Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door carmen1157
#1071358
Succes met Henk ik weet wat het is :-\
Volgens de dierenarts heeft Spock ook een acute hernia opgelopen na een epileptische aanval.
Hij kon opeens niet meer opstaan en zit nu ook aan de medicijnen.
Nou wil Spock niet echt rustig blijven en loopt veel door de kamer maar glijd elke keer uit omdat hij zo wankel is.
Ook zijn voorpoot is lam hij kan erop staan maar zakt er elke keer door en hij loopt alsof ie zwaar bezopen is.
Met plassen moet ik hem steunen anders valt Spock om. Zelf heb ik het idee dat er iets in zijn hersens niet meer functioneert na die aanval.
Omdat alleen zijn linker achterpoot en voorpoot niet meer naar behoeven functioneert :-\
Maar goed voorlopig 2 weken een kuur prednison en dan maar afwachten of het beter gaat.
En Spock weegt ook zo 60 kilo en dat valt idd niet mee om hem goed op zijn poten te zetten en hoe til ik hem in godsnaam in de auto en uit de auto?
Ik werk nl en dan gaat hij naar mijn ouders. Hoe doe jij dat?
Laatst gewijzigd door carmen1157 op za 18 okt 2008, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Red_Hunter
#1071388
Toen ik het eerste bericht las moest ik gelijk denken aan de argentijnse dog van een kennis van mij die ook een bak nasi weggewerkt had.
Die kreeg enorme buikpijn en bleek zijn maag op te blazen met lucht door de prei en kruiden in de nasi, maar dan zou je de buik wel zien opzwellen. Ziet er hetzelfde uit als een maagkanteling.
Maar ik zie dat het een hernia is en dat het toevallig samenviel.
Veel strekte met Henk.

Groetjes Trudie
Door zea
#1071454
carmen1157 schreef: Omdat alleen zijn linker achterpoot en voorpoot niet meer naar behoeven functioneert :-\
Maar goed voorlopig 2 weken een kuur prednison en dan maar afwachten of het beter gaat.
En Spock weegt ook zo 60 kilo en dat valt idd niet mee om hem goed op zijn poten te zetten en hoe til ik hem in godsnaam in de auto en uit de auto?
Ik werk nl en dan gaat hij naar mijn ouders. Hoe doe jij dat?
henk kreeg alleen een prednison injectie en verder niks, hij wacht denk ik woensdag af? Henk loopt op zich wel goed mee, ookal ziet het er heel stijf en ongemakkelijk uit! En hij is altijd rustig in huis, dus dat gaat prima. Henk hoeft niet zo hoog in te stappen, want hij zit hier op de achterbank en heb een golfje, dus help hem met het hopje en dan zit hij in de auto. maar ik vermijd het en dus moet hij thuisblijven (moest hij toch al!)...scheelt een hoop gesjouw met die hond zo!
Door carmen1157
#1071531
maar ik vermijd het en dus moet hij thuisblijven (moest hij toch al!)...scheelt een hoop gesjouw met die hond zo!



Spock heeft ook een injectie gehad en gelijk een kuur.
Hj moet ook rustig aan doen en zo min mogelijk lopen en als hij uit moet dan maar zo 2 min per keer. Je loopt je rot want door die injectie en medicijnen drinkt hij enorm veel en laat gewoon zijn plas lopen dus ik moet er s'nachts ook uit en dan nog heeft ie in de kamer geplast.
Op maandag en dinsdag werk ik de hele dag dus gaat hij naar mijn ouders want ik durf hem nooit alleen thuis te laten ivm zijn epilepsie dus ik moet maar zien hoe ik hem maandag de auto in krijg.
Het rare is dat Spock opeens met zijn tennisbal wil spelen wat hij helemaal niet mag en buiten wil hij rennen :-\ je zou toch denken als zo beest last heeft dat hij vanzelf wel rustig aan zal doen.

Al met al we zijn er toch maar mooi klaar mee met de hondenzorgen ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door