Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#9039
Vanmiddag was de veearts aan huis om hengstveulen Flint te enten tegen tetanus.
Wij wilden hem niet laten enten het eerste jaar,maar door een ongelukje waarbij zijn moeder zijn hoefje flink had beschadigd met veel bloed zijn wij toch overstag gegaan.
Vandaag kreeg hij zijn 2e tetanus inenting en hierna heeft de veearts nog even Kobus zijn hart beluisterd.
Het klonk als vanouds,niet goed maar ook niet verslechterd.
Hij maakte een hele goede indruk,en zag er niet ziek uit.
Ach dat had hij al meerdere malen gezegd! ;D
Toen de goede man met Kobus wilde spelen sprong Kobus hem haast tegen het plaveisel ;D ;D ;D
Ik had hem gewaarschuwd!
Ik kreeg gelukkig nog wel de vlooienpipetten om Kobus van de pietjes te redden.
De laatste 2 dagen is hij helemaal verrot gestoken door die krengen >:(
Met mijn etherische olien kreeg ik ze niet weg,dus voor deze ene keer als uitzondering rotzooi.
Morgen zijn de vlooien dood,mijn hond niet hoop ik!
Ik heb vandaag heel de zooi ontsmet,gedweild en gewassen,dus hopelijk is het hondje er nu van verlost! :P
Door tieneke
#9040
Gistermorgen spoot ik Kobus zoals gewoonlijk meteen na zijn barfmaaltijd.
De naald stak ik in zijn huid en nee zeg!!
Bij het inspuiten van de insuline gebeurde het!
De naald schoot van de spuit af,en ik kon de naald niet meteen terugvinden in zijn harige hondennek.
Gelukkig had ik na enig zoekwerk de naald te pakken,maar kon niet nagaan of hij wel alle insuline had gekregen.
Kobus liet alles gelaten over zich heengaan!
Dit is mij nog nooit overkomen in anderhalf jaar tijd :-[
Het vervelende was dat ik absoluut niet wist hoeveel insuline ik had toegediend,en ik wist nu zeker dat ik hem heel de dag en zeker een paar uur na zijn spuit vreselijk goed in de gaten moest houden!
Gelukkig hij vertoonde geen vreemd gedrag na een paar uur tot zijn 2e maaltijd.
Vanmorgen ging het weer als vanouds met zijn insuline-spuit.
Alleen dronk en plaste hij vandaag meer dan normaal.
Een hond met diabetes kan beter te hoog dan te laag zitten met zijn bloedsuikerspiegel.
Symptonen van te laag zijn oa:
Veel drinken en plassen.
Symptomen van te laag zijn :
Honger op onverwachte momenten.
Onrustig of juist sloom.
Trillen of rillen.
Rare bewegingen(omvallen,trappelen met de poten)
Diepe slaap,waaruit de hond slecht of niet meer wakker te maken is!
Dit laatste hebben wij een keer meegemaakt door een fout van onze vorige Da. >:(
Kobus heeft het ternauwernood overleefd!
Sindsdien weet ik heel erg goed waar ik op moet letten!
Door tieneke
#9042
Godzijdank gaat het heel erg goed met ons Kobusje!
Zijn maaltijden eet hij meestal met smaak op,behalve gistermorgen.
Hij verdomde het om zijn vleugels op te eten,dus heb ik ze kleingeknipt en door zijn laadbak geschoven :o
Immers een hond met suikerziekte die niet eet krijgt daar last van,met waarschijnlijk een aanval tot gevolg! De laatste weken met die extreme hitte lust hij alleen de dingen die hij lekker vindt,mijn portomonnee dus absoluut niet!
Zo vind hij rundergehakt van de natuurkoeien van onze vriend het einde.
Ook de sucade,stooflappen en mager soepvlees van hetzelfde adres vind het nollebakmonster niet te versmaden :P
De kippennekken liggen nu lijdzaam te wachten tot zij weer eens een keer uit de diepvrieslade getrokken worden..
De vleugels daar is hij verliefd op de laatste tijd   :-*
De vuile pens gaat ook wel,MAAR wat echt lekker is zijn de sardientjes uit blik :P
En wat wij eten is wat er overblijft aan het einde van de maand.
Nu komt het allerergste:door de hele erge hitte hebben wij ivm Kobus zijn hartklachten een echte airco aangeschaft voor in de keuken waar hij slaapt.
Overdags mag hij even plassen ,eten etc en dan heel rap naar zijn eigen airco toe!
En zijn baas en bazin:juist die liggen s,nachts te zweten en te puffen :o
Hij heeft het heel erg goed onder controle die Kobus!! ;D
Door tieneke
#9044
Daarbij komt dat hij een heel erg goed stel bazen heeft :D
Dat geld denk ik voor meerdere mensen hier op barfplaats Nelly ;D ;D
Laatst gewijzigd door tieneke op vr 08 aug 2003, 23:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#9045
Tieneke, goed verhaal zeg!! Ik heb het zelf, in mindere mate, ook gehad met Saar. Mijn dierenarts is ook van de brokken, dus toen ik met een half-kaalgevreten en gekrabte Saar aan kwam zetten, zei hij "ik heb deze zak, 40 euro voor 2 kilo,  en Prednison"... Wist ik veel. Van dat voer knapte ze voor geen meter op, door de Prednison hield ze wel op met krabben, maar werd ze ook super-onzindelijk. Ze lag op de bank en liet haar plas gewoon lopen. De dierenarts zei dat we dit dan maar voor lief moesten nemen, maar dat ze in ieder geval geen jeuk meer had. Net als jij kwam ik op Doggy terecht, waar ik iedereen de hele tijd hoorde over "versvlees"... ik heb Saar ook van de ene dag op de andere overgezet en op slag hielden alle problemen op. Ik ben meteen gestopt met de Prednison, heb die *&^*^brokken in de vuilnisbak gegooid en ik had een totaal andere hond. Heb de dierenarts na een paar weken mijn vehaal gemaild, hij dacht dat deze resultaten maar tijdelijk zouden zijn en dat ik toch ECHT beter op zijn *&(&  brokken kon overstappen. Mooi niet dus, nu, bijna een jaar later heb ik nog steeds een compleet gezonde hond...Ik vraag me nog wel eens af hoe het nou met Saar zou zijn als ik GEEN internet had gehad  :-/ :D
Door Paul_Barte
#9046
Hoi Geer,

