Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#128570
Ineke schreef: En de show? Ik verwacht wel dat het gaat lukken. Het is pas 29 aug in Rotterdam.
Zo niet. Dan maar met een hotspot als de vacht goed valt of helemaal niet. Hond gaat voor.
als je een hotspot goed behandelt droogtie na een dag of 2, 3 al in hoor ;)
Voorlopig zou ik nog ff niet knippen, mits je natuurlijk goed zicht heb
Door Ineke
#128624
Femke schreef:

als je een hotspot goed behandelt droogtie na een dag of 2, 3 al in hoor ;)
Voorlopig zou ik nog ff niet knippen, mits je natuurlijk goed zicht heb
Ik kon door de haren redelijk zien wat er aan de hand is. Door deze spray is het een zooi nu en kan ik niets zien, maar de spray opzich zou goed moeten werken.
Morgen alles weer eens lekker schoon en droog maken en even aan kijken.
Gelukkig heb ik vakantie, dus kan ik Mufasa in gaten houden dat hij niet gaat bijten. Dat doet hij nog steeds niet. Hij houdt niet zo van caramel ;)
Door Ineke
#129447
Tja, Vergeleken met die arm whoofer en Lizzy en Leo en alle anderen met zieke en inmiddels overleden honden hebben wij helemaal geen probleem ....... Ik denk heel erg aan jullie allemaal.

Dit moest ik eerst even kwijt, voordat ik met mijn prut probleempje kom.

Vandaag toch met Mufasa naar de DA gegaan. De hotspot is inmiddels behoorlijk uitgebreid. Er zitten zelfs korstjes tot 30 cm in de rondte.
De haard opzich is behoorlijk ontstoken en de pus borrelt naar boven als je op de korst drukt.
Mufasa is ook niet helemaal zich zelf. Hij slaapt veel en eet niet.

Eigenlijk wilde de DA het haar eraf hebben. Ik heb echter een show over een maand en wil het eerst zo proberen. Misschien eigenwijs !!

Mufasa heeft een AB-kuur (Cefaral) en Hydrocortiderm zalf. 120 ml: dat ga ik dus niet redden. De plek is best groot en ik moet door een giga vacht heen. Dat worden dus nog wel 2 flesjes.
Tip,Tip: Ik spuit die zalf in een (injectie)spuitje (zonder naald natuurlijk ::)) en kan zo de zalf lekker onder het haar aanbrengen.
Ik wist niet dat een hotspot zich zo snel zo agressief uit kon breiden. Heb ik dat even onderschat zeg ! :-\

We hebben hier nu 's avonds een prachtige schemerlamp rondlopen ;D ;D
Bas gaat in de bench, want die likt er het meest aan :o
Door Eidos
#130143
Zonde van die show... kan me voorstellen dat je het haar er liever niet af wilt hebben... Dos heeft vorig jaar ook een hotspot gehad op zn kont .. Kheb toen gelijk het haar eraf gehaald daar en het schoongewassen met betadineshampoo.. daarna dat heel goed drooggemaakt en ingesmeerd met calendulan.. De plek is nooit groter geworden en na een paar dagen was het zelfs helemaal weg ..

Ik hoop dat het bij mufasa ook heel snel op die manier kan genezen en dat hij er nog pikko bello uitziet tegen de tijd van de show !
Door jomas
#131669
Wat je ook kunt proberen is een laagje groene leem erop smeren dit trekt alhet onreine uit de wond maar sluit de plek niet af.
Door serradomar
#131855
Hoi,

Wij hebben ook een (show)hond met regelmatig een hotspot na broeierig, vochtig weer. Van de DA kregen we ook Hydrocortiderm mee, maar daar hebben we slechte ervaring mee. De plek wordt plakkerig en afgedekt met zalf en een hotspot geneest juist het beste en snelste door "lucht"...vandaar ook dat ze het graag kaal scheren. We hebben ook allerlei smeersels geprobeerd, maar hoe meer de haren gaan plakken en de plek vochtig blijft des te meer wil de hond eraan zitten (of een andere hond)(want alle smeersels ruiken ook nog eens vreemd...) en des te langer duurt het voor er een korst gevormd wordt.

Wat wij altijd doen met een hotspot is de plek meerdere malen per dag schoon spuiten/spoelen/deppen met waterstofperoxide. Dit kun je gewoon bij de drogist kopen. Wij doen het ook altijd in een injectiespuit en daarmee op de wond spuiten. Zo doe je de hond het minste pijn en hoef je ook de plek niet aan te raken (ivm bacterien). Zo lang er een ontsteking of "vuil" inzit, zie je de waterstofperoxide bruisen !! Ik moet er wel bijzeggen dat het een beetje is als jodium op een wondje doen...het kan dus best wel even prikken bij de hond....Dat is alles. Daarna kun je de plek drogen met een waterblazer (of koude föhn).
Zo komt er lucht bij en gaan de haren ook niet zo plakken.
Vaak zit er dan met een paar dagen al een korst op en komt er geen troep meer uit.
Helaas is het wel altijd zo dat als de korst eraf gaat de haren ook loslaten....je hond zal dus hoogstwaarschijnlijk nog wel een flinke kale plek krijgen, als de plek genezen is....dus ook al is de plek genezen dan kunnen shows soms nog een tijd op je buik geschreven worden...

Voor mij werkt waterstofperoxide echt super.
Hopelijk heb je er wat aan.

groetjes marit
Door alani
#131857
4 weken geleden had Nemo ook een "hotspot" of het begin ervan. Van de da kreeg ik het advies om het 3 keer per dag schoon te maken met groene biotex en daarna in te smeren met hydrocortiderm Hij heeft er wel antibiotica bij gekregen maar was er met een week vanaf De haren zijn nu druk bezig met aangroeien Met de antibiotica was ik niet zo heel erg blij maar was wel hard nodig helaas om alles weer rustig te krijgen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door