Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#1090902
Borke schreef: Fijn dat hij opknapt, misschien maar wat 'makkelijker' eten geven voortaan?
Wat bedoel je met 'makkelijker'?

Ik denk dat een paar dagen niets en daarna twee dagen pens en kalkoenvlees, de lamsrib hem wat te zwaar op de maag lag. Hij lust het erg graag en de lamsrib hakken doe ik al langer want het lukt hem vanwege zijn leeftijd niet meer ribben te kraken. Morgen kijken of ie parelhoenkarkas eten kan en binnen houdt.
#1196595
Verdorie!

Hij heeft opnieuw last van het vestibulair syndroom. Het begon maandag met wankelen, misselijk zijn en tollende ogen maar het kwam en het ging, in golven. Maar sinds afgelopen nacht is het helemaal weer goed mis. Ik verbeeld me dat het erger is als in november. Hij schudt met zijn hoofd en als hij staat zwaait ie met z'n hoofd met lange uithalen naar links en naar rechts. De arme ziel, hij is bovendien erg misselijk en heeft vreselijk overgegeven de hele dag. Sinds de primperid injectie is het overgeven over en ik heb morgen om 8.30 uur weer een afspraak bij de d'arts voor nog een prik.
#1196673
bas rouge schreef: Verdorie!
Hij heeft opnieuw last van het vestibulair syndroom. Het begon maandag met wankelen, misselijk zijn en tollende ogen maar het kwam en het ging, in golven. Maar sinds afgelopen nacht is het helemaal weer goed mis. Ik verbeeld me dat het erger is als in november. Hij schudt met zijn hoofd en als hij staat zwaait ie met z'n hoofd met lange uithalen naar links en naar rechts. De arme ziel, hij is bovendien erg misselijk en heeft vreselijk overgegeven de hele dag. Sinds de primperid injectie is het overgeven over en ik heb morgen om 8.30 uur weer een afspraak bij de d'arts voor nog een prik.
Ja  't is rot om 'm zo te zien, ik probeerde Boef zoveel mogelijk kalm te houden, en hij was ook rustiger wanneer ik bij hem in de buurt bleef en veel aandacht gaf.
Soms kan het eenmalig zijn ,soms herhaald het zich, dat weet je nooit van te voren....
Hopelijk is het met 1-2 weken weer verbeterd...
Hang in there!
#1196869
bas rouge schreef: Verdorie!

Hij heeft opnieuw last van het vestibulair syndroom. Het begon maandag met wankelen, misselijk zijn en tollende ogen maar het kwam en het ging, in golven. Maar sinds afgelopen nacht is het helemaal weer goed mis. Ik verbeeld me dat het erger is als in november. Hij schudt met zijn hoofd en als hij staat zwaait ie met z'n hoofd met lange uithalen naar links en naar rechts. De arme ziel, hij is bovendien erg misselijk en heeft vreselijk overgegeven de hele dag. Sinds de primperid injectie is het overgeven over en ik heb morgen om 8.30 uur weer een afspraak bij de d'arts voor nog een prik.

Ah sh*t, ik lees het nu pas. Gatverdamme Sieneke, wat erg :'(. Ik ben benieuwd wat de DA zegt vandaag. Pfft, en nou maar weer heel erg hard duimen dat hij snel opknapt.....
#1196872
Naar dat het ventje het nu weer gehad heeft! :-\

Onze oude beer had bij nader overleg met de da dus ook een (geriatrisch) vestibulair syndroom en geen hersenbloeding zoals ik eerder vermeldde. Het wordt blijkbaar vaak voor leken hersenbloeding genoemd, maar dat komt uiterst zelden voor bij honden en meestal gaat het dus inderdaad om het vestibulair syndroom.

Wel hebben wij hem bij beide keren een vitamine-B complex tablet gegeven, in het begin elke dag en later 1-2 keer per week. Ik heb wel het idee dat hij daardoor sneller opknapt als zonder, maar misschien is dat toeval.... Maar aan de andere kant, het kan in principe geen kwaad voor zover ik begrepen heb, dus misschien is dat ook wat voor Bolke?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door