Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Scarlett
#111481
Hoihoi!

Alles lijkt nog steeds perfect te gaan met haar.. prima geslapen, geen diarree meer, gewoon heldere urine, kijkt alert om zich heen.. uiteraard nog geen perfecte conditie maar ziet er zoooveel beter uit!! Ik heb geen maagschok meer iedere keer als ik naar haar kijk! :D

Thanks nogmaals heh lui!

Groetjes, Thesi
Door Scarlett
#122018
Wendy vroeg me hoe het met Scarlett ging en dus zet ik het hier ook even neer.

Hoi Wendy, wat lief van je om er naar te vragen. Haar laatste bloedtest was werkelijk al een stuk beter:
Hemoglobine is NU 13,2 het was de 4e x 12.2 het was de 3e x 9.0 het was de 2e x 7,9 en het was de 1e x 12,1 en het moet zijn: (15)

Hematocriet is NU 40,9 het was de 4e x 38,5 het was de 3e x 31 het was de 2e x 24 en het was de 1e x 34,7 en het moet zijn (43)

RBC is NU 4,75 het was de 4e x 4,38 het was de 3e x 3,31 het was de 2e x 2,97 en het was de 1e x 4,48 en het moet zijn (6,2)

en nu heeft ze sinds een ruime week dacht ik van Klazien homeopatische tabletten en korreltjes gekregen en daar heeft ze heel goed op gereageerd, ze wandelt al op grotere wandelingen mee en is wat alerter..

de prednisolone daar slikt ze er nog steeds 16 van, en over 3 weken is er een volgend bloedonderzoek en als dat weer helemaal okay is dan pas wil ik per week met een tabletje minderen en goed in de gaten houden hoe ze reageert..

Je kunt nog niet echt peil op haar ontlasting trekken, zo is het een keurig drolletje maar ze kan ook zo weer last hebben van diarree.. maar ik ben eerlijk gezegd al heel tevreden zo, zo te zien heeft ze geen pijn en als je haar niet zou kennen zou je hoogstens denken.. mmm vreemd hondje.. ze is erg mager met een echt doodshoofje.. dikke puilogen met uitstekende oogkassen en wangbeenderen en dan dat opgeblazen rompje... voor ons is ze enorm veranderd.. het was echt een heel mooi hondje echt knap om te zien, nu een beetje een karikatuurtje, maar ze is zo goed vooruitgegaan, mijn schoonzusje die er het weekend was kende haar niet meer terug zo vief als zij haar vond... terwijl ze de laatste keer dat ze hier was ze enorm verzwakt was en de hele tijd aan de spuitpoep was... ze eet nog steeds als een bouwvakker en wil alles wat ook maar enigszins eetbaar is hebben.

Groetjes, Thesi
Door Lizzy
#122025
Hoi Thesi, bedankt voor de update! Er zit dus nog steeds vooruitgang in de gezondheid van Scarlett en daar ben ik erg blij om zeg! Als het in stijgende lijn beter blijft gaan, dan is zij over een tijdje weer helemaal 100%, toch?!
Groetjes, Lizzy
Door Scarlett
#122494
Lizzy schreef: Hoi Thesi, bedankt voor de update! Er zit dus nog steeds vooruitgang in de gezondheid van Scarlett en daar ben ik erg blij om zeg! Als het in stijgende lijn beter blijft gaan, dan is zij over een tijdje weer helemaal 100%, toch?!
Groetjes, Lizzy
denk je echt Lizzy dat ze weer 100% zou kunnen worden? over 3 weken is er weer een bloedtest en als die goed is wilde ik met die prednisolone gaan minderen met 1 tablet per dag per week.. en denk je dan echt dat het helemaal overwonnen zou zijn? dat zou toch geweldig zijn! als dat toch zou mogen!

