Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1267168
Sluit me aan bij mijn voorgangers.

Zal aan haar denken en voor haar duimen. En wens jullie heel veel sterkte tijdens de ingreep.

Maar ik dacht meteen aan de kosten. Moet je dat nou eigenlijk zelf betalen of krijg je dat van het asiel vergoed. Lijkt me dat ze dit ook al had toen ze nog daar zat. Sorry ben alleen nieuwsgierig hierna.
Door Suzanne
#1267171
*Nikki* schreef: Sluit me aan bij mijn voorgangers.

Zal aan haar denken en voor haar duimen. En wens jullie heel veel sterkte tijdens de ingreep.

Maar ik dacht meteen aan de kosten. Moet je dat nou eigenlijk zelf betalen of krijg je dat van het asiel vergoed. Lijkt me dat ze dit ook al had toen ze nog daar zat. Sorry ben alleen nieuwsgierig hierna.
Ik heb het asiel gemaild met de stand van zaken en erin gezet dat dit dus niet klopt met de info die ik kreeg ("geholpen"). Verder laat ik het aan hen of ze wat bijdragen. Ik regen nergens op, vraag ook nergens om, ze zien maar. (oh, ik klink gedesillusioneerd daarover??? kan best...)
De kosten zijn voor ons, maar ik heb met Guinnie afgesproken dat ze nog een poosje bij ons blijft.... er is geen andere optie dan opereren, niets doen... dan gaat ze dood ;-(
Vanavond gaf ze me zelfs (ongelogen) een poot erop toen ik erom vroeg....    dus, ze is het waard, ze is nog niet klaar hier... die operatie komt er!

Suzanne
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1267238
och wat balen!!
12 en dan nog zon zware operatie!!

wat tannetje zich afvraagt denk ik ook aan..
maar misschien is wachten geen optie.. en misschien zal ze niet veel sterker worden dan dit voordat ze geopereerd is..
het eten en drinken verhaal is je vast nu al duidelijk..
het wakker worden verhaal is een standaard routine zoals de d.a. het nu schetst.. en kan altijd bijgesteld worden wanneer guinnie daarom "vraagt"
het komt vast goed meis..
de narcose is de grootste berg op haar leeftijd..
en misschien is het ook slim om een corsetje voor haar te regelen..
een huid geneest op die leeftijd moeizaam.. en heeft ondersteuning nodig om te voorkomen dat de wond weer open gaat..
is mijn ervaring nl met een ouwe doos van 13 jaar die ik in huis heb gehad.. die geopereerd moest worden aan een vergrootte milt..

ik zal aan jullie denken..
en verder vind ik het fantastisch dat je je beide handjes in t vuur steekt voor deze ouwe dame..
ik hoop dat het asiel zich nog van zijn beste kant laat zien..
en anders open je maar een rekeningnr voor guinnie..
ik kan best wat missen voor zon ouwe dame!
Door Lizzy
#1267239
Ze wordt door Amanda zelf geopereerd? Maak je dan maar geen zorgen. Amanda is een topper! Ik ga in ieder geval heel hard voor jullie duimen!!!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1267242
Ik denk dat ze niet echt lekker kan aansterken met een baarmoederontsteking, ze knappen altijd zo op als die baarmoeder eruit is. Ze gebruiken daar vast gasnarcose dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Amanda schijnt een hele goede dierenarts te zijn.
Door tiny
#1267252
Misschien kun je alvast beginnen met Traumeel? Heb ik bij Tessa (10 jaar) ook gedaan. Die is 2.5 week geleden geopereerd aan haar blaas. Dat is uitstekend verlopen, zowel de operatie als het bijkomen. Is weer helemaal boven Jan. Wel een aanrader is een Medical Petshirt aan te schaffen. Ik kon dat bij de DA kopen voor 13 eurootjes. Ze vinden het heerlijk zitten en het geeft steun aan de buik en is lekker warm (vooral na de operatie belangrijk). Tessa heeft er zeker 6 dagen in gelopen en daarna alleen nog de momenten dat er niemand thuis was om op haar te letten. Zo kon de wond rustig genezen.
Door Alba
#1267256
Dat is wel een domper natuurlijk, maar gelukkig dat het wel ontdekt is! Ik zou maar op je dierenarts vertrouwen, zo te lezen is het een heel goede. Je zal zien dat ze nóg veel sneller opknapt na de operatie.
Ik zal vrijdag duimen dat alles goed gaat!
Door Borke
#1267264
Amanda staat bekend als een hele goede en ervaren dierenarts, dus daar zou ik dan op vertrouwen.
Ik denk dat ze enorm op zal knappen van die operatie, we triest dat het asiel er niets van af wist en haar blijkbaar ook zo slecht onderzocht had.
Het gaat vast goed  - jullie verdienen het ;)
Door Anthraciet
#1267267
Wat zielig dat ze op haar leeftijd nog een operatie moet ondergaan, maar wel geweldig dat jullie er samen helemaal voor gaan!
Hier gaan de duimen ook op volle toeren voor de operatie en de positieve gedachten zijn ook onderweg ;)

Heel veel sterkte beiden! :bigarmhug:
Door coby.p
#1267283
ach, de arme oude dame
nogmaals, wat een geluk, dat jullie haar hebben gehaald
geweldig, wat jullie allemaal voor haar doen
vindt jullie enorme kanjers
hier draaien absoluut de duimen

coby
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1267292
*Dorothea* schreef: Ik denk dat ze niet echt lekker kan aansterken met een baarmoederontsteking, ze knappen altijd zo op als die baarmoeder eruit is. Ze gebruiken daar vast gasnarcose dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Amanda schijnt een hele goede dierenarts te zijn.
Het is wel mogelijk om met Puur Utero en All Septicum haar wat beter te krijgen, maar als ze dusdanig goed is dat ze het aan kan zou ik dat risico niet nemen en gewoon opereren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door