Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#129266
En als je nou soep voor haar maakt?
Lekker bouillonnetje van kip of een lap rundvlees, beetje inkoken? Dat is zacht voor haar slokdarm een maag en bevat toch goede aminozuren.

En als het afgekoeld is, zou je de flor essence met de boullon in een spuitje bij haar naar binnen kunnen krijgen.....(het is neem ik aan vloeibaar?)
("T is maar een ideetje hoor....)
Door Lizzy
#129278
Peet schreef: En als je nou soep voor haar maakt?
Lekker bouillonnetje van kip of een lap rundvlees, beetje inkoken? Dat is zacht voor haar slokdarm een maag en bevat toch goede aminozuren.

En als het afgekoeld is, zou je de flor essence met de boullon in een spuitje bij haar naar binnen kunnen krijgen.....(het is neem ik aan vloeibaar?)
("T is maar een ideetje hoor....)
Ik heb nu een prutje gemaakt van: zilvervliesrijst (lang gekookt), sperzieboontjes, snijboontje, peultjes, zeekraal, rundvlees, runderhart, kippenlever, kippenvlees en dit bij elkaar gekookt in wat kruidenbouillon (ja ja, je leest het goed: gekookt! Ben er ook niet blij mee maar mij gaat het er nu om dat ze wat eet. Maakt me niet uit wat! Ze is al veel te veel afgevallen. Ik dacht dat gekookt haar misschien meer zou aanspreken).

Maar goed, zelfs voor een veggie rook dit potje niet gek! En dit geblenderd met een blikje zalm! Gisteren heeft ze hier 1 bakje van opgegeten en vond ze het echt lekker. Vanmorgen heeft ze haar laatste prik prednison gehad (om af te bouwen moesten we nog 1 prik geven): eetlust pleitos en ze is totaal apatisch! Vreselijk.... Ik hoop dat dit (zoals ze nu is) snel over gaat....

Overigens weet ik nu uit eigen ervaring hoe lipplooieczeem ruikt :-X. Mijn hemel, wat erg! Ze kwijlt dus de hele dag door en nu heeft ze 1 smetplek..... :-X, wat een ruft! En aangezien ze zo hard kwijlt, kan ik de plek niet droog houden en ben ik waarschijnlijk voorlopig nog niet van deze ruft af!

Oh en Sunshine, geen tips hebben is ook prima hoor! Whoofer vindt knuffels ook lekker :D
Door serradomar
#129286
Hoi Lizzy en Leo,

Door alle drukte hier lees ik nu pas alle ellende met Whoofer.... :'( Ik hoop dat het snel wat beter gaat, niets is zo erg als je hond er als een zielig vogeltje bij zien liggen met van die droeve ogen...Wij (mijn vriendin, ik onze dertien honden en 2 katten) zullen allemaal voor Whoofer duimen, dus dat zijn weer heel wat duimen erbij !! Misschien dat dat ook weer een beetje helpt.
Toen onze Pyrteef heeeeeeeel erg ziek was en al bijna 2 weken niets at wilde ze (na een halve supermarkt te hebben aangeboden...) wel heel graag rauwe kippenlevertjes eten...en ook rauwe eieren....Voor ons ook destijds een bewijs dat vers en rauw beter is..want alle 'keurige' hondenbrokken,snoepjes, worsten, burgers etc at ze niet...
Ik wens jullie heel veel sterkte en wij denken ook aan jullie en Whoofer !!

groetjes Marit
Gebruikersavatar
Door Angelique
#129290
Lizzy schreef:

Ik heb nu een prutje gemaakt van: zilvervliesrijst (lang gekookt), sperzieboontjes, snijboontje, peultjes, zeekraal, rundvlees, runderhart, kippenlever, kippenvlees en dit bij elkaar gekookt in wat kruidenbouillon (ja ja, je leest het goed: gekookt! Ben er ook niet blij mee maar mij gaat het er nu om dat ze wat eet. Maakt me niet uit wat! Ze is al veel te veel afgevallen. Ik dacht dat gekookt haar misschien meer zou aanspreken).

Maar goed, zelfs voor een veggie rook dit potje niet gek! En dit geblenderd met een blikje zalm! Gisteren heeft ze hier 1 bakje van opgegeten en vond ze het echt lekker. Vanmorgen heeft ze haar laatste prik prednison gehad (om af te bouwen moesten we nog 1 prik geven): eetlust pleitos en ze is totaal apatisch! Vreselijk.... Ik hoop dat dit (zoals ze nu is) snel over gaat....

Overigens weet ik nu uit eigen ervaring hoe lipplooieczeem ruikt :-X. Mijn hemel, wat erg! Ze kwijlt dus de hele dag door en nu heeft ze 1 smetplek..... :-X, wat een ruft! En aangezien ze zo hard kwijlt, kan ik de plek niet droog houden en ben ik waarschijnlijk voorlopig nog niet van deze ruft af!