Dank je wel Truus voor het compliment, welke site heb je gekeken?
Dream Queen Whippets: http://www.whippet.be
of mijn communitie The Whippet Queens: http://groups.msn.com/TheWhippetQueens/_whatsnew.msnw

Groetjes, Thesi
Door Scarlett
#123024
hoi hoi,

gisteren en vandaag is ze weer minder.. veel drinken veeeel plassen en haar temp is 37.5 dur hartslag moet je geloof ik 15 sec opnemen en dan maal 4 heh?

ze is gewoon errrrruggg moe... maar eetlust nog hetzelfde.. misschien te druk gemaakt dit weekend.... wie kan me geruststellen?

groetjes, Thesi

(bedankt Truus leuk dat je bent gaan kijken)
Door Scarlett
#128029
Hallo allemaal, het gaat niet goed met Scarlett.. lees maar

Hemoglobine is NU 12,5 het was de 5 e x 13,2 het was de 4e x 12.2 het was de 3e x 9.0 het was de 2e x 7,9 en het was de 1e x 12,1 en het moet zijn: (15)

Hematocriet is NU 39,4 en het was de 5e x 40,9 het was de 4e x 38,5 het was de 3e x 31 het was de 2e x 24 en het was de 1e x 34,7 en het moet zijn (43)

RBC is NU 4,84 en het was de 5e x 4,75 het was de 4e x 4,38 het was de 3e x 3,31 het was de 2e x 2,97 en het was de 1e x 4,48 en het moet zijn (6,2)

ze mag niet minderen met de prednisolone, ze zal niet verbeteren, ze kan te allen tijde een terugval krijgen en in ieder geval heel zeker tegen de tijd dat ze opnieuw loops zal moeten worden...

witte bloedcellen 32400 maar was van geen belang zei ze... we moesten het zelf bepalen, maar beter worden zat er dus niet in, zelfs niet een klein beetje, ze is gewoon op en doodmoe, zoals mensen met leukemie doodmoe en futloos zijn en al dat soort dingen..
dus in wezen krijgen we nu het antwoord wat we zelf dachten te zien aan haar.. dat wordt dus morgen de dierenarts bellen en haar dan hier thuis begraven of laten cremeren, daar zijn we nog niet helemaal uit.. maar we hebben besloten dus haar te laten inslapen.. dit heeft ook weinig zin ze heeft geen kwaliteit van leven meer... het arme ding.. jullie horen nog wel van me..

Thesi
Door Truus
#128033
Ach Thesi toch :o wat erg voor je. :'(
Het is een hele moeilijke maar ook dappere beslissing.
Ik wens je heel veel sterkte en geef Scarlett nog een knuffel wil je.
Je hebt alles maar dan ook ALLES voor Scarlett gedaan !!
Dit laatste zal het moeilijkste zijn .
Sterkte meissie :-*
Door Scarlett
#128053
Dank je Truus en ik zal het zeker doen en jullie hier bedankt voor al jullie hulp en informatie die jullie me gegeven hebben, wat heb ik een hoop geleerd sinds Diana en Wendy me hier naar toe wezen...

wat is dit toch ellendig heh om te moeten doen... wat zou ik er niet voor geven haar gewoon dood in haar bench aan te treffen ipv het zelf te moeten regelen.. maar goed.. we houden immens veel van haar en alleen al daarom zijn we het aan haar verplicht de beslissing te nemen.

Klazien een goede vriendin van me heeft foto's van Scarlett bewerkt... als je ze wilt zien moet je ff naar mijn site gaan en op de 1e foto heeft ze haar getroffen zoals ze was.. mooi fier en trots... op de 2e alsof ze al over is naar het 'licht' mijn mooie schattige aparte geinige hondje
http://groups.msn.com/TheWhippetQueens/_whatsnew.msnw

Slaap lekker allemaal en tot schrijfs, Thesi
Gebruikersavatar
Door Nitus
#128105
:'( :'(Ach, wat verdrietig nou dat het zo slecht gaat met Scarlett, maar neem jezelf niets kwalijk je hebt alles geprobeerd om haar te helpen, nu help je haar door deze moeilijke beslissing te nemen. Ik wens je heel veel sterkte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door