Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#129367
De korstjes op de staart beginnen al aardig los te laten :P de huid daaronder is mooi van kleur en niet meer zo vurig

We hebben nu in totaal wel 10 dikke teken uitgehaald dus in overleg met de eigenaren heb ik een scalibor band besteld..........liever dat gif dan zo'n teken invasie (echt die teken moeten er al wel meer dan een week zijn, zo dik zijn ze. En ondanks iedere keer grondige inspecties :-\)

We hebben hem zaterdag gewassen maar inmiddels stinkt hij alweer....... ::) jammer dat ik hem niet op KVV kan zetten.
Laatst gewijzigd door Femke op di 20 jul 2004, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#129563
Eidos schreef:


Ohwww.... nee zo zien ze er bij dos niet uit gelukkig ..!!!
De plekjes zitten bij dos echt op de voorpootjes op de ellebogen. daar is een heel klein stukje haar weg, en daar zit een droge witte plek .. Soms komen er wat piepkleine schilfertjes af, maar eigenlijk is het een droog stuk huid .
Denk dat dit zgn. "leggers" zijn Barbara. Honden kunnen die krijgen van het regelmatig liggen op een wat hardere vloer, en als ik me goed herinner heb jij een houten vloer? Die leggers zien er niet zo mooi uit, maar zijn verder onschadelijk hoor. Alleen als ze dik, kwebbelig en rood worden moet je opletten :-[
#130152
Nelly schreef: Denk dat dit zgn. "leggers" zijn Barbara. Honden kunnen die krijgen van het regelmatig liggen op een wat hardere vloer, en als ik me goed herinner heb jij een houten vloer? Die leggers zien er niet zo mooi uit, maar zijn verder onschadelijk hoor. Alleen als ze dik, kwebbelig en rood worden moet je opletten :-[
Ja ik heb inderdaad een houten vloer ja ;D.. En dos ligt bijna altijd op de vloer.. De bank is ook favoriet, maar tis niet echt een hond die van warmte houdt, het liefste ligt hij strak tegen de koelkast aan, dus die bank is meestal maar van korte duur omdat hij het te warm heeft ..

Ik kijk die plekjes een paar keer per week na .. en tot nu toe niet rood of kwebbelig ( hihi grappig woord :P ;D )
#130165
Spike stinkt alweer....

Ja echt de lucht is niet te harden, ik durf bijna niemand uit te nodigen in mijn huis :-X :-X :-X :-\ Ik ga vanmiddag teatree shampoo kopen bij de tuinen, en hem daarmee wassen......... dan ruikt hij tenminste weer fris :-X (voor zolang het duurt)

thuis heb ik alleen nog maar berkenteer shampoo, nou dat meurt minstens net zo hard ;D
#130209
Peet schreef: Barbara, volgens mij is Dos precies zo als Beau! Dat doet mij er er aan denken (sorry, effe off-topic) dat hij waarschijnlijk een Natrium Muriaticum-type is...misschien handig te weten voor als je ooit iets homeopatisch met Dos zou willen / moeten doen..... ::)
een natrium watte ??? Sorry ben niet echt thuis in dit soort kreten ;) ;D... Sinds dos op vers staat gaat het tot nu toe geweldig en krijgt hij buiten vit C en chlorella eigenlijk vrijwel geen supll of iets dergelijks... Dus zou je willen uitleggen wat je hiermee bedoelt ??
#130210
Femke schreef: Spike stinkt alweer....

Ja echt de lucht is niet te harden, ik durf bijna niemand uit te nodigen in mijn huis :-X :-X :-X :-\ Ik ga vanmiddag teatree shampoo kopen bij de tuinen, en hem daarmee wassen......... dan ruikt hij tenminste weer fris :-X (voor zolang het duurt)

thuis heb ik alleen nog maar berkenteer shampoo, nou dat meurt minstens net zo hard ;D
Jeetje wat kl*te fem !! Ik heb de shampoo van tazman en moet eerlijk zeggen dat die ene keer dat ik dos ermee gewassen heb hij wel erg lekker rook ;D Hopelijk ruikt spike snel weer lekker, en duurt het deze keer langer dan een paar dagen ...
#130216
hoe oud is de hond eigenlijk?

hij gaat alweer bijna naar huis he?

Stinkt ie alleen maar uit zijn huid? (vette vacht?) Misschien heeft hij wel een probleem met gisten op zijn huid...maar ja, das aan zijn eigen baasjes...die natuurlijk denken dat een hond zo hoort te ruiken :-X

Super dat je al die moeite voor hem over hebt!
#130323
Eidos schreef:

Jeetje wat kl*te fem !! Ik heb de shampoo van tazman en moet eerlijk zeggen dat die ene keer dat ik dos ermee gewassen heb hij wel erg lekker rook ;D Hopelijk ruikt spike snel weer lekker, en duurt het deze keer langer dan een paar dagen ...
Ben bang van niet..........je bent wat je eet zeggen ze toch wel eens? :-\
#130325
meesmerel1 schreef: hoe oud is de hond eigenlijk?

hij gaat alweer bijna naar huis he?

Stinkt ie alleen maar uit zijn huid? (vette vacht?) Misschien heeft hij wel een probleem met gisten op zijn huid...maar ja, das aan zijn eigen baasjes...die natuurlijk denken dat een hond zo hoort te ruiken :-X

Super dat je al die moeite voor hem over hebt!
Hij is 7 jaar, gaat volgende week weer naar huis. Jammer, als ik 3 maanden tijd gehad had had ik hem zeker overgezet op vers maar nu was ik bang voor een heftige ontgifting en om nou een hond terug te geven die onder de uitslag zit :o

Het zet geen zoden, voor 2 weken,

eignelijk zet het helemaal geen zoden, waarom zou ik me druk maken over die hond? Ik bedoel :-\ :-\ :-\ nou ja jullie snappen het wel.
Hij verdient gewoon beter (al is het allEEn maar beter voer) :'( :'( :'( :'( :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door