Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#987571
Didot is voor de eerste controle geweest. De wond ziet er goed uit.
Hij heeft een schoon verband met minder steun gekregen.

Didot vond het deze keer wel erg eng, zo'n schaaar en dat gefrut aan je zere poot is niet echt leuk >:(

Hij eet weer goed en heeft ook een mooie drol geproduceert.

Nu maar een lekkere bak met eten maken en de medicijnen erin en dan weer lekker maffen voor Didot.
#990466
Vanavond voor de  tweede controle geweest.
Didot voelt zich al weer stukken beter en wil natuurlijk het liefste rennen en springen. Wij doen verwoede pogingen om hem zo rustig mogelijk te houden :P

Vorige keer had ik de wond zelf niet gezien omdat ik Didot aan de andere kant vast moest houden; meneer stribbelde nogal tegen ..

Maar nu was  Paul er weer en die nam alle tijd voor ons en Didot. Didot mocht eventjes aan de wondjes likken en het verband wat eraf was werd flink besnuffeld. De schaar bleef wel eng, maar dat ligt meer aan het geluid van het doorknippen van het verband denk ik.

Didot heeft geen hechtingen gekregen , het zijn gewoon 3 kleine gaat jes in de huid. het is nog wel wat gezwollen.
Paul heeft gestest hoeveel druk Didot nu kon hebben op de sesambeentjes. Niet te veel kijken dus, want dan wordt er flink geduwd en getrokken aan zo'n voetje :o

Gelukkig ging alles prima en was hij zeer tevreden. Er zit nog wat zwelling en de wondjes zijn nog net niet helemaal dicht, maar alles gaat tot nu toe volgens plan.
Metacam en Ab zijn inmiddels gestopt.
Hij krijgt nu glucosamine speciaal , glucosamine + chondroitine tabletten, extra visolie en traumeel.
Didot werd weer in het verband gezet (lila met paarse stippen :D ) en over een aantal dagen mag ik het zelf eraf halen.

Maandag 30 juni gaan we weer en dan mag hij laten zien hoe goed hij al kan lopen.
We gaan dan ook de fysiotherapie bespreken voor de komende tijd.

Tis wel moeilijk om hem zo te beperken , maar het is voor een goede zaak zullen we maar denken.
Voor Didot is het wel moeilijk, vanmiddag was hij echt even helemaal uit z'n hum :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door