Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#993191
poohbeertje52 schreef: 100% lab ine
Heeft hij een stamboom?
Mijn Nina bleek een lintworm te hebben, toen we bij haar de ribben zagen.
Is de ontlasting door de da nagekeken?
Niet alle wormen zijn met het blote oog te zien, dus een keer mestonderzoek is verstandig.
Als dat onderzocht is en er zit niets in, dan zou ik aan de schildklier denken.
Door poohbeertje52
#993194
;) ja heeft hij , er is al van alles onderzocht mijn zoon is daar erg resuluut mee bij twijfel hup naar da
 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#993206
Tja, als alles onderzocht is en de hond wil niets anders dan brok eten, dan blijft er denk ik maar 1 advies over...voer meer of andere brokken.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#993213
mensen bij mij in het vroegere dorp hadden een labrador die als pup een paar keer goed ziek was geweest..
wat de oorzaak was weet ik niet meer..
ze hebben hem ternauwernood in leven kunnen houden.. maar de rest van zijn leven zag hij graatmager..
hij had wel energie.. maar mijn hart kromp ineen als ik die hond zag!
wat ze hem ook voerde.. (ja wel brokken want er zijn nog steeds heel veel mensen die nooit van barfen gehoord hebben) dikker werd hij niet.. en hij bleef altijd bevattelijk voor alle soorten ellende..

misschien heeft deze lab geen goede start gemaakt.. (zo klinkt het iig zeker) en dan is het, als ik die lab van mijn buren in mijn achterhoofd hou.. kennelijk soms heel moeilijk om de hond weer volledig op te potten..

ik weet niet hoelang je zoon die lab al heeft.. maar ik zou zeggen.. geef hem tijd.. en geef hem af en toe een lekker lapje vlees om op te kauwen..
wat je dan het beste kunt geven weet ik niet..
maar dat is vast hier op bp wel te vinden.. :P:P

kippenekjes is misschien een idee??
Door poohbeertje52
#993266
:) ;) spreeuwtje hij heeft hem nu een dik jaartje onder zijn hoede , hij heeft hem weggehaald in overijssel waar hij hele dagen in een buitenkennel vastlag hij plaste en poepte erin werd namelijk niet uitgelaten , er was maar een ding te doen voor mijn zoon en dat heeft hij terstond gedaan namelijk die hond daar weg halen hij was in het begin te bang om zijn kop naar boven te doen durfde je niet aan te kijken als je nog maar wat zei kromphij in elkaar zo bang was hij nu is hij erg aanhankelijk het is een erg lief beest alleen van misty wil hij niets weten ;D ;D
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#993905
poohbeertje52 schreef: :) ;) spreeuwtje hij heeft hem nu een dik jaartje onder zijn hoede , hij heeft hem weggehaald in overijssel waar hij hele dagen in een buitenkennel vastlag hij plaste en poepte erin werd namelijk niet uitgelaten , er was maar een ding te doen voor mijn zoon en dat heeft hij terstond gedaan namelijk die hond daar weg halen hij was in het begin te bang om zijn kop naar boven te doen durfde je niet aan te kijken als je nog maar wat zei kromphij in elkaar zo bang was hij nu is hij erg aanhankelijk het is een erg lief beest alleen van misty wil hij niets weten ;D ;D

ben blij dat hij nu een gelukkig hondje is..
een jaartje is op zich nog best kort..
mijn ervaring met kiki en mijn katjes is.. dat ze pas eigenlijk na een jaar echt op hun gemakje aan het raken zijn..
hoe goed je ook je best doet.. diertjes hebben vaak gewoon zo lang nodig om helemaal thuis te raken..
wie weet.. als de dierenarts niets kan vinden.. is het psychisch..
je zou eventueel ook nog iets met bach bloesem kunnen proberen.. dat kan nooit kwaad..
gewoon voor de puntjes op de i.. :)

geef m een knuf van me..
Door poohbeertje52
#993911
;) :) ga ik proberen bedankt voor je tip knuf voor kiek en  :-* voor jou en dat mooie mannetje van je ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#994231
Ot was ook dunnetjes.
Wel gezond enzo, en volgens de DA was t beter om een dunne kat te hebben dan een dikke. Dat weet ik ook wel, maar het voelde gewoon niet lekker.
Ze was zo rustig, dat was ik ook niet gewend, want mijn rode poezenkind breekt graag de tent af hier.

