Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Eet jouw hond hondenpoep?

Ja, toen hij brokken at
87
17%
Ja, sinds hij vers eet
35
7%
Ja, alleen van brok-etende honden
35
7%
Ja, alleen van vers-etende honden
8
2%
Nee, mijn hond eet nooit hondenpoep
345
68%
Door Petra de Jong
#136129
Binno schreef: Als je hond de paardenpoep opeet van een paard dat pas ontwormd is kan die dosis dodelijk zijn voor je hond! :o
Nooit geweten... Ik heb zelf een paard gehad en Lurch ging regelmatig mee naar de manege en werkte dan heel wat vijgen naar binnen...
Door Lizzy
#136223
Petra de Jong schreef:

Nooit geweten... Ik heb zelf een paard gehad en Lurch ging regelmatig mee naar de manege en werkte dan heel wat vijgen naar binnen...
Ik zal je zeggen, ik heb ook een paard gehad en wij ontwormde nooit op die stal :-[...... Honden konden dan ook naar believen paardenpoep eten daar!
Door geer
#137760
Saar at hondenpoep, ik heb vanalles geprobeerd (eierkoek, Veendrenkstof...), niets hielp. Of die keutels van Vers of van Brokkenhonden waren, heb ik ze nooit gevraagd... Aan het uiterlijk te zien dacht ik aan brokkenpoep...
Saar heeft denk ik haar hele leven op brokken gestaan, behalve bij ons...maar daar hield het niet mee op.

Ted eet gelukkig geen poep. Ted snuft eraan en kijkt mij dan aan van "Vies he?!" Als ik dan ook nog beaam dat poep heel vies is, trekken we samen ons neus op en lopen we door...

Ted staat overigens helemaal op Carnibest, terwijl Saar op Rodi stond...misschien dat dat nog iets uitmaakt...
Door Helen
#137835
Balou staat nu even tijdelijk op kvv sinds ik terug ben van vakantie. Ik heb druk barf boodschappen gedaan de afgelopen dagen en alles moet nog even een kleine week ingevroren blijven voordat ik het kan geven. En naast het feit dat het een stuk minder goed bevalt dan barf (ze poept twee keer zo veel en haar vacht is in een week tijd toch echt stugger en doffer geworden) is ze weer poep gaan eten, terwijl ze dat dus het afgelopen jaar bijna niet meergedaan heeft en het afgelopen half jaar helemaal niet :-X Balen. Blijkbaar mist ze toch iets in de kvv, wat ze wel vindt in barf... ???

groetjes Helen
Door Timmy
#139034
Timmy heeft nog nooit in z'n leven poep gegeten. Hij eet eigenlijk nooit iets van de grond. Moet wel zeggen dat ik hem al vroeg geleerd heeft dingen op de grond die niet van hem zijn te laten liggen. Dus als er in de keuken bijvoorbeeld iets lekkers valt, vlees oid, zelfs dan blijft hij eraf tot ik zeg dat het voor hem is.
De hond van een wandelmaatje van mij (X-golden/labrador) vrat ook poep, kreeg dus brokken. Op de vers doet ze dat niet, maar volgens mij geven ze niet zo vaak vers, helaas.

Gr.
Linda
Door yalla
#140702
[quote="Petra de Jong"]
Dan heeft het dus tòch iets met voeding te maken (DA-en zeggen altijd van niet...). Ik vraag me al heel lang af wat de oorzaak ervan is.
[/quote]

Ja daar probeer ik nu ook al lange tijd achter te komen. Mijn hond staat tijdelijik op FarmFood en hij eet nu minder poep en ook selectiever. Maar wat het is? Schiet mij maar lek ::)
Door vilja
#141522
Hoi Lizzy, onze cocker vilja eet nooit hondepoep. Wel mensenpoep (wat erg dat die het zoveel in het bos moeten doen he!) en soms paardenpoep. en heel veel zand als ik sta te kletsen. Onze vorige cocker die maar 11 mnd. is geworden at iedere hondendrol (en die zijn er veel hoor) die ze kon bemachtigen op. Liefs Coby.
#143497
ze hebben mij eens wijs gemaakt de hond zemelen te geven en dat het eten van stront dan ophoud. Ik heb dat mijn labrador ook een tijdje gegeven en sindsdien eet hij geen uitwerpselen meer
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door