Oh en Sunshine, geen tips hebben is ook prima hoor! Whoofer vindt knuffels ook lekker :D
Misschien is het idee om die natte plooien even een aantal keren per dag vol te stoppen met maizena. Je hebt er wel rommel van (walking in a winterwonderland) , maar dat obsorbeerd het vocht waardoor de huid wat ontzien wordt.

En als je toch bezig bent, deel dan nog maar een extra knuffel uit. :-*
Door ducktails
#129311
Lizzy, zou ze die exceem ook niet in de keel en slokdarm kunnen hebben?
Ik weet van mijn kinderen dat de hele mond pijnlijk was.
Ook mijn kinderen wilden niet eten.
Omdat ze zo kwijlt , dan moet het toch ook in de bek zitten.
Door Truus
#129314
ducktails schreef: Lizzy, zou ze die exceem ook niet in de keel en slokdarm kunnen hebben?
Ik weet van mijn kinderen dat de hele mond pijnlijk was.
Ook mijn kinderen wilden niet eten.
Omdat ze zo kwijlt , dan moet het toch ook in de bek zitten.
Ook weer een idee, wie weet!

Kom op Woofer!
En hier wordt nog steeds geduimd en aan jullie gedacht hoor.
Een zacht knuffelte voor Woofer :-*.
Door Lizzy
#129316
Ik heb zojuist direct een dot maizena onder haar kin gepropt. Ze ziet er niet uit! Maar ik vind het wel een goeie zeg! Dat neemt natuurlijk veel vocht op, maizena!

Overigens heeft de DA gisteren haar bekkie weer helemaal geinspecteerd. En hij ziet in de bek geen aanleiding voor het kwijlen. De slokdarm is met de scopie bekeken en daar zat niks geks....

Zou ze nog last van het onderzoek kunnen hebben? (de gastroscopie). Want eigenlijk is ze na dit eerste onderzoek nog slechter geworden... Kan het de narcose nog zijn?
Door Truus
#129322
Het zou nog best van dat onderzoek kunnen zijn Lizzy, wie zal het zeggen. Dan eet je ook niet zo graag.
Alles moet dus erg zacht en bijna vloeibaar zijn .
Alle beetjes is mooi meegenomen he ;)
Uitproberen...maar daar ben jij wel goed in :D
Door ducktails
#129323
Misschien een combinatie.
Het maagzuur van een hond is erg sterk.
Door het vele overgeven komt het maagzuur en de gal langs de slokdarm en dat lijkt me niet prettig.
Misschien alleen een vloeibaar dieet en natuurlijk veel rust zoadat alles kan genezen, zeg maar wat....
Gebruikersavatar
Door chooky
#129328
Phosphorus D6 of D30 helpt goed als je last hebt van de effecten van de narcose (mijn moeder gebruikte dit ook na haar oogoperatie omdat ze heel moe was, geen energie meer had en zich algeheel ellendig voelde , ze heeft het nog gecheckt bij onze homeopathe en die vond phosphorus een heel goed idee).
Is het niet ook een idee om Whoofer een groene leem kuur te geven. Ik ben het vaak tegengekomen bij inffectieklachten in het spijsverteringskanaal. het schijnt een laagje op de darmwand te leggen en trekt dan de infectie eruit.
Geef Whoofer in ieder geval een dikke knuffel (en natuurlijk ook een dikke :-* voor jullie)
Door ducktails
#129429
Lizzy, ik zat te bedenken.......
Voor het exceem plekje op Whoofer haar lip kun je misschien sudocrem gebruiken dat is een zinkzalf.
Een zinkzalf voor zere babybillen...bij de drogist.
Het wondje droogt dan behoorlijk snel in.
Eerst de zinkzalf en dan een vette zalf zodat er geen vocht meer bij kan komen.
Laat dit een nacht zitten en echt de volgende dag is het plekje meestal bijna weg.
Famke had ook vaak van die plekjes en het helpt echt.
Laatst gewijzigd door ducktails op di 20 jul 2004, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#129454
Weet eigenlijk niet meer wat ik zeggen moet. Eerst de hoop dat prednison zou helpen, alhoewel het natuurlijk toch een kl*temiddel is en nu toch weer zo slechte berichten.
Er rest niets anders dan jullie veel hoop en sterkte wensen.
knuffels voor Whoofer.
gr.
Nicolette
Door zurca
#129482
Lizzy en Leo..Ik begrijp dat het nog helemaal niet zo goed gaat met jullie Whoofer..Ik blijf aan jullie denken en voor jullie duimen...Dikke kus van mij..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door