Ze wilde ook geen vers eten, ze rende er gillend voor weg.
Totdat ze van mij moest, brokken weg en verplicht op de CB. Na een weekje of 2 mutsen, ging ze ineens als een speer. Ze groeide, kreeg spieren en een beetje vet (dik is ze nog steeds niet, maar het is erg fijn als een kitten een reserve heeft), en van het duffe slapende meisje is niets meer van te zien. En ze kreeg eindelijk een betere vacht. niet dat deze pekkig of happig was, maar gewoon een beetje stug.

Otje doet deze Olympische Spelen mee aan het onderdeel hoogspringen, haar persoonlijk record staat op 1.75 meter. En dat voor een klein poezemeisje. Ze speelt ook graag voor race-eend.
Ik dacht altijd dat Otje gewoon een rustiger poesje was, en een beetje stom in haar hoofd. Voor mijn gevoel deed ze 'het best redelijk' op de brokken, want ze was niet ziek ofzo, en ik dacht dat haar conditie ook te maken had met haar geboortehuis (moederpoes voormalig zwerfkat gedekt als kitten, en er waren daar loslopende kleuters die graag in het nestje kittens graaiden).
Otje werd op vers ook aanhankelijker, en kwam steeds vaker gezellig bij mij op schoot en me wassen. Ot is nu geen zielig meisje meer, maar een gespierd en vrolijk poesje. Ze voelde zich op vers gewoon beter in haar velletje zitten.
Dieren zijn flexibel, die passen zich snel aan aan andere situaties.

Probeer het gewoon eens, laat labje afkicken van de geur- en smaakstoffen, en voer vers. Kvv is wel zo makkelijk natuurlijk, voor jezelf en voor de hond om te wennen.
Het is hier ook gelukt, en katten zijn veel moeilijker aan vers te krijgen.
Door 202Spots
#996500
Tja, dan zou ik toch de Satinballs gaan proberen,
het dikmakertje voor magere honden. ;)

SATINBALLS
voor tussendoor of als extra bij de gewone maaltijd geven wanneer je hond te mager is.
(er kan dus ook KVV als basis gebruikt worden)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hollands recept:
1 kilo Vers Vleesvoeding(of 1 kilo rauw rundergehakt,de goedkoopste)
250 ml warm water
1 vel gelatine
100 gr Havermout of ander cerial,het liefste Nutrix rijstebloem van Nutricia (moet voorbewerkte Havermout zijn,zoals b.v Bambix of Brinta)
1 rauw ei
2 eetlepels stroop.

De gelatine oplossen in warm water.
Voeg de Havermout,het ei en de stroop toe,en klop met vork door elkaar.
Mix dit samen met het RAUWE vlees en rol er ping-pong maat ballen van.
Verdeel in aparte porties en vries.

~~~~~~~
De Orgineel Satin Balls:
Ingredients:
10 pounds RAW hamburger meat [the cheapest kind]
1 lg. box of Total cereal [or comparable natural brand]
1 lg. box oatmeal
1 jar of wheat germ
1 1/4 cup veg oil
1 1/4 cup of unsulfured molasses
10 raw eggs
10 envelopes of unflavored gelatin
pinch of salt
Mix all ingredients together, much like you would a meatloaf.
Divide into 10 quart freezer bags and freeze.
Thaw as needed.
http://www.holisticdog.org/Nutrition/Sa ... satinballs

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 015.0.html
Door poohbeertje52
#996626
spots bedankt ga ik mijn dochter vragen of ze dat voor hem gaat maken reuze bedankt namens boy(de labrador)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#996798
poohbeertje52 schreef: :) ;) spreeuwtje hij heeft hem nu een dik jaartje onder zijn hoede , hij heeft hem weggehaald in overijssel waar hij hele dagen in een buitenkennel vastlag hij plaste en poepte erin werd namelijk niet uitgelaten , er was maar een ding te doen voor mijn zoon en dat heeft hij terstond gedaan namelijk die hond daar weg halen hij was in het begin te bang om zijn kop naar boven te doen durfde je niet aan te kijken als je nog maar wat zei kromphij in elkaar zo bang was hij nu is hij erg aanhankelijk het is een erg lief beest alleen van misty wil hij niets weten ;D ;D

de lab woont toch bij jullie?
Of is je zoon inmiddels op zichzelf?
Eet ze de kvv ook niet als ze het misty ziet eten dan?
Als ze zo mager blijft en geen kvv wilt eten zou ik haar dan gewoon meer brokken geven.
Misschien kan je ook iets van barf geven, lap pens oid.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door