Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Francisca
#134032
De diarree is begonnen op de euk,na een ABkuur tegen Lyme.Hij wordt onderzocht op suikerziekte,urine wordt nagekeken en als de diarree blijft gaan ze ook de ontlasting onderzoeken.
Wormenkuur herhalen ivm eitjes die er dan nog kunnen zijn toch?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#134041
Ok, dat van die ab had ik gemist. Dan inderdaad probiotica en Energique eventueel aangevuld met zeer goed doorgekookte rijst.
Ontwormen omdat geen enkel middel alle wormen dood krijgt en er dus absoluut nog wormen zullen zijn.
Door Francisca
#134089
Ik heb even gezocht ( handige zoekfunctie ) Rijst zet aan en stopt diarree. Ik ben nu rijst aan het koken.Ik zie het weer een beetje zonnig in. :)
Laatst gewijzigd door Francisca op do 29 jul 2004, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Francisca
#134683
Mika heeft gister energique gehad met goed doorgekookte rijst. En vanmorgen was zijn ontlasting beter, beter dan de laaste paar dagen. Ik denk dat ik ook al weet waar het spugen en de diarree van kwam.Zondag en maandag hebben we gewandeld met iemand en daar krijgt hij altijd brokjes van ( van die brokjes waar honden gekleurde stippen van krijgen.) :-[ :-[
Zelf hadden we al langzaamaan alle brokken en koekjes weggelaten, omdat hij daar ook al van aan de race ging.
We zijn nu weer op de goede weg ( hoop ik ) ik was helemaal in paniek afgelopen week. Ik zag Mika al achter mijn vorige twee honden aan gaan.
Door Lizzy
#134687
Heb je al wat uitslagen van de DA gekregen? Ik hoop zo voor je dat de ontlasting beter wordt! Zo niet vrees ik dat er nog wat aanvullende onderzoekjes nodig zijn... Maar denk niet gelijk het ergste hoor!

Sterkte en groetjes, Lizzy
Door Francisca
#134695
Onze DA is momenteel onderbezet dus ik denk dat ik pas volgende week uitslagen krijg. Zelf denk ik ( ik ben misschien wel eigenwijs hoor ) dat Mika dus gewoon niet tegen brokken, koekjes en al die zooi kan. We gaven hem toen hij net over was op versvlees nog wel koekjes en dat ging dan ook niet goed. Kattekots idem. Hij is er vaak eerder bij dan ik. :-[ Voor Mika geen brokkenzooi meer. Voorlopig blijft het bij versvlees en rijst. Ik wil nu wel het beste versvlees voor hem.
Ik denk nu niet meer het ergste. Ben wel weer positief. Thanks, Francisca.
Door Lizzy
#134698
Sunshine schreef: Onze DA is momenteel onderbezet dus ik denk dat ik pas volgende week uitslagen krijg. Zelf denk ik ( ik ben misschien wel eigenwijs hoor ) dat Mika dus gewoon niet tegen brokken, koekjes en al die zooi kan. We gaven hem toen hij net over was op versvlees nog wel koekjes en dat ging dan ook niet goed. Kattekots idem. Hij is er vaak eerder bij dan ik. :-[ Voor Mika geen brokkenzooi meer. Voorlopig blijft het bij versvlees en rijst. Ik wil nu wel het beste versvlees voor hem.
Ik denk nu niet meer het ergste. Ben wel weer positief. Thanks, Francisca.
Oh, het is absoluut niet ondenkbaar dat hij allergisch is voor die zooi! En zeker smerige brokjes als Frolic! Heb je zelf katten? Hen zou je ook op versvlees over kunnen zetten! Voor hen ook beter en mocht hij dan per ongeluk een keer kattekots ( :-X ) opeten, dan is het niet zo schadelijk! De behoefte om kattenkots of poep te eten verdwijnt overigens meestal sowieso wanneer de kat ook vers eet. Volgens mij zijn er nu vier merken vers kattenvoer: Bandit, Bibi, Carnibest, Prins.

