Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1524097
Wij hopen het ook, maar geen idee natuurlijk.

Inmiddels snap ik er geen snars meer van. Bij de laatste controle was zijn hartslag veel te laag en zwak. Zwak past bij DCM. Het hart is immers vergroot en uitgelubberd en heeft geen pompkracht meer. Maar een trage hartslag past niet bij DCM...

Tevens is er bloed geprikt en Qyan zijn kalium-waarden zijn veels te laag. Hij krijgt er dus weer medicijnen bij die ervoor zorgen dat hij geen kalium meer verliest. Na een week weer prikken en als de kalium waarden dan nog niet in orde zijn moeten we kalium gaan supplementeren. Qyan had enorme spierkrampen, nu weten we dus waarom. Ander symptoom zou spierzwakte zijn en aangezien het hart een spier is verklaart dit misschien de te trage hartslag. Ik weet het niet meer.

Hij rent en speelt verder als vanouds, dus ik vind het prima, maar het word op de 1 of andere manier weer vreemd ???
#1524737
Meestal valt dat wel mee, gebeurt dat alleen op de lange duur. Dus het zou best kunnen dat de lage kalium oorzaak is van de trage hartslag.
Hoewel, Bobby had ook DCM en een normale hartslag, dus mogelijk komt dat vaker voor.

Sterkte Wendy, ik hoop dat hij nog een hele poos goed blijft. Je weet het nooit, zeker met Qyan! :-* :-*
#1525793
vitess schreef: Wij kregen ook plastabletten mee omdat onze Vitess 'hartproblemen' zou hebben en vocht achter de longen dat afgevoerd moest worden. De homeopaat vertelde dat door de plastabletten het kalium erg omlaag zou gaan. Zal dit dan bij Qyan ook zo zijn?
Normaal gesproken zou dit een proces van maanden of zelfs jaren moeten zijn. Qyan krijgt ze nu 3 weken
#1525816
Hitam schreef: Meestal valt dat wel mee, gebeurt dat alleen op de lange duur. Dus het zou best kunnen dat de lage kalium oorzaak is van de trage hartslag.
Hoewel, Bobby had ook DCM en een normale hartslag, dus mogelijk komt dat vaker voor.

Sterkte Wendy, ik hoop dat hij nog een hele poos goed blijft. Je weet het nooit, zeker met Qyan! :-* :-*
Nee, Qyan zorgt vaak voor verassingen :biggrin2:
Ik denk dat het kaliumgebrek misschien al speelde, maar dat het zich nu begint te tonen. Qyan krijgt namelijk ook prednison sinds oktober vorig jaar omdat we huidontstekingen en constant vergrote lymfenklieren door heel zijn lichaam niet meer onder controle kregen. Hij heeft 2x een stootkuur gehad die we begonnen zijn met beide keren een week lang 8 pillen per dag en verder zijn we al die tijd bezig geweest met hem afgebouwd krijgen op de prednison. Dit lukte echter niet, tot veel frustraties. Maar toen bedacht ik me de Addison onderzoeken en de afwijkende waardes van de uitslagen van die onderzoeken. Misschien kan hij door de prednison zelf geen bijnierschorshormoon meer aanmaken en krijgen we hem er daardoor niet van de prednison af. Ik heb, omdat ik niet meer wilde dokteren, de onderzoeken naar auto-imuun ziektes niet meer laten doen, ook bijnierschorshormoon hebben we niet meer opnieuw laten testen. Het had toch geen zin. Met het spitten op internet kwam ik tegen dat ook prednison voor een te laag kalium kan zorgen en dat een te laag kalium ook voor hartfalen kan zorgen. Wellicht dat de DCM bij toeval is ontdekt en dat de te lage kaliumspiegels uiteindelijk misschien wel de oorzaak voor het hartfalen zijn en DCM bij toeval ontdekt is. Maar zoals met zoveel bij Qyan....zeker zulen we het nooit weten :-\
Door de prednsion had hij ook hogere doseringen plaspillen nodig, dus....plaspillen en prednison werkten misschie dubbel op met het afbreken van de kalium en met de plaspillen erbij is alles misschien sneller verergerd. Geen idee, het is gissen en dat heeft eigenlijk niet zoveel zin. Belangrijker is dat die kaliumwaarden weer omhoog gaan.

Gisteren hebben we er Spironolactone bij gekregen. Die zouden ervoor moeten zorgen dat hij geen kalium meer verliest. Volgens de dierenarts komt die trage hartslag inderdaad door het kaliumgebrek en moeten we het los zien van de DCM. Ik was er zo verbaasd over omdat Qyan zijn hartslag aanvankelijk zeer snel was en nu dus veel te traag. Maar kalium dus. We zouden de Spirolactone een week moeten geven, dan weer bloed prikken en de waarden afwachten. Als het dan niet goed is moeten we kalium gaan supplementeren. Ik vind die week echter te lang, als ik heel eigenwijs ben. De spierkrampen worden erger en hij krijgt spierzwakte (is vanmorgen al een paar keer door zijn poten gezakt) Kleur van de slijmvliezen is goed, hij is ook niet benauwd, ik hoor geen vocht in de longen, dus daar komt het ook niet door.

Ik ga eerst maar wat meer kalium-rijke producten voeren, desnoods dwangvoeren (biogarde pureren met banaan in een spuit ofzo, want hij wil echt geen fruit of banaan en vlees krijgt hij al. Misschien meer kip en lam voeren). Maar als het erger wordt kunnen ze me wat met die week, dan ga ik supplementeren.
Laatst gewijzigd door qyan op za 20 feb 2010, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#1526794
Ik heb er gisteravond ook heel eigenwijs een kalium tabletje ingestopt, ik laat wel eerder bloed prikken. Ik vind die week veel te lang.
Ik heb de plaspillen drastisch teruggebracht van 4 naar 1 in totaal de afgelopen dagen, dus dat zal ook schelen.

Zijn hartslag lijkt vandaag wel iets sneller en de spierkrampen worden minder hevig, maar verder glijden zijn poten alle kanten op en dat terwijl we vloerbedekking hebben.
Ik zag wel iets anders verontrustends vandaag toen we buiten liepen en door het letten op alle andere dingen is me dit eigenlijk ontgaan. Qyan word kaal op bepaalde delen. Zijn staart, vacht op zijn onderrug is zeer sterk uitgedund en in zijn flanken en oksels is ook niet veel haar meer te bekennen. Als hij er ook Cushing klachten bij krijgt door de prednison, ben ik er klaar mee, dan word het allemaal teveel :(
Laatst gewijzigd door qyan op zo 21 feb 2010, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door