Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#130706
Gister avond ging het steeds slechter met tommie. Om de 10 minuten spuugde hij gal en slijm en al het water dat hij dronk spoot een uur later er weer uit. de medicijnen hield hij uiteraard niet binnen. We zijn om 8.30 naar de da geweest die hem subcutaan vocht en primperan heeft gegeven en hij heeft ons doorgestuurd naar utrecht. daar kon direct terecht. Daar is hij op de ic aan het infuus gegaan en hebben ze hem methadon gegeven tegen de buikpijn. Hij was behoorlijk aan het uitdrogen. Van morgen heb ik gebeld en hij was alweer wat levendiger. Inmiddels is afgevallen van 5.2kg naar 4.4 kg. Vandaag gaan ze verder onderzoeken wat er mis is.

sandra
#130710
JEETJE! Is dit schrikken. Ach gossie, wat een ellende voor Tommie en voor jou...... :(. Ik hoop dat ze er heel snel achter komen wat er nou loos is met hem.... Wanneer hoor je meer? Wanneer mag je naar hem toe?
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 22 jul 2004, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#130772
vanmiddag tussen 2 en 2.30 mogen we bellen en ik hoop dat ze dan meer weten. Meer kan ik nu nog niet vertellen. we mogen helaas niet op bezoek komen. Ze hebben wel al verteld dat ze een bacterie kweek gaan doen en daarvan hebben ze de uitslag pas morgen. Hij was el goed de nacht doorgekomen en wat levendigeer (ik den door de methadon en het infuus). Als ik wat meer weet laat ik het horen.

sandra
#130776
Ivonne schreef: en de eendversie van CB is ook geen optie?
Had ook ik voorgesteld,schijnt juist te zijn voor honden met intollerantie problemen die op geen enkele manier positief op andere vlees producten reageren.Het is bovendien helemaal comleet dan die hill zooi.
Het is niet goedkoop, maar lijkt mij zeker de ,oeite waard om te proberen
#130813
We mogen Tommie vanmiddag weer ophalen. Hij is weer opgeknapt en de da denkt aan een gastritis. Hij laat de ontlasting controleren op salmonella omdat tommie duck (hij dacht alleen gevogelte) krijgt. Verder word er ook gecontroleerd op diverse bacterien. Volgens hem moet de diaree in een dag of twee over zijn. ik vertel strakjes als we terug zijn meer.

sandra
#131113
sandra1 schreef: We mogen Tommie vanmiddag weer ophalen. Hij is weer opgeknapt en de da denkt aan een gastritis. Hij laat de ontlasting controleren op salmonella omdat tommie duck (hij dacht alleen gevogelte) krijgt. Verder word er ook gecontroleerd op diverse bacterien. Volgens hem moet de diaree in een dag of twee over zijn. ik vertel strakjes als we terug zijn meer.

sandra
Poeh! Fijn te horen dat Tommie weer naar huis mag! Hoe is het nu met hem?

Als je trouwens receptjes zou willen hebben van gekookte voeding van Strombeck en Edalati: Ik heb ze nog staan dus ik kan ze zo naar je toe sturen!

Groetjes, Lizzy en sterkte en een dikke knuf voor Tommie
#131351
sandra1 schreef: We mogen Tommie vanmiddag weer ophalen. Hij is weer opgeknapt en de da denkt aan een gastritis. Hij laat de ontlasting controleren op salmonella omdat tommie duck (hij dacht alleen gevogelte) krijgt. Verder word er ook gecontroleerd op diverse bacterien. Volgens hem moet de diaree in een dag of twee over zijn. ik vertel strakjes als we terug zijn meer.

sandra
als ik het goed begrijp denkt jou dierenarts dat Duck, gevogelte is en dat het daarom besmet zou kunnen zijn met salmonella? Hij weet duidelijk niet wat Duck is! Maar goed, een bacterie-kweek kan geen kwaad uiteraard!
#131359
Ja de da in utrecht dacht dat duck gevogelte was ;D. Maakt niet uit hij weet nu wat het is.

Tommie heeft een acute gastro-enteritis gehad. Ze hebben nu de symptomen bestreden en hij mag mee op vakantie. Na de vakantie gaan we naar de afdeling voor maag-darm klachten en gaan ze uitzoeken wat de oorzaak is van de diaree die hij steeds heeft. Ik mag hem alles te eten geven wat ik wil. Hij hoeft dus niet op dieet. Ik heb lizzy gevraagd of zij mij de recepten wil sturen en ik wil jullie allemaal bedanken voor de lieve berichtjes en allemaal een kwispel van Tommie.

Oh ja Morgen gaan we op vakantie dus ik laat weer van me horen al we terug zijn.

sandra en Tommie
#132260
Als Tommy duck at.... daar zit 15% granen in...Voor IBS geen goed voer. Met IBS granen ten alle tijde vermijden als de pest. Kun je veel beter energique nr 4 gaan geven. Ik ken trouwens meerdere gevallen van IBS die op een rauw glutenvrij dieet zijn opgeknapt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door