En zo ken ik er nog 'tig'.........................hopelijk snappen mensen mij dan een beetje waarom ik af en toe zo fel kan regegeren tegen brokkenpiloten of buitenlandse mutsen die versvleesvoer afkraken tot op het bot.
Door tieneke
#9047
Hoi Geer,ik denk dat als ook jij niet op internet was geraakt je nu ten einde raad was geweest!
Ook door Doggy ben ik terechtgekomen in het helaas nog hele kleine wereldje van rauw vlees.
Heel veel mensen pleuren bekant van hun stoel als je vertelt dat je rauw vlees voert aan je hond.
Moet je dat dan niet eerst koken?vragen ze.
Als ik daarna ook nog vertel dat Kobus rauwe kippennekken,vleugels en filet krijgt zeggen ze dat hij daar dood van kan gaan!!!!!!!!!
Hierna vertel ik dan dat mijn hond van brokken al dood was geweest!
Het is en blijft vaak een eindeloze discussie,waar je van de tegenpartij absoluut geen gelijk van krijgt.
Want de dierenarts zegt dat versvlees niet goed is !
Vindt je het gek!!
Heel veel geld verdienen zij met dure zakken speciaal dieetvoer te verkopen aan mensen die het beste voor hun hond willen.
Ook ik en jij waren van die mensen die jarenlang dachten het beste te geven aan hun hond.
Wat was het resultaat:een droevige geschiedenis.
Diarree,huidklachten,etc..
Het zegt toch al genoeg dat Kobus na ruim tweeeneenhalf jaar voorgoed van zijn chronische dikke darm ontsteking verlost was door versvlees!!
Zijn huidklachten was hij hierna ook kwijt.
En zijn insulineverbruik kelderde naar beneden.
En zijn eetlust omhoog :P
Moet je nog meer uitleggen aan mensen? ;D
Door tieneke
#9048
Hoi Geer,

