Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1112377
Gewoon lekker blijven genieten met je hond!
Zelfs al zou beweging niet goed zijn (ik zou niet weten waarom niet), dan toch nog liever een wat korter plezierig leven dan te moeten leven als een kasplantje!

Je kunt overigens door de kvv al wel wat groentemix roeren, dan krijgt ze dat in ieder geval al binnen ;)
#1112468
ik ben hoe dan ook van mening dat als een hond een ziekte heeft waar ze indien je ze opsluit in een glazen doosje een stuk ouder kunnen worden dan als je gewoon lekker honden dingen met ze blijf doen, dat ik altijd zou kiezen voor de honden dingen. De een wil graag bewegen, de ander wil voor de kachel liggen luieren, afhangend van de hond zou ik gewoon dingen blijven doen waar de hond en ik plezier aan beleven... dan maar een jaartje korter leven hoor. Het zou toch van de gekken zijn als je de hond zou "opsluiten" met alle gevolgen van dien om ze langer in "elende" bij jou te houden. dat is niet houden van je hond, dat is handelen voor jezelf.... dus... geniet lekker samen met jou hond, ga niet té ver... dus geen ultra marathon gaan doen, maar wel de dingen die zij als hond leuk vindt en jij als baas leuk vindt. Hoeveel is té.... volg daarin jou gevoel ;) sterkte ermee :-*
#1112488
Jouw Shiva is een actieve hond en feitelijk aan haar gedrag te zien kerngezond - jij weet alleen dat haar nieren niet kerngezond zijn, maar je merkt het niet aan haar.

Ik heb 3 dieren gehad met nierproblemen, 2 katten en een hond.
De ene kat was 10 toen het geconstateerd werd en heeft met niermedicatie en Carnibest lam nog 4.5 jaar gelukkig geleefd en voor haar leeftijd was het nog een bijzonder actieve en speelse kat.
De andere kat bleek later leverkanker te hebben en de nier was ook aangetast daardoor, ook hij heeft tot de laatste week voor zijn overlijden actief geleefd, hij was 10.5 toen hij stierf. Hij at CB lam en de laatste maanden Bandit nierdieet met niermedicatie.

Dan onze hond Sofi (3.5 jaar), zij had nierproblemen veroorzaakt door Leishmaniose. Leishmaniose is een zuid-Europese ziekte die vaak dodelijk is. Ik wist dat ze die ziekte had omdat haar bloedwaardes dat aantoonden en dat had ik laten onderzoeken omdat ze opeens in huis ging plassen (nierprobleem). Echter aan haar gedrag te zien was ze een kerngezonde en actieve hond. We zijn gestart met een soort chemokuur om de ziekte te bestrijden en ik heb haar het nierdieet van Barfplaats gegeven. Mijn DA waarschuwde mij dat ze nierbrokken moest krijgen, dat het me niet zou lukken met vers. Twee weken later geloofde hij zijn ogen niet: haar nierwaardes waren weer normaal dankzij het barf nierdieet(de ziekte was toen nog niet overwonnen).
Maandenlang heeft ze het nierdieet van BP gehad en uiteindelijk is ze op dit moment genezen verklaart van de Leishmaniose.
Op het BHF (buitenlandse honden forum) waren 5 honden die de ziekte hadden en deze nieuwe Milteforan medicatie kregen. Sofi en een hond die kvv kreeg zijn de enigen die daar probleemloos doorheen gefietst zijn.
Al die tijd is Sofi actief en speels geweest, we hebben wandelvakanties met haar gedaan in het buitenland en haar op geen enkele wijze ontzien, wel extra op haar gelet natuurlijk.

Mijn advies aan jou - sprekend uit ervaring - geef haar een barf nierdieet en verder volg je eigen gevoel. Laat haar leven en gelukkig zijn. Natuurlijk overbelast je haar niet en let je goed op haar, maar dat deed je toch altijd al als je met haar ging fietsen?

Wat heeft een hond aan een leven in een gouden kooitje, als de hond zelf graag actief wil zijn?
Ik zou geen maratons met haar gaan lopen, maar dat was je toch ook niet van plan?
#1112544
Nou volgens mij hoef jij echt niet te twijfelen hoor. Je bent gewoon goed bezig met je hond.
Ze krijgt genoeg beweging en niet tot uiterste, Je voert dat wat ze nodig heeft.
Dus MAW lekker kletsen laten. Vraag me wel af waarom iemand die zegt dat ze vers voert je brokjes aanraad  ???
#1112568
SandRRa schreef: Nou volgens mij hoef jij echt niet te twijfelen hoor. Je bent gewoon goed bezig met je hond.
Ze krijgt genoeg beweging en niet tot uiterste, Je voert dat wat ze nodig heeft.
Dus MAW lekker kletsen laten. Vraag me wel af waarom iemand die zegt dat ze vers voert je brokjes aanraad  ???
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik weet niet wat je wil....maar ik zou haar snel op een ECHT nierdieet zetten...geen vers!!!
Het hangt er van af hoe de waardes zijn en de schade...je kan nu al zeggen nml dat die nieren nog maar 70 % werken zo niet minder...zo'n dieet draagt enorm bij tot ontzien van die nieren en dus langere leefbaarheid.

