Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#9054
De laatste weken sinds ik uit het ziekenhuis ben is Kobus op sommige dagen heel erg veel gaan plassen en drinken!
Ondertussen is zijn dagelijkse insuline-injectie verhoogt naar 1,2 ml  ipv 1 ml.
Tot ik er gisteren gelukkig achterkwam wat de boosdoener was.
Heel toevallig had ik Kobus scharrelrundergehakt dubbel uit ZIJN vriezer gehaald.
Ik heb er toen maar een pan met macaroni van gemaakt,en terwijl ik het rundergehakt aan het bereiden was rook ik het!
Het was gekruid!
En niet zo,n klein beetje ook! :-X
Heb meteen net voor zijn etenstijd het gehakt eruitgesodemieterd en heb als alternatief snel wat kipfilet gekookt.
Maar het kwaad was natuurlijk al geschied en ook gisteravond pieste en dronk hij als een bezetene!
Ik heb meteen de scharrelboer gebeld en die bleef volhouden dat het niet kon!
Omdat ik heel erg pissig was zei hij op een gegeven moment dat hij een klant had die zijn rundergehakt gekruid wilde,waarschijnlijk was het per ongeluk omgewisseld.
Ja hier word ik echt niet vrolijk van,hij is al niet gezond en door deze grapppen wordt dat er natuurlijk niet veel beter op!
Vanavond dronk hij wel iets minder,volgens mij gaat hij hier nog wel een paar dagen last van houden.
Vanaf vandaag keur ik dus zelf het gehakt als een echte keurmeester :-X
Door Eidos
#9056
Jeej wat een domme aktie zeg, ik kan me voorstellen dat je pissig bent en vanaf nu als een sherlock holmes het vlees gaat keuren ;) ;D.
Sterkte met Kobus!!

