Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Drijver
#1050538
We zijn nu ruim een week verder en ik heb de banden toch maar weer om gedaan.
De reacties zijn nu niet zo heftig als een week geleden maar zijn er toch nog wel: krabben in de nek en bijten op het lijf. Maar echt een heel stuk minder nu. Ik kijk het nog heel even aan.
Door Ayesta
#1050705
In het voorjaar heb ik ook weer scaliborbanden gekocht en met name Hasse, een teefje van 1.5 jaar kreeg er ontzettende jeuk van. Ik heb ze afgedaan en na een tijdje weer om, maar de jeuk bleef. Daarna heb ik, na 1 week pauze, daarna ben in op Frontline overgegaan. Hier hebben ze geen last van gehad.
Ik hou helemaal niet van die chemische zooi. Maar mijn oudste hond is heel erg ziek geweest, en na een hele tijd zoeken door de dierenarts, en vele kostbare onderzoeken, bleek dat hij de ziekte vanLyme heeft opgelopen. Na een AB kuur van 6 weken is hij wel opgeknapt, maar heeft blijvend huidklachten en snel last van stijve gewrichten. Waarschijnlijk is hij lang besmet geweest... Hij is nu 4.5 maar lijkt fysiek veel ouder. Geloof me, je wil echt niet dat je hond de ziekte van Lyme krijgt.
Door Laura2004
#1050812
Ik doe dus wel scaliborbanden om (als ik naar Spanje ga) en de hond van mijn moeder (die in Spanje woont) heeft ook een scaliborband om, niet tegen teken, maar tegen zandvliegjes (en nee, die heb je niet alleen maar aan de kust op het strand, die heb je ook in de binnenlanden en bergen) en deze zandvliegjes kunnen Leishmania overbrengen. Ik ben ook niet voor gif, maar ik neem dus absoluut niet het risico dat mijn honden Leishmania oplopen om een vakantie. Officieel is de de scalibor het enige middel dat tegen deze zandvliegjes beschermd.
Ik zou dus uitzoeken of er waar jij heen gaat zandvliegjes voorkomen (die Leishania overbrengen) en daarop zou ik mijn beslissing baseren, niet om wat anderen zeggen, je moet gewoon uitzoeken waarvoor jij die scalibor wilde gebruiken, als het vanwege Leishmania is zou ik het risico niet nemen.....
Maar misschien deed jij hem alleen om vanwege teken en de vliegjes die hartworm overbrengen, dan zijn er nog genoeg andere middelen die je kan gebruiken.

Nog even een opmerking, het typisch is dus dat Ziggy ieder jaar ontzettend veel last had van de scalibor, maar dit jaar had ze nergens last van, daar was ik wel heel erg blij om.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op vr 19 sep 2008, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#1050814
Ik weet trouwens niet meer wie mij dit heeft verteld, maar het schijnt dat als de temperatuur 's nachts onder de 14 graden is dat de zandvliegjes die Leishmania overbrengen en de vliegjes die hartworm overbrengen niet meer leven. Dus misschien kan je daar ook naar informeren (en tja, als er in die omgeving geen Leishmania voorkomt, dan heb ik dit verhaal voor niks verteld :P).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door