probeer haar echt op een dieetbrok te zetten ookal ben je msschien niet voor brokken...mijn hond staat ook op vers...maar voor een dieet krijgt ze brokken.er zijn nml alle slechte stoffen uit gehaald die wel in vlees zitten...het enige waarom een hoop mensen schreeuwen dat je vers moet geven is om de bruikbare eiwitten, hoogwaardige eiwitten die de nieren makkelijker verwerken kunnen...das waar maar vlees bevat veel fosfor...en das schadelijker dan de eiwitten.daarnaast is de balans  tussen zde zouten en de fosfot erg belankrijk als ook de extra toevoeginen  zo'n dieet kan echt het leven wat aangenamer maeken en als het eten straks moeilijker wordt kun je altijd nog rommelen, want dan zal je het lekkerder moeten maken...gezien haar ureum hoger wordt en ze misselijk wordt...maar eten is erg belangrijk...zie het zoals bij suikerpatienten..die regelmatig moeten eten.

ik weet dat opeen hoop forums mensen zeggen vers...maar das omdat ze alleen maar weten dat dit hoogwaardige eiwitten zijn...en ja dat zijn die brokken ook

kijk anders nog eens in deze info het heeft een aantal mensen wel op weggeholpen zeker rondom de eettips.
Wie je ook altijd kan vragen om info is xxxxxxx..zij heeft ook ervaringen met nieren en dit helemaal uitgezocht net als ik, gewoon om zo goed mogelijk de hond te begeleiden. xxxxxxx heeft weer net iets andere ervaringen dan ik...kwa ziekte beeld...
wie weet kun je toch nog wat tijd rekken met je boxermeisje
Heel veel sterkte hoor...als je vragen hebt mail gerust hoor....
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit zijn quotes die ik heb uit meerdere mails die ik van haar heb ontvangen.... En dus ook haar redenen, die ik al eerder gewoon de grond in heb geboord  ::) Moet zeggen dat ze wel goed kan praten, ze zou zo een DA kunnen zijn....

Nu mogen jullie gaan lachen  ;D
Laatst gewijzigd door Lycka op za 06 dec 2008, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
#1112604
Lycka schreef: -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik weet niet wat je wil....maar ik zou haar snel op een ECHT nierdieet zetten...geen vers!!!
Het hangt er van af hoe de waardes zijn en de schade...je kan nu al zeggen nml dat die nieren nog maar 70 % werken zo niet minder...zo'n dieet draagt enorm bij tot ontzien van die nieren en dus langere leefbaarheid.

probeer haar echt op een dieetbrok te zetten ookal ben je msschien niet voor brokken...mijn hond staat ook op vers...maar voor een dieet krijgt ze brokken.er zijn nml alle slechte stoffen uit gehaald die wel in vlees zitten...het enige waarom een hoop mensen schreeuwen dat je vers moet geven is om de bruikbare eiwitten, hoogwaardige eiwitten die de nieren makkelijker verwerken kunnen...das waar maar vlees bevat veel fosfor...en das schadelijker dan de eiwitten.daarnaast is de balans  tussen zde zouten en de fosfot erg belankrijk als ook de extra toevoeginen  zo'n dieet kan echt het leven wat aangenamer maeken en als het eten straks moeilijker wordt kun je altijd nog rommelen, want dan zal je het lekkerder moeten maken...gezien haar ureum hoger wordt en ze misselijk wordt...maar eten is erg belangrijk...zie het zoals bij suikerpatienten..die regelmatig moeten eten.

ik weet dat opeen hoop forums mensen zeggen vers...maar das omdat ze alleen maar weten dat dit hoogwaardige eiwitten zijn...en ja dat zijn die brokken ook

kijk anders nog eens in deze info het heeft een aantal mensen wel op weggeholpen zeker rondom de eettips.
Wie je ook altijd kan vragen om info is xxxxxxx..zij heeft ook ervaringen met nieren en dit helemaal uitgezocht net als ik, gewoon om zo goed mogelijk de hond te begeleiden. xxxxxxx heeft weer net iets andere ervaringen dan ik...kwa ziekte beeld...
wie weet kun je toch nog wat tijd rekken met je boxermeisje
Heel veel sterkte hoor...als je vragen hebt mail gerust hoor....
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit zijn quotes die ik heb uit meerdere mails die ik van haar heb ontvangen.... En dus ook haar redenen, die ik al eerder gewoon de grond in heb geboord  ::) Moet zeggen dat ze wel goed kan praten, ze zou zo een DA kunnen zijn....