Het beste KVV voor de hond? Dat vind ik het voer waar jouw hond het het beste op doet! Je kunt ze natuurlijk gewoon allemaal eens proberen en dan kijken wat jouw hond het beste bekomt!

Groetjes, Lizzy
Door Francisca
#134700
Mijn katten zijn al gedeeltelijk over op kvv. Ik wil vogende week BB of CB proberen, ook voor de katten. Energique is hier best wel duur en ik denk dat ik dan net zo goed de betere merken kan proberen. Het beste merk is idd het voer waar Mika het goed op doet. ;)
Door Francisca
#136904
Nog geen uitslag ??? wel woorden gehad met de Da. Versvlees geven is vragen om problemen ::) over een maand zou ik weer daar zitten. Waarom werd niet gezegd wel dat fokkers geen verstand hebben van voeding ( Ben op advies van de fokker overgestapt op versvlees.) Ik moest maar 6 weken gekookte kip met rijst voeren dan konden we daarna kijken welke brok het beste is. ::)
Ja daaag zegt manlief, we blijven gewoon vers voeren hoor. Heeft de DA niks over te zeggen. Het gaat nu redelijk, dus we gaan gewoon door.
Door Truus
#136911
Fijne D.A., zit ook maar een beetje uit z'n nek te lullen >:(.
Niet doen hoor, gewoon op vers blijven met die doorgekooke rijst , wat Hitam zei.

Alle brokjes van die lieve mensen op straat, zou ik ook afslaan en..ik hoop dat de uitslagen gunstig uitvallen.
Door Lizzy
#137358
Sunshine schreef: Nog geen uitslag ??? wel woorden gehad met de Da. Versvlees geven is vragen om problemen ::) over een maand zou ik weer daar zitten. Waarom werd niet gezegd wel dat fokkers geen verstand hebben van voeding ( Ben op advies van de fokker overgestapt op versvlees.) Ik moest maar 6 weken gekookte kip met rijst voeren dan konden we daarna kijken welke brok het beste is. ::)
Ja daaag zegt manlief, we blijven gewoon vers voeren hoor. Heeft de DA niks over te zeggen. Het gaat nu redelijk, dus we gaan gewoon door.
Jaaaaa, laat die DA maar fijn kletsen inderdaad!! Versvlees geeft problemen in zijn portomonee! Maar da's jouw probleem niet. Hoe is het? Heb je al iets gehoord? Hoe is de ontlasting nu?
Groetjes, Lizzy
Door Francisca
#137364
Het gaat nu wat beter. Ontlasting ziet er goed uit, het is nog niet stevig maar al wel veel minder. Hij hoeft ook niet iedere keer als we even een rondje doen te poepen, dat is ook gunstig.
Ik zie dat het steeds wat beter gaat met Mika dus wat mij betreft gaan we lekker zo door. We komen net bij Natuurlijk voor dieren vandaan, We hebben Bandit en Cb gekocht en de lammix van Bandit staat te ontdooien. Morgenochtend krijgt Mika lekker lammix ;). Ik had ergens gelezen dat dat aanzet. En dan maar zien wat het beste bij hem past.
Ik verwacht niet meteen wonderen maar ik zie wel dat mijn hond zich veel beter voelt, dus wie is er dan fout? Ik of de DA?
Door Truus
#137369
Dat gaat dus de goede kant op, m'n complimenten aan jou hoor! Als alle honden nu eens zulke verstandige baasjes hadden ;)...
En wie er fout zit hoeft je niet te vragen ::)..De D.A natuurlijk >:( ;D.
Door Francisca
#137371
Truus schreef: Dat gaat dus de goede kant op, m'n complimenten aan jou hoor! Als alle honden nu eens zulke verstandige baasjes hadden ;)...
En wie er fout zit hoeft je niet te vragen ::)..De D.A natuurlijk >:( ;D.
Dank je, weet ook wel dat ik het goed doe maar ja ik twijfel te veel aan mezelf.
Ga nu ff lekker een tukkie doen ik heb er de hele nacht van wakker gelegen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door