Liefs barbara
Door tieneke
#9057
Zelfs nu ik het eten volledig vers samenstel ben ik nog niet save genoeg >:(
Door tieneke
#9058
Hoi Ellen,het kwaad is jammergenoeg al geschied en ik heb ver hiervoor al vele malen voor veel geld middeltjes gekocht voor alles en nog wat ,maar echt helpen?
Ik moet er gewoon continu voor zorg dragen dat zijn bloedsuikerspiegel op peil blijft,en dat is nu net niet eenvoudig bij een hond met suikerziekte.
Iedere dag dezelfde beweging,niet teveel opwinding,alles op vaste tijden en een ijzersterk gestel van mezelf en mijn man om dit alles vol te kunnen houden.
De laatste dagen dacht ik echt dat hij zijn langste tijd had beleefd,de ouderdom slaat ook bij hem toe.
Zeker door de lange hete zomer heeft hij een lichamelijke klap gehad!
Wat wil je ook,Kobus wordt 14 september 8 jaar!!
Wij hebben hem dan meer dan 2 jaar als cadeau!
Hij heeft een extra mooie tijd achter zijn rug,zeker in combinatie met zijn barfmenu.
Hij zal dit hopelijk weer overleven maar goed is het natuurlijk niet.
Ik kijk het nog een paar dagen aan,hopelijk zit hij dan een stuk beter in zijn vel.
Eerlijk gezegd durf ik ook niet meer te veel met hem te experimenteren.
Hopelijk mag hij nog even bij ons blijven :-/
Door tieneke
#9059
mmmm tja je hebt helemaal gelijk
maar ik had gehoopt dat je dit middel(kruid) kende want het helpt echt goed
je had daar de ergste klappen mee op kunnen vangen
(het vele drinken)
ik hoop voor jullie dat kobus nog zeker een hele tijd mag blijven
liefs en een vette lebber ellen en lobbes  :-* :-* :P :P
Voor deze keer een lebber terug van Kobus :P
Je wilt gerarandeerd nooooit meer anders ;D
Laatst gewijzigd door tieneke op wo 10 sep 2003, 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#9060
Ja hoor! waar ik heel erg bang voor was is nu dan toch gebeurd!
Kobus is een suikerpatient,en die zijn heel gevoelig voor oogproblemen!
Een paar maanden terug meende ik al wat lichte en rare vlekken te zien in zijn ogen, en deed het samen met mijn man af als een soort van overbezorgdheid!
Al die tijd inspecteerde ik zijn ogen en zag steeds meer dingen die er echt niet thuishoorden!
De afgelopen week gaf ook mijn man mij het voordeel van de twijfel!
Kobus werd slecht van zicht!
Zijn ogen hebben zeker in het donker een licht een blauw-grijze waas.
Hij is nog zeer waaks maar moet toch even kijken op zijn manier om er een zeer harde blafuitval tegenaan te gooien!
Hopelijk is dit een vorm van staar veroorzaakt door zijn ouderdom,in het andere geval veroorzaakt door zijn suikerziekte.
In ieder geval hoop ik dat Kobussie niet al zijn zicht moet inleveren,alleen al voor zijn vriendjes die nog reu zijn! :P :P
Door Truus
#9061
Ja hoor! waar ik heel erg bang voor was is nu dan toch gebeurd!
Kobus is een suikerpatient,en die zijn heel gevoelig voor oogproblemen!
Een paar maanden terug meende ik al wat lichte en rare vlekken te zien in zijn ogen, en deed het samen met mijn man af als een soort van overbezorgdheid!
Al die tijd inspecteerde ik zijn ogen en zag steeds meer dingen die er echt niet thuishoorden!
De afgelopen week gaf ook mijn man mij het voordeel van de twijfel!
Kobus werd slecht van zicht!
Zijn ogen hebben zeker in het donker een licht een blauw-grijze waas.
Hij is nog zeer waaks maar moet toch even kijken op zijn manier om er een zeer harde blafuitval tegenaan te gooien!
Hopelijk is dit een vorm van staar veroorzaakt door zijn ouderdom,in het andere geval veroorzaakt door zijn suikerziekte.
In ieder geval hoop ik dat Kobussie niet al zijn zicht moet inleveren,alleen al voor zijn vriendjes die nog reu zijn! :P :P
Tjeetje Tieneke, wat een rot bericht :(
Heel veel sterkte voor jullie en kobus!
Daar schrik je toch weer van.
Het zijn zorgen om je lieve hond.
Ik weet hier verder niets op te zeggen maar leef met je mee hoor.
Een dikke knuffel voor Kobus.
Liefs Truus.
Laatst gewijzigd door Truus op za 11 okt 2003, 23:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#9062
he jakkie, we hadden allemaal zo'n goede hoop voor hem.
dikke  :-* voor jou
Door tieneke
#9063
Al met al heeft Kobussie nog een hele goede periode!
Hij eet nog goed ,maar dan wel wat hij lekker vindt  :P
Alleen zijn ooggies dan!
Dat word toch wel minder,maar hij is er niet minder waaks om geworden!
Ik hoop 1 ding!
Dat hij niet blind word!
Een beetje minder van zicht liever niet,maar beter dat dan helemaal blind! 8)
Door Truus
#9064
Ik hoop voor jou en kobus ook dat hij niet blind wordt.
Verwen hem maar lekker ;)
Door tieneke
#9065
Ik hoop voor jou en kobus ook dat hij niet blind wordt.
Verwen hem maar lekker ;)
Nog meer !! :o :o ;D ;D
Laatst gewijzigd door tieneke op za 11 okt 2003, 23:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#9066
Nog meer !! :o :o ;D ;D
JAJA.....nog meer  ;)

Ons ouwetje was 16 jaar en had al vele jaren staar (er lag een waas over de ogen) maar tante zag perfect katten lopen in het pikkedonker!!!!!!!!!!!

Kobus heeft natuurlijk de pech dat hij suiker heeft maar kan nog jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren perfect meegaan.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op za 11 okt 2003, 23:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#9067
Hoi Tieneke, er is laatst iets bij medisch of zo geplaatst door Tannetje, zoek even bij ogentroost!!
Ik hoop, dat je ongelijk hebt voor Kobus!
Staar uit zich, dacht ik, door een wit grijze plek op de pupil!
Heel veel sterkte!!
Heb alleen het woord Staar verbeterd!! ;)
Laatst gewijzigd door ine op zo 12 okt 2003, 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#9068
Hoi Tieneke, er is laatst iets bij medisch of zo geplaatst door Tannetje, zoek even bij ogentroost!!
Ik hoop, dat je ongelijk hebt voor Kobus!
Staay uit zich, dacht ik, door een wit grijze plek op de pupil!
Heel veel sterkte!!
Hoi Ine!Ik ga meteen even kijken! ;)
Laatst gewijzigd door tieneke op za 11 okt 2003, 23:34, 2 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door