Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#1054050
Balou heeft een huidprobleem, na jarenlang onderzoek in Duitsland, Universiteit Utrecht en diverse dierenartsen (andere volgorde uiteraard) zijn we nooit tot een oplossing gekomen. Hij is atopisch voor bomen en grassen en verhaart altijd (losse haren geen plukken). Verder is het een stressgevoelig hondje.
We hebben het vaak onder controle maar de laatste tijd gaat het weer wat minder.
Heb al de termen chlorella en groene leem horen vallen.  Nu vraag ik me af wat voor hem een geschikte reiniging zou zijn??
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1054192
ik gaf weirdo drainage waar hij het heel goed op deed!
Zimba en vince geef ik 1x per jaar tijdens het verharen chlorella of ook drainage.
Door Lizzy
#1054376
Ik weet niet of Balou veel medicijnen heeft gehad voor zijn huidproblemen? Als dat wel het geval is: zou ik zelf beginnen met de mildste reiniger. Dat is Chlorella. Als je dat een maandje of 3 gegeven hebt (dosering langzaam opbouwen!), dan kun je daar mee terug naar de onderhoudsdosis en groene leem in gaan zetten. Ik zou langzaam beginnen. Met een theelepeltje per dag. Overigens is Schindele's mineralen net weer een tikkie milder dan groene leem en zelf zou ik er voor kiezen om dat te geven. Ik heb persoonlijk met Schindele's mineralen ook betere ervaring dan met groene leem. Als je dan zo'n kuurtje gedaan hebt (ook iets van een maandje. Of twee), dan kun je met de chlorella stoppen, met de Schindele's mineralen nog een tijdje door gaan en dan Drainage Compositum geven.
Door Daphne
#1054938
Hij heeft vroegere en desensibillisatiekuur gehad (meerder varianten) en heel af en toe een kleine dosis prednison. Dat laatste is soms het beste van 2 slechte dingen, dus óf Balou heeft veel jeuk, pijn en komt in een vicieuze cirkel of het wordt af en toe wat onderdrukt. Maar dat gebruik ik alleen als het echt heel erg is.
Waar haal ik dat wat jij omschrijft?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door