Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Riek
#1153908
Vanmorgen om half negen heb Femke naar de dierenarts gebracht. Ze kreeg een prikje om slaperig te worden en toen ze duf genoeg was heb ik haar in haar hokje gelegd.
Kon om half elf bellen hoe het was, maar toen begonnen ze net met haar operatie.
Om elf uur belde de dierenarts om te zeggen dat het  achter de rug was. Ze heeft met een stans een cirkel van ong. een halve centimeter doorsnee wat weggehaald, dit was net te klein om het hele bultje weg te nemen, dus er zitten nog wel resttukjes in het oor. Het is aan de voorkant weggenomen tot op de huid aan de achterkant van het oor. Het stukje wordt opgestuurd en vrijdag hoor ik de uitslag.
Ze heeft geprobeerd het  oor te hechten maar dit was helaas niet mogelijk. Nu zit haar oor tegen haar kopje aan verbonden. Het ziet er naar uit, moest er van huilen toen ik het zag. Gelukkig had ze me al door de telefoon verteld dat het er naar uitziet.
Het oor bloedde erg (wat normaal is voor een oor) dus het moest wel op deze manier. Als ze gaat schudden en krabben dan blijft het bloeden.
Morgenochtend dan moeten we terug voor controle en om het verband eraf te halen.
Femke ligt nu tegen me aan op schoot. En dit is de enige plek waar ze rustig is. Als ik haar even neerleg dan begint ze te huilen en met haar kopje te schudden en te krabben.
Ik had niet gedacht dat dit zo ingrijpend zou zijn. Ik dacht even een klein stukje weghalen en dan met wondspray afdekken of zoiets.

Bedankt voor jullie meeleven, wat doet een mens dat goed :bigarmhug:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Riek op ma 19 jan 2009, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#1154119
Ach gos wat kijkt ze ongelukkig. Sterkte met de patient en ik zal duimen dat het niet iets kwaadaardigs is.  :)
Door Truus
#1154178
Ach wat zielig kijkt ze, valt ook niet mee :(. Geef maar een zachte knuffel :-*. Hoop dat de uitslag goed is want dat is ook weer spannend het afwachten.
Door Danny
#1154288
Ach jeetje wat balen dat het je zo tegen valt!
Ja zeker als je zelf had bedacht dat het een kleine ingreep zou zijn he!
Nou nu duimen dat het verder niets is! Knuffel haar maar lekker.
Door Helma
#1154566
Ach gut, wat naar he!
Gelukkig is nu de ingreep wel achter de rug.
Nu hopen dat je vrijdag een geruststellend bericht krijgt.
Sterkte ermee!
Gebruikersavatar
Door Riek
#1155401
Het gaat alweer een stuk beter met het erwtje.
Ze was gistermiddag nog wel een keer aan de dunne, we houden het maar op de narcose.
Ze wilde de hele dag alleen maar bij mij zijn (ik genoot daar stiekum wel van), ook toen Jan thuis was, en ik liep even de kamer uit, kwam ze me achterna.
Vanacht ook heerlijk bij me op bed gelegen, en Boris surft lekker mee op de zorgen voor Femke, dus hij heeft Jan's voeten ook warm gehouden.
Gisteravond om ong. 10 uur heb ik het netje afgedaan en het gaasje uit het oor gehaald. Het zag er goed uit, en vanaf dat moment hield ze ook op met krabben en flapperen. We hebben een uurtje goed opgelet, maar ze liet het oor nu helemaal met rust, dus we hebben het er af gelaten.
Vanmorgen terug geweest voor controle, en ook de dierenarts vond het er heel erg goed uitzien.
Het is wel een gat, maar niet dwars door het oor heen. Het gat zit tegen de huid an de achterkant van het oor aan. Dus geen piercing voor Femke.
Nog even gevraagd wat het plan is als het echt kwaadaardig blijkt te zijn.
Maar het ligt eraan hoe kwaadaardig het is. Als er een centimeter om de tumor heen gesneden moet worden, dan moet het oor er echt af.
Ik heb geen idee hoe dat zit met gradaties van kwaadaardigheid.
Met mijn lekenverstand zijn er maar twee gradaties. Kwaadaardig en goedaardig.
Maar aan de hand van de uitslag trekken we een plan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door