Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1140183
keetje schreef: Mijn nijn zit in de garage in een binnenhok met veel stro.
Ze is sinds een maandje weduwe en heeft net weer een aanval van e.cuniculi achter de rug. Haar weerstand is niet al te best dus zit ze lekker in de garage. daar vriest het trouwens nu nog 3 graden.
In het voorjaar weer naar buiten( met een nieuwe vent)
?? Wasda??
#1140193
Lizzy schreef: Kweet niet hoe jouw kippen er over denken Angelique, maar die van mij vinden honing errugggg lekker ;D
Mijn kippen beginnen al vroeg te klagen dat hun water bevroren is en dan ben ik er nog niet 123 bij, dus tegen die tijd dat ik met warm honingwater aan kom zetten zijn ze altijd errugg blij. De Trollen meer als de Brahmen, maarja, wat dat voor beesten zijn ben ik nog niet achter.
#1140359
Hier zitten de nijnen ook meestal buiten hun hok.
Er ligt wel een extra dikke lag stro in het hok en ze krijgen extra droog en groenvoer.
Heb ook een dikke sok om de waterfles gedaan en dat helpt wel wat, maar ververs het ook regelmatig.
Het hok heb ik onder de overkapping buiten staan nu, met een lekkere ren eromheen.
#1140498
claudiaB schreef: Goeie tip!

Maar ik zou ook wel willen weten of je gewone honing kan gebruiken en hoeveel?

ik heb bijenhoning van de euroshopper staan.
Hier ook niet van die bijzondere honing hoor.  Zit in knijpflessen, komt uit Duitsland, koste niet de hele wereld, dus ik denk dat die wel onder de noemer "gewone honing" vallen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door