En zo ken ik er nog 'tig'.........................hopelijk snappen mensen mij dan een beetje waarom ik af en toe zo fel kan regegeren tegen brokkenpiloten of buitenlandse mutsen die versvleesvoer afkraken tot op het bot.
Al kunnen we maar een paar mensen overtuigen!!
We zullen doorgaan!! ;D ;D
Laatst gewijzigd door tieneke op za 09 aug 2003, 00:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#9049
Al kunnen we maar een paar mensen overtuigen!!
We zullen doorgaan!! ;D ;D
Tot aan het gaatje! ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door Nelly op di 12 aug 2003, 01:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Novy
#9051
Wat een verhalen ,heb het helemaal zitten lezen ,en ben overtuigd

Mijn jack russel heeft vanaf zijn geboorte de ziekte van Crohn
Alles hebben we geprobeerd,en hij heeft me handen vol geld gekost,maar ja ,liefde he
Je hebt alles voor je hondje over.

Toen kreeg hij op zijn 2e  jaar voer van de DA ,kost 3 kilo 23 euro en dat was het beste voor hem,nou niet dus,want meneer zijn darmen bleven overstuur
Maar moest het volblijven houden ,nou na een half jaar was ik het zat,hij had 4 zieke dagen in de week ,en minstens 2 keer in de week aanvallen .

Wat is dit mannetje een voeding tekort gekomen zo,en veel medicijnen in zijn lijfje
Totdat iemand me caracroc aanraade

Mijn jack knapte vrij snel op,en had voor het eerst in zijn leven drolletjes ,ik sprong een gat in de lucht,hij heeft nooit weer een aanval van diaree gehad.

Maar nu de laatste tijd heb ik veel over vers gehoord,en ben nu overtuigd,zodra de zak carocroc op is ga ik versvlees proberen bij hem,ik heb het gevoel dat hij dan nog beter kan worden.

Ik ga vanaf van de week inieder geval al 2 vers dagen per week invoeren!!
Door jeanne
#9052
Wat een verhalen ,heb het helemaal zitten lezen ,en ben overtuigd

Mijn jack russel heeft vanaf zijn geboorte de ziekte van Crohn
Alles hebben we geprobeerd,en hij heeft me handen vol geld gekost,maar ja ,liefde he
Je hebt alles voor je hondje over.

Toen kreeg hij op zijn 2e  jaar voer van de DA ,kost 3 kilo 23 euro en dat was het beste voor hem,nou niet dus,want meneer zijn darmen bleven overstuur
Maar moest het volblijven houden ,nou na een half jaar was ik het zat,hij had 4 zieke dagen in de week ,en minstens 2 keer in de week aanvallen .

Wat is dit mannetje een voeding tekort gekomen zo,en veel medicijnen in zijn lijfje
Totdat iemand me caracroc aanraade

Mijn jack knapte vrij snel op,en had voor het eerst in zijn leven drolletjes ,ik sprong een gat in de lucht,hij heeft nooit weer een aanval van diaree gehad.

Maar nu de laatste tijd heb ik veel over vers gehoord,en ben nu overtuigd,zodra de zak carocroc op is ga ik versvlees proberen bij hem,ik heb het gevoel dat hij dan nog beter kan worden.

Ik ga vanaf van de week inieder geval al 2 vers dagen per week invoeren!!
bwargh brokken, die komen hier never en te nooit meer in huis!!!! :-X :-X >:(
Ben nu sinds een paar weekjes aan het barfen op zaterdag of zondag. Is wel leuk hoor, om je hond zo te zien smullen van iets waarvoor hij geboren is om te eten; VLEES
En ik kan niet zeggen dat ik duurder uit ben dan die r*tbrokken.
Zaterdag staan er kippevleugeltjes en lamshart en lamspens op het menu, en woensdag een lekker bot!
Jam jam jam
Ik ben echt helemaal anti-brok geworden!
Laatst gewijzigd door jeanne op di 19 aug 2003, 00:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Novy
#9053
Ja ik snap als jullie allang op vers over zijn dat jullie geen brokken meer in huis willen

Maar ik weet "nog" niet beter,dus maak zakken brokken echt eerst leeg,ik heb niet zo'n rijk bestaan dat ik kan zeggen ,ach ik gooi daar even 15 kilo brokken van weg,en daarvan nog eens 10 kilo :(

Dus eerst het oude op,dan nieuw leven!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door