Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#1214579
Ik herken de wanhoop. Hier een stressbijter betreft voetkussentjes.
Ik heb ondekt dat bij haar hydrocortiderm helpt. Het neemt de jeuk weg en ze vind het vies.
Misschien een idee ?

Oja...zou wel even navragen wat het op open wonden doet  :-[
Laatst gewijzigd door *wendy* op ma 23 mar 2009, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1214581
er is ook een lavendelgoedje wat helpt tegen het bijten aan hotspots..
beestjes vinden het vreselijk vies..
maar dat is per hond verschillend..
bij een logeerhond met hotspots werkte dat perfect..
dat mocht ook op die open plek..
maar of dat ook mag op die vreselijk kapotte voetzooltjes waar alle zenuwtjes doorheen lopen weet ik niet..

iig heel veel sterkte meis..
even een  :bigarmhug: voor jou!!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1214602
naar de homeo.
in apeldoorn zit centaurea, heb ik hele goeie ervaringen mee...
maar dan moet je niet aan de prednison, anders kunnen hun niet veel...
maar je kan hem wel wat voor de pijn geven
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1214610
Ik heb Tannetje net een mailtje gezonden, Otterlo is goed te doen vanuit hier. Ik heb Wodka's poten weer ontsmet, maar nu even onverbonden gelaten, omdat ik het idee heb dat het verband alleen al pijn doet aan die open poten. Ze ligt nu naast me, te slapen.
Door RupsenStorm
#1214642
arme Wodka, je kunt bij de natuurwinkel groene klei kopen. Ik zou dat erop smeren met daardoorheen een druppel lavendel. Dat helpt het lijf afvoeren, is ontstekingsremmend en het bevorderd genezen. Je laat het een ruim uur zitten en haalt het er dan weer af, afspoelen met lauw water en dan calendulazalf met lavendel erop. Dit 3 a 4 keer per dag herhalen.
Als er klei achterblijft gewoon laten zitten. Komt de keer daarna wel mee en het is niet schadelijk als Wodka het binnen krijgt. Integendeel ook in haar eten zou ik even een theelepel doen om vanuit binnen te helpen afvoeren
Door *Natasja*
#1214656
Ach, wat een drama...  :(

Er zijn al veel tips gegeven, ik kan je alleen maar veel sterkte wensen hiermee. Hopelijk knapt Wodka snel op, dikke knuffel voor haar en voor jou :bigarmhug:
Door Truus
#1214663
O vreselijk :(. Is Berkenteerolie niets? Ik haal het bij de dierenwinkel voor wondjes aan de zolen. Het verzacht de pijn, maakt alles goed schoon en heelt snel. Doe dit 'snachts erop en dan is het de volgende morgen al een stuk beter.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1214668
Jullie zijn allemaal hartstikke lief! Dank voor alle adviezen. Ik was vanmiddag helemaal over mijn toeren en in staat om Wodka bij de da vol te laten spuiten met ontstekingsremmers, pijnstillers en anti-jeuk shit. Maar er zijn nog zo veel alternatieven. Ik ben nu het internet aan het leegkopen (kan de deur niet uit), en hoop dat Tannetje snel plek heeft. We moeten en zullen dit onder controle krijgen. Wodka is hartstikke rustig, ligt nog steeds naast me en maakt geen aanstalten aan haar poten te zitten, dus mijn echte paniek is even weggeëbt. Nu helder en constructief denken.  8)
Door flin
#1214684
waren z'n voetzooltjes opgezet/dik, voordat hij ging kluiven? weet je dat, viel 't op?

'k zou gaan denken aan anti-histamine tabletjes...
  mwjah, je krijgt nu zoveel adviezen...'t zal toch om 't totaal plaatje draaien... :-\

sterkte anyway!!
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1214700
flin schreef: waren z'n voetzooltjes opgezet/dik, voordat hij ging kluiven? weet je dat, viel 't op?

'k zou gaan denken aan anti-histamine tabletjes...
  mwjah, je krijgt nu zoveel adviezen...'t zal toch om 't totaal plaatje draaien... :-\

sterkte anyway!!
Nee, het begint binnen in, tussen de zooltjes. Ik zie het aankomen, de ruimte tussen die haren wordt donkerder, maar dan is er eigenlijk aan de zooltjes nog niets te zien. Vaak ben ik er dan op tijd bij, schoon en droog houden, beetje betadinepoeder doet dan goed, maar nu is het helemaal uit de klauwen gelopen, letterlijk. Het is nu een kwestie van de huid weer dicht zien te krijgen zonder dat ze zelf weer alles open bijt.

Lief hoor, dat je meedenkt, adviezen zijn altijd welkom, daar vroeg ik zelf om!  ;) :-*
Door ~anna~
#1214871
crystal mijn witte herder is een allergie hond en bij haar heeft een paar jaar geleden groen leem kuur op advies van de natuurlijke Da  haar geholpen,ze had toen last van vieze oortjes.
een hele poos later heeft ze pas weer heel veel jeuk gehad vermoedlijk veroorzaakt door het eten van kip en eend.
in december heeft ze weer een kuur gehad met groene leem en daarna ben ik begonnen met chinese kruiden van de natuurlijke Da. en zalmolie caps. van CB.
voor de kuur in december was ze begonnen aan haar oksels en tussen haar tenen was het rood,dat is nu over,de roodheid is weer weg :)
Laatst gewijzigd door ~anna~ op ma 23 mar 2009, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door