vast nu al duidelijk..
het wakker worden verhaal is een standaard routine zoals de d.a. het nu schetst.. en kan altijd bijgesteld worden wanneer guinnie daarom "vraagt"
het komt vast goed meis..
de narcose is de grootste berg op haar leeftijd..
en misschien is het ook slim om een corsetje voor haar te regelen..
een huid geneest op die leeftijd moeizaam.. en heeft ondersteuning nodig om te voorkomen dat de wond weer open gaat..
is mijn ervaring nl met een ouwe doos van 13 jaar die ik in huis heb gehad.. die geopereerd moest worden aan een vergrootte milt..

ik zal aan jullie denken..
en verder vind ik het fantastisch dat je je beide handjes in t vuur steekt voor deze ouwe dame..
ik hoop dat het asiel zich nog van zijn beste kant laat zien..
en anders open je maar een rekeningnr voor guinnie..
ik kan best wat missen voor zon ouwe dame!
Wat ontzettend lief!
Gelukkig hadden wij "voorzien" dat er medische kosten zouden zijn en daar is geld voor.

Kun je me wat meer vertellen over zon corset, waar te krijgen, waar google ik op? ;-)

Suzanne
Door Suzanne
#1267441
Lizzy schreef: Ze wordt door Amanda zelf geopereerd? Maak je dan maar geen zorgen. Amanda is een topper! Ik ga in ieder geval heel hard voor jullie duimen!!!
Ja, Amanda herself ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1267531
Suzanne schreef: Wat ontzettend lief!
Gelukkig hadden wij "voorzien" dat er medische kosten zouden zijn en daar is geld voor.

Kun je me wat meer vertellen over zon corset, waar te krijgen, waar google ik op? ;-)

Suzanne
ik heb er toen 1 zelf gemaakt..
heel simpel..
een rekbare stof kiezen.. en dat stevig genoeg maken bijv. door het dubbel te doen..
en aan de bovenkant stevig klittenband..
mijn oude dame was toen een mecheltje.. en ik had paap mijn dalmaatje..
dus had ik van dalmatier stof zon corsetje gemaakt..
het idee is dus dat het de wondranden goed bij elkaar houdt.. zodat er geen gewicht op de onderhuidse en bovenhuidse hechtingen komt te hangen..
ik had eerst geen corsetje.. maar al snel ging de wond wijken.. en zo kon t niet helen dus..
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1268339
Als alles mee zit (en daar ga ik vanuit) is alles over 24 uur achter de rug en hopelijk is ze dan weer thuis. Wel zou ik nog even de nadruk op het MDR1 defect zeggen, dat ze daar goed rekening mee houden. t'Is maar beter dat de baarmoeder verwijderd wordt, langer wachten lijkt mij onverantwoord.
Ik ga vast mee duimen voor een voorspoedige operatie
Gebruikersavatar
Door kira
#1268435
We duimen hier heel hard dat alles morgen goed gaat en dat Guinnie heel snel weer opknapt en lekker kan genieten van haar oude dag bij jullie. Sterkte morgen met het wachten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door