Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bloemetje
#1287626
Fajka schreef: Kun je dat puur pollen zo maar geven ook al weet je niet zeker
dat ze daar ergens een allergie voor hebben ?
Of moet je eerst een voedselallergie uitsluiten ?
Ik zit er nml. ook aan te denken om dat te geven, maar ben nu nog aan het uitzoeken
of het alleen een granen (en rijst) allergie is.
Ik denk zelf dat je beter eerst een voedselallergie uit kan sluiten. Maar ik ben geen da natuurlijk noch homeopaat..
#1287629
een goede reiningskuur kan natuurlijk nooit kwaad!
ik heb weirdo toen id eerst laten testen en daar kwam een pollenallergie uit, die puur pollen in combinatie met een drainage werkte super voor hem!
misschien een idee om danny er eens op te laten prikken?
Door bloemetje
#1287641
vanaalst schreef: een goede reiningskuur kan natuurlijk nooit kwaad!
ik heb weirdo toen id eerst laten testen en daar kwam een pollenallergie uit, die puur pollen in combinatie met een drainage werkte super voor hem!
misschien een idee om danny er eens op te laten prikken?
Dat gaan we doen als we dit dieet hebben afgerond! Mijn da raadde aan om eerst een voedselallergie uit te sluiten en daarna pas de test te doen.
#1287643
oke!
ik heb toen voor het andere gekozen, gelukkig maar want we hadden het lek snel boven! En dat kwam ook omdat weirdo het natuurlijk in een bepaalde tijd van het jaar had..
hoop dat je het snel merkt bij danny, jeuk hebben is zo erg.
succes ermee!
Door bloemetje
#1329036
Het dieet is eindelijk klaar! Maar helaas.. Het heeft niets opgeleverd  :-\
Ik heb vanmorgen gebeld met dit nieuws naar mijn da. Hij dacht nog aan een soort mijt (ik verstond de naam niet). Heb jij ook rare plekjes?? Vroeg hij aan mij; Hallo zeg, nee!  :o  :biggrin2:
Maar dat viel eigenlijk al af omdat Danny vorige week Advocate heeft gehad.

Maar gezien het feit dat ik vind dat Danny is afgevallen op het dieet (ondanks het vele vele voeren) en de constante platte ontlasting heb ik gevraagd of we iets homeopatisch konden proberen. Dat vond mijn da een prima idee.
Ik weet nog niet wat want hij moest nog uitzoeken en bestellen.

Ik ben hem rustig Energique bij zijn paardenvlees aan het voegen. Met een kwak probiotica. Eerst maar eens rustig aan.
#1329165
Nu weet je idd zeker dat het niet aan de voeding ligt!
Best wel fijn toch?
En je kan nu veel gerichter gaan zoeken waar het dan wel aan ligt samen met de d.a.

Jeuk is een lastige...kost soms heel veel tijd om erachter te komen waar het door komt en wat er aan te doen is.
#1332036
De sufferd heeft vrijdag zijn borst opengekrabd  :-\. Allemaal korstjes zitten erop. Ik heb die plek kort geknipt zodat het goed kan drogen aan de lucht. Er komen nu korstjes op. Ben zaterdagavond begonnen met Calendulan smeren. Alleen suffie ging net weer effe krabben en korstje eraf natuurlijk  :-\.
Arme Danny.. De medicatie is nog niet binnen. Vanmiddag weer bellen.. Donderdag had ik al een afspraak staan met de da.
Laatst gewijzigd door bloemetje op ma 10 aug 2009, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
#1332124
nemen ze bloed af en binnen een paar dagen of week krijg je een lijstje met waar je hond allergische voor is..
altans zo ging het bij weirdo, toen ben ik naar een homeo gegaan en in combi met een goede drainage en puur pollen had die jongen weinig tot geen last meer.
#1332140
vanaalst schreef: nemen ze bloed af en binnen een paar dagen of week krijg je een lijstje met waar je hond allergische voor is..
altans zo ging het bij weirdo, toen ben ik naar een homeo gegaan en in combi met een goede drainage en puur pollen had die jongen weinig tot geen last meer.
Dank je wel Ellen! Dan vraag ik of ze dat donderdag meteen doen. Ik heb net Proteq gebeld en het valt nog onder de dekking ook. Dat is een prettige bijkomstigheid  :)

Och die Danny is toch zo blij met zijn Energique. Hij staat te springen en te dansen als ie eten krijgt. Tweede fijne is sinds zondag eindelijk weer normale ontlasting! Wat een genot..
Laatst gewijzigd door bloemetje op ma 10 aug 2009, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door