Nu mogen jullie gaan lachen  ;D
Vind je nou echt dat ze goed kan praten? Ik vind namelijk van niet. Zou mijn DA zoveel onzin uitkramen en echt helemaal niks steekhoudens zeggen (in dit geval schrijven): dan zou ik schouderophalend de praktijk uitlopen en een andere DA gaan zoeken.
#1112611
Lizzy schreef: Vind je nou echt dat ze goed kan praten? Ik vind namelijk van niet. Zou mijn DA zoveel onzin uitkramen en echt helemaal niks steekhoudens zeggen (in dit geval schrijven): dan zou ik schouderophalend de praktijk uitlopen en een andere DA gaan zoeken.
Ik bedoelde het ook sarcastisch  ;)

Maar ik ben het met je eens Lizzy!
#1112616
Ik denk dat je maar een keuze voor jezelf moet maken of je vertrouwd op je emailende vriendin of op de kennis die je ondertussen hier zelf opgedaan hebt.

Eigenlijk vind ik het een beetje not done om die mails hier te plaatsen met het idee dat wij er dan op moeten reageren. Doe dan je kennis op en ga persoonlijk met haar in conclaaf en "versla" haar met je steekhoudende argumenten.
#1112621
Angelique schreef: Ik denk dat je maar een keuze voor jezelf moet maken of je vertrouwd op je emailende vriendin of op de kennis die je ondertussen hier zelf opgedaan hebt.

Eigenlijk vind ik het een beetje not done om die mails hier te plaatsen met het idee dat wij er dan op moeten reageren. Doe dan je kennis op en ga persoonlijk met haar in conclaaf en "versla" haar met je steekhoudende argumenten.
Je hebt volkomen gelijk, ik heb ook wel getwijfeld of ik het zou doen, maar ik wilde gewoon jullie mening.
Bij deze weet ik genoeg, ik doe gewoon wat ik zelf, dankzij jullie, aan kennis opgedaan heb dus wat mij betreft mag hier een slotje op  :)
#1112735
Natuurlijk is het belangrijk dat je je goed laat informeren. Maar het is ook gelijk de valkuil. Want hoe meer mensen je vraagt, hoe meer verschillende meningen je te horen krijgt. Kijk, wij die al wat langer op Barfplaats komen en onze honden al langer of vers/rauw hebben staan, hebben ook zo'n periode gehad. Allemaal. Voor ons is het dus makkelijk om te zeggen: natuurlijk hebben wij gelijk. Dus ik denk dat je even alles voor jezelf op een rijtje moet zetten. Niet om ons een plezier te doen; het gaat hier niet om wie "gelijk heeft". Niemand hoeft zijn gelijk te halen. Wij zien liever dat jij het licht gaat zien. Op dat moment is namelijk bij jou alle twijfel weg en kun je gevoeglijk emails die maar ergens melden dat je brokken moet gaan voeren, naar de prullebak verwijzen. Direct. Zonder twijfel. Als je eenmaal zover bent, gaat er een nieuwe wereld voor je open. Echt waar. :D
#1113362
Lycka schreef:
.er zijn nml alle slechte stoffen uit gehaald die wel in vlees zitten...
Dit is de grootste onzin. Er zijn geen slechte stoffen uit gehaald. In vlees zitten minder slechte stoffen dan in brok!
Lycka schreef: ...het enige waarom een hoop mensen schreeuwen dat je vers moet geven is om de bruikbare eiwitten, hoogwaardige eiwitten die de nieren makkelijker verwerken kunnen...das waar maar vlees bevat veel fosfor...en das schadelijker dan de eiwitten.
Vlees bevat minder fosfor dan de granen in de brok!
Lizzy heeft je al laten zien met cijfers dat het wel meevalt met de fosfor in het vlees.
Lycka schreef:   zo'n dieet kan echt het leven wat aangenamer maeken en als het eten straks moeilijker wordt kun je altijd nog rommelen, want dan zal je het lekkerder moeten maken...gezien haar ureum hoger wordt en ze misselijk wordt
Nierpatienten hebben vaak al minder eetlust en de brokken bevatten minder eiwitten en worden erg slecht gegeten. Dus ze zal minder graag eten en minder eten. Ze zegt zelf ook dat eten erg belangrijk is. Versvlees wordt gewoon veel beter gegeten en bevat meer vocht waardoor ze zich veel lekkerder voelen.
Lycka schreef: ...maar eten is erg belangrijk...zie het zoals bij suikerpatienten..die regelmatig moeten eten.
Ik zie niet zo goed wat suikerpatienten te maken hebben met nierpatienten. Dit slaat helemaal nergens op.
Lycka schreef: ik weet dat opeen hoop forums mensen zeggen vers...maar das omdat ze alleen maar weten dat dit hoogwaardige eiwitten zijn...en ja dat zijn die brokken ook
Dat zijn brokken niet! Daar zitten granen in en dat zijn slechte eiwitten en veel fosfor.
Lycka schreef: wie weet kun je toch nog wat tijd rekken met je boxermeisje
Klinkt alsof ze op sterven na dood is. Volgens mij valt dat wel mee. Als je de voeding enigszins aanpast kun je gewoon met haar doen wat ze leuk vind. Ik zou haar niet behandelen als een doodzieke hond. Voor hetzelfde geld wordt ze hier oud mee.
Kortom, de grootste onzin. Lekker laten blaten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door