Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#1129147
Nadat ik vanochtend op het strand met tranen in mijn ogen zag hoe hij 50 meter aflegde in 25 minuten en toen maar in het (ijskoude) gras ging liggen (ik had hem gelukkig wel zijn jas aangetrokken, je wilt niet weten hoe blij ik vandaag ben dat ik dat ding een paar weken geleden toch gekocht heb), zijn we maar wat vroeger naar mijn ouders gegaan voor de brunch. Vanaf dat moment was hij weer bijna de oude Beau, hooguit wat rustiger dan normaal. Pijnstillers durf ik hem niet goed te geven in deze drukke dagen, op gewone dagen kan ik hem prima rustig houden, maar Beau is een echte gezelschapshond: als er visite is, is hij druk en aanwezig. Met een pijnstiller was ik bang dat hij over zijn grenzen zou gaan, en dat kan hij er nu niet bij hebben. Het is de hele dag redelijk goed gegaan: vanmiddag heeft Arno een klein rondje met hem gelopen en ik ben met Benthe de polder in gegaan, zodat ze zich even goed kon uitleven. Pas vlak voor het eten zag ik opeens aan hem dat hij weer een aanval kreeg: zijn rug kromde zich weer, en ik zag het aan zijn ogen. Hij heeft toen een uurtje liggen slapen, en daarna was het weer gezakt. Zojuist een rondje gelopen, en hij hobbelde weer lekker mee.

Ik ben benieuwd hoe het morgenochtend met hem gaat: hij zal dan waarschijnlijk wel weer meer last hebben, zoals de afgelopen dagen het geval was. Maar ik ben allang blij dat het in de loop van vandaag toch weer bijtrok.

Allemaal bedankt voor jullie berichtjes en het aanhoren, ik ben toch wel weer een beetje gerustgesteld. Natuurlijk is het niet goed als hij inderdaad iets aan zijn rug mankeert, maar we gaan er van uit dat het uiteindelijk gewoon weer goed komt met hem  :)
Door *Natasja*
#1129149
conleeuw schreef: jeetje, balen zeg, klinkt in mijn oren helaas ook alsof hij mogelijk rug problemen heb, in iedere geval heeft hij denk ik ergens pijn. Verder eet hij goed en zijn plas en poep gedrag is ook normaal neem ik aan ??
Kan je hem niet even een dag of wat pijnstillers geven (tuurlijk rustig houden) tot jij bij de dierenarts terecht kan?? arme drommel, sterkte ermee :-* :-*
Ja, hij eet gewoon goed (hooguit dat hij tijdens een aanval wat moeilijker bij zijn bak kan, maar de bak vasthouden vindt hij ook niks) en plast en poept ook normaal. Dat is ook de reden dat ik het een paar dagen heb aan durven kijken.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1129150
He jakkes, eigenlijk vind ik het allemaal best eng klinken.
Maar raad kan ik je niet geven, heb dit nog nooit aan de hand gehad.
Sterkte met hem.
Door *Natasja*
#1129151
Sietie schreef: "het op eieren lopen" zie je ook bij een hersenvliesontsteking :-\ als het dat is dan is het wel zaak om snel te handelen.... sterkte ermee...
Ik heb niet het idee dat dat het is, dan zou zijn situatie moeten verslechteren, en nu zie ik hem iedere dag in de loop van de dag toch weer bijtrekken. Maar ik houd het zeker in mijn achterhoofd.
Door *Natasja*
#1129170
Riek schreef: He jakkes, eigenlijk vind ik het allemaal best eng klinken.
Maar raad kan ik je niet geven, heb dit nog nooit aan de hand gehad.
Sterkte met hem.
Ja, ik vind het ook eng om hem zo te zien. Maar door alle berichtjes hier en het telefoontje vanmiddag met Miranda, ben ik weer een beetje gerustgesteld en kan ik hopenlijk vannacht wat beter slapen. Meer dan rustig houden en even aankijken tot zaterdag kunnen we nu toch niet.
Door conleeuw
#1129179
mischien een pijnstiller / ontsteking remmer voor de nacht :-\ Klinkt in iedere geval ziellig, beterschap voor Beau :-*
Gebruikersavatar
Door Riek
#1129180
Fijn dat je gerustgesteld bent.
Prettig om dan van ervaren mensen hun mening te horen.
Leve het forum!!
Door Nynke
#1129183
misschien kun je de water- en voerbak hoger zetten ?? zodat hij zijn nek niet hoeft te buigen ?

Sterkte !!!!!!!!!!!!
Door 202Spots
#1129213
De eten en drinken hoger zetten is 'n goed idee..
Tor heeft ook de Lumbosacral Stenosis (Cauda Equina Syndrome) 
hier meer info:
http://www.peteducation.com/article.cfm ... 69&aid=456

en hij heeft ook de Spondylosis, op de foto kan je zien waar 't zit.
zou ook 'n reden kunnen zijn voor moeilijk lopen...
ik zou ook even naar de DA gaan om zeker te weten wat 't is en misschien iets voor pijn geven
http://www.vetinfo4dogs.com/dspondy.html
Afbeelding
Knuffies voor Beau
Laatst gewijzigd door mahuni op do 25 dec 2008, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Decibels
#1129266
*Natasja* schreef: zie ik hem iedere dag in de loop van de dag toch weer bijtrekken.
Dat in de loop van de dag 'verbeteren' klinkt mij dan meer in de oren als arthrose. Hoe oud is Beau?
Door *Natasja*
#1129270
conleeuw schreef: mischien een pijnstiller / ontsteking remmer voor de nacht :-\ Klinkt in iedere geval ziellig, beterschap voor Beau :-*
Wat voor pijnstiller bedoel je dan? Voor honden heb ik geen pijnstillers in huis, alleen homeopatische druppeltjes (Arnica). Ik heb alleen paracetamol en ibuprofen in huis  :-\

Vanochtend was het weer hetzelfde verhaal: moeilijk lopen, en toen we net de bocht om waren en hij 2 keer geplast had, ging hij stil staan en wilde niet meer verder. Toen zijn we maar weer omgedraaid, en nu ligt hij weer op een plat kussen. Ik heb zijn voerbak vanochtend wel vastgehouden voor hem, en hij at er nu wel uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door