Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#1147955
Laura2004 schreef: Dit is de vierde nagel in een maand die zo afbreekt en dat zonder duidelijke oorzaak, vandaar dat ik me afvroeg hoe dat kan komen en de dierenarts kwam meteen met Leishmania aanzetten... :-\

Ik denk dat je de oorzaak moet zoeken in de bevroren grond, die geeft natuurlijk niet mee als onze honden er overheen rennen of springen  ;) Ik hoor om me heen de laatste weken ook veel over gebroken nageltjes.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1148275
wb in t leven knippen..
ik geloof dat mijn vroegere d.a. ook wel hondjes alle nagels voorbij t leven wegknipte als t ging om extreem lange nagels door slechte verzorging..
het leven groeit dan blijkbaar ook.. en werd dan operatief terug gebracht..
dwz.. onder narcose alle nagels kort knippen en dichtbranden..

ik moet er zelf niet aan denken.. t lijkt me dat dat nog wel een tijdje pijn doet..
maar t werd dus wel gedaan..
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1149494
Laura2004 schreef: Nou, het was een ellendig bezoekje, de DA heeft Ziggy ontzettend veel pijn gedaan en het was een bloedbad. Normaal ben ik echt geen watje hoor, maar ik vond dit wel erg sneu...

Ik vroeg of ze alleen de zijkanten kon afknippen, maar dat kon niet volgens de dierenarts, het zag er vies uit (logisch als het regent en je moet lopend naar de dierenarts, want verder zag het er gewoon schoon en niet ontstoken uit...), ze heeft dus een heel stuk nagel en leven extra weggeknipt en Ziggy heeft gegild als een speenvarken  :'( Ik ga er vanuit dat de dierenarts niet anders kon, maar ik had het prettiger gevonden als ze gewoon de zijkanten had afgeknipt, ze zei ook dat het beter was om een groot stuk af te knippen, zodat het de grond niet raakte. Toen het gebeurd was stond Ziggy gelijk alweer te kwispelen en te knuffelen met iedereen hoor  :)

Zie hier Ziggy's poot na de slachtpartij  :P

Afbeelding

Owwww arme snoet!  :'(
Gelukkig gaat het al